Toon posts:

[Lycos VPS] Hoe krijg ik m'n FTP server goed ingesteld?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!
Ik zag laatst wel iets moois op Lycos Webcenter, en ik dacht:
Laat ik maar eens zo'n VDS aanschaffen. :) Het volgende citeer ik van de Lycos site.
Combineer de opties van professionele hosting en de eindeloze mogelijkheden van een eigen server tegen aantrekkelijke prijzen van Lycos hosting. Installeer je eigen applicaties zoals een eigen nieuwsserver, Irc server, gameserver of webserver door gebruik te maken van diverse geavanceerde technieken.

Als leider op de webhosting markt heeft Lycos Webhosting een nieuwe mogelijkheid voor hosting ontwikkeld gebaseerd op open source Vserver technologie. Hiermee biedt Lycos je de mogelijkheden van een dedicated server tegen de prijs van shared hosting. Koop geen dure hardware waarvan je maar de helft gebruikt. Ontdek Lycos VPS en zie wat de voordelen zijn!

Lycos VPS geeft je root access tot een onafhankelijke OS en file system. Hiermee kun je diverse applicaties en services installeren

Lycos gebruikt hardware zoals dual cpu Xeon servers om de kwaliteit en stabiliteit te kunnen garanderen.
Cool, dacht ik!
Ik meteen zo'n ding samen met nog een paar andere gekocht (mensen van m'n CSS clan).
Nu heb ik m'n Source server online, en nu wil ik ook nog een FTP opzetten. Dit is me dankzij een maat van me gelukt, en nu loopt de server online. Maar nu wil ik accounts aanmaken op de FTP. Zodat mensen wel kunnen uploaden en downloaden, maar niets kunnen verwijderen. De FTP software is ProFTPd. Dit alles word gedraait op ''Debian GNU/Linux 3.0''. Nu heb ik eigenlijk alleen maar verstand van Windows, en niet van Linux. Ik moet ook alle commando's in die shell doen, wat ik ook nogal ongebruiksvriendelijk is. Anyway, ontopic! Ik wil dus accounts aanmaken bij ProFTPd. Maar hoe? Als iemand me kan helpen, kan ik hem of haar de login info geven om alles te regelen. Alsjeblieft geen slotje!

Alvast bedankt,
ReD_FLaMe!

PS: Ja, ik heb al geGoT, en geGoogled.
Tevens heb ik ook de FAQ gelezen, en op MSN Search een zoekje gepleegd.
Dus a.u.b. geen slotje!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 21:47 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:46:
PS: Ja, ik heb al geGoT, en geGoogled.
Tevens heb ik ook de FAQ gelezen, en op MSN Search een zoekje gepleegd.
Dus a.u.b. geen slotje!!!
Je leest de FAQ, en dan alsnog plaats je dit in Programming & Webscripting?
Waarom niet in Software Algemeen zoals in P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen staat? Eventueel had je je topic zelfs in Non-Windows Operating Systems kunnen openen.

Daarnaast staat in Algemene gedragsregels (Netiquette) een stukje over groeten doen en je naam onder posts zetten ;)

Anyway, standaard maakt proftpd gebruik van de normale user accounts op de server, dus kijk eens naar "useradd" of "adduser" waarmee je gebruikers kan aanmaken. Ook zijn er uitbreidingen voor proftpd zodat je gebruikers kan instellen m.b.v. een MySQL database.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 28-01-2005 22:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Uhm ja, heel leuk dat je geen slotje wil, maarruh:
• Wtf heeft dit met programmeren van doen?!?
• De hele handleiding van ProFTPd staat online. Had ik met 1 Google-query gevonden.
• "Wie kan dit en dit even voor me doen" doen we nergens op GoT, dus de FAQ heb je ook niet gelezen.

Tja.... :/

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.