[2000] Server start niet meer na aanpassing register

Pagina: 1
Acties:

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
1 keer in je leven doe je iets zo ongelovelijks stoms dat het zelfs naverteld kan worden aan kleinkinderen, etc.

Ik was een programma op een server aan het troubleshooten en daardoor kwam ik in het register terecht. Nadat ik in diverse hives rechten heb verruimd voor de users kwam ik in de classes root terecht. Naar mijn geheugen heb ik everyone full control willen geven en via advanced heb ik de twee vinkjes laten staan en op OK gedrukt.

Nu blijkt dus dat de server niet meer weet welke extentie waarbij hoort...waardoor deze niet meer inlogt. Opstarten gaat tot het inlogscherm..maar daarna blijft het scherm na het invoeren van een ww netjes windows blauw en gebeurt er niets meer.

Via DameWare Utils kan ik wel in het register kijken van de server en alle hives zijn nog gewoon aanwezig. Alleen wil de classes root niet meer "uitklappen" waarschijnlijk dus door het gerommel met die rechten.

Ik moet nog LKG proberen zaterdagmiddag wanneer ik er heen ga, maar ik hoop dat jullie echte experts misschien nog een tip hebben / of idee hoe ik de rechten van die hive weer standaard kan krijgen.

Hoe schadelijk is het bijvoorbeeld om een classes root hive van een andere win2000 server over de huidige te importeren?

Uiteraard kan ik het via de repair console terugzetten naar default, maar dan moet ik alles (dus ook hardware en software) opnieuw installeren op die machine.

Aangezien ik heeeeel stom ben geweest, heb ik geen backup gemaakt van de systemstate.

|:( (x heel veel)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Move PNS > WOS

• ByteBuster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-03 10:44
Zolang je nog niet ingelogd bent op je server kan je via "last known good" meestal je changes weer terug gooien, hopelijk heb je hier wat aan... suc6!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Bij mij gebeurde het laatst dat de deinstall van een serieus boekhoudpakket de classes_root weggooide :(

Last Known Good deed 't perfect :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Cheese_man schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:38:
Via DameWare Utils kan ik wel in het register kijken van de server en alle hives zijn nog gewoon aanwezig. Alleen wil de classes root niet meer "uitklappen" waarschijnlijk dus door het gerommel met die rechten.
Je kan toch 'gewoon' met regedit (of regedt32 als je < XP hebt) connecten over het netwerk, en vervolgens de permissies juist zetten op deze key? Dan ben je er toch? :)
Hoe schadelijk is het bijvoorbeeld om een classes root hive van een andere win2000 server over de huidige te importeren?
Op zich niet schadelijk tenzij de Windows 2000 machine heel veel cruft heeft - als je dit gaat doen zou ik het enkel doen van een Windows die geen 'extra' software geinstalleerd heeft, maar dan nog ga je een heleboel informatie kwijt zijn :)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Topicstarter
Je hebt gelijk, maar bij het connecten naar een ander register over het netwerk, krijg je de classen root niet te zien....dat had ik natuurlijk als eerste geprobeerd.

Helaas doordat het een handmatige actie van mij was en ik al ingelogd was toen het gebeurde, heb ik niets meer aan LKG....werkte niet....dus verder aan de gang....mopper

reserveringshouder Tesla Model 3

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Cheese_man schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:00:
Je hebt gelijk, maar bij het connecten naar een ander register over het netwerk, krijg je de classen root niet te zien....dat had ik natuurlijk als eerste geprobeerd.

Helaas doordat het een handmatige actie van mij was en ik al ingelogd was toen het gebeurde, heb ik niets meer aan LKG....werkte niet....dus verder aan de gang....mopper
Dat laatste maakt niet uit; pas wanneer je na een reboot weer opnieuw inlogt wordt de foute classes root naar de LKG geschreven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1