Toon posts:

Mail via exchange server gedeeltelijk binnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd krijg ik van relaties te horen dat ze mail die ze naar mij toesturen op het werk terugkrijgen Omdat ik daar toch wel een beetje natte oksels van kreeg heb ik dit zelf ook even getest met een paar prive adressen:

Mail via @home adres: niks aan de hand
Mail vai @gmail aders: niks aan de hand
Mail via @gmx adres: komt niet aan
Mail via @hotmail adres: komt niet aan

Dit is de foutmelding die ik bij mijn gmx krijg:

Hi. This is the qmail-send program at mail.gmx.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<info@bedrijfsnaam.nl>:
Sorry._Although_I'm_listed_as_a_best-preference_MX_or_A_for_that_host,/it_isn't_in_my_control/locals_file,_so_I_don't_treat_it_as_local._(#5.4.6)/

--- Below this line is a copy of the message.

Return-Path: <esdejong@gmx.net>
Received: (qmail 20081 invoked by uid 0); 28 Jan 2005 19:43:13 -0000
Received: from 217.121.250.126 by www76.gmx.net with HTTP;
Fri, 28 Jan 2005 20:43:14 +0100 (MET)
Date: Fri, 28 Jan 2005 20:43:14 +0100 (MET)
From: "Egbert de Jong" <esdejong@gmx.net>
To: info@bedrijfsnaam.nl
MIME-Version: 1.0
Subject:
X-Priority: 3 (Normal)
X-Authenticated: #17954134
Message-ID: <6801.1106941394@www76.gmx.net>
X-Mailer: WWW-Mail 1.6 (Global Message Exchange)
X-Flags: 0001
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Outbound mail lijkt geen probleem trouwens.

Ik heb het bedrijf waar onze site nu draait toen vervolgens gebeld. Deze gaf aan dat ie een DNS refresh ging uitvoeren. Dat kon even duren maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Omdat we als bedrijf nu naar mijn idee een beetje voor lul staan wil ik dit asap oplossen. Weet iemand misschien waar dit door veroorzaakt kan zijn. Ik moet zeggen dat ik een aantal dagen geleden op de exchange server in de mx directory onder een mapje van een gebruiker bezig ben geweest een hele zooi mail te verwijderen. Leek me dat dat sneller zou gaan dan via outlook. Totaal was ie bezig zo'n 5000 mailtjes te verwijderen. Omdat ie daar op leek te blijven hangen heb ik die opdracht toen gecancelled.

Verder hebben we een van de domeinnamen die achter onze site draaien sinds kort overgeheveld naar een andere provider. Ik weet niet of het daar nog aan zou kunnen liggen. Alle hulp is iig welkom.

Gr. Egbert

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
Dat laatste zou best wel eens kunnen, want het lijkt op een DNS probleem. Althans, dat maak ik op uit de foutmelding die in dit bericht staat. Het zou dan kunnen dat sommige mailproviders geen goed bijgewerkte DNS hebben.

Over welke termijn hebben we het dan trouwens :?.

Verwijderd

Topicstarter
DNS refresh is woensdag aan het einde van de middag opgestart. Werd aangegeven deze na 48 uur ververst zou zijn. Is nu al lang voorbij.

Domeinnaam is vorige week overgeheveld.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit weer corrigeren dat het goed loopt en dat ik alle mail weer gewoon netjes binnenkrijg?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

Reptile209

- gers -

Bij [google=Sorry._Although_I'm_listed_as_a_best-preference_MX_or_A_for_that_host,/it_isn't_in_my_control/locals_file,_so_I_don't_treat_it_as_local.] kom ik meer mensen met hetzelfde probleem als jij tegen. Eentje loopt er tegenaan als er meer dan 700 mails in de queue staan (LinuxQuestions.org). Dus probeer die anders nog eens te legen.

En kijk anders eens wat een NSLookup vanaf verschillende netwerken oplevert om te zien of je hoster nu echt de DNS goed geregeld heeft.

edit:
Misschien handig om in je startpost je eigen mailadressen even wat weg te werken voor de spambotjes onder de lezers ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 31-01-2005 08:07 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Na 50 telefoontjes met onze provider geeft deze aan dat het bij hen allemaal geregeld is en dat het aan de DNS servers van bijvoorbeeld hotmail ligt en dat we nog maar een week rustig moeten afwachten. We maken als bedrijf nu alleen niet echt wat je nou noemt een goede indruk. Heeft iemand een oplossing om dit snel op te lossen?

Ligt dit nou echt aan de DNS servers of zou het ook nog een andere oorzaak kunnen hebben? Kan ik helemaal uitsluiten dat dit iets met de configuratie van de exchange server heeft te maken? Als ik alle domeinen nou ineens overhevel naar een andere provider, maak ik dan kans dat de mail wel weer goed binnenkomt?

Verwijderd

Hmm.

Hij geeft al als foutmelding : mx error.

Reden : mailroutering verloopt niet meer lokaal, zodat relaying dus niet meer kan.

Denk dat de anti-spam en de smtp-relay server een beetje vol zitten bij de provider.

Heb je wel de SMARTHOST in exchange tussen [ ] gezet ?
Als je alleen een Ip opgeeft, dan loopt het process anders. Dan gaat ie eers op je externe dns-en kijken....:-)

Gewoon heel simpel : 1 smtp bak, met 2 nics (1 ip aan het internet), andere nic een intern ip, en SMTP er op.

Alleen mail laten binnenkomen op de SMTP bak met 2 nics.
Only allow mail for the following domains.

Alle smtp out laat je dus via je exchange versturen.

Zo kan men ook je exchange smtp niet direct benaderen, waardoor je abuse uitsluit van je exchange server.

suc6.
Pagina: 1