HDD ineens ongepartitioneerd (raw?)

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Net mn maxtor 160 gig schijf effe van ene bak naar andere gehangen en opeens zou het een ongepartitioneerde schijf zijn geeft windows aan.

Nu heb ik de FAQ gelezen maar kom er nog niet uit hoe ik mn data eventueel terug kan krijgen.

Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Tot slot wil het ook weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt.
""

Heb commando "CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). " uitgevoerd en dan staat er het type bestandssysteem is RAW CHKDSK niet beschikbaar voor RAW stations.

Het gaat om een non bootable "ntfs" partititie.

Partition magic start niet eens op en geeft al een error aan op de schijf (ez drive corrupt?)

Andere partition recovery proggies werken ook niet..

Iemand die mij blij kan maken met oplossing om de verloren data terug te krijgen.

Ben er best "kapot" van....

[ Voor 18% gewijzigd door LosGieros op 28-01-2005 23:15 ]

Rapapa...

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook al eens gehad een tijd geleden...Even zoeken op de site van inmiddels Symantec geeft de oplossing :

Het verhelpen van de RAW-status van een Partitie :

1. Open diskmanagement; geef de raw-partitie een schijfletter..(assign)
2. Laat Check Disk draaien met de optie automatisch (auto fix errors)=(chkdsk /f)
3. Herstart je computer

De oorzaak volgens Symantec is dat ofwel een Volume-Manager Programma of Partition Magic zelf B) bij een resize-actie die ze uitgevoerd hebben, deze taak niet volledig hebben afgerond en daardoor windows de schijf of partitie niet kan "mounten"; ofwel in het OS plaatsen en daar een schijfletter aan toekennen

:) Viper

Verwijderd

LosGieros schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:50:
Partition magic start niet eens op en geeft al een error aan op de schijf (ez drive corrupt?)

Andere partition recovery proggies werken ook niet..

Iemand die mij blij kan maken met oplossing om de verloren data terug te krijgen.

Ben er best "kapot" van....
Ik wil hier nog even aan toevoegen naar aanleiding wat je hier zegt :

weet niet wat de andere partitie-progs nu in je systeem hebben gedaan..elk programma benadert dit weer anders! Maar goed hoop dat dit helpt ;)

Viper 8)

• LosGieros
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 06:09:
Ik heb dit probleem ook al eens gehad een tijd geleden...Even zoeken op de site van inmiddels Symantec geeft de oplossing :

Het verhelpen van de RAW-status van een Partitie :

1. Open diskmanagement; geef de raw-partitie een schijfletter..(assign)
2. Laat Check Disk draaien met de optie automatisch (auto fix errors)=(chkdsk /f)
3. Herstart je computer

:) Viper
Bedankt voor je reactie de vraag die alleen nog resteerd is chkdsk laten draaien in een command prompt of echt de computer in dos laten opstarten door een win98 cdtje ofsow?

Rapapa...

• LosGieros
  • Niet online
gooi maar dicht topic, ben de boel alweer aant formatten. :s

Rapapa...

Verwijderd

de O&M FAQ vermeldt het programmaatje TESTDISK. Kun je aangeven of jouw computers allebei harddisks van 160GB+ ondersteunen? Zowel BIOS als Windows..
Pagina: 1