ik vroeg me af of er ergens in windows ook een echte herinstal fuctie zit dus dat alle gegeven en registers bestaan blijven. want ik heb nou al geregeld gehad dat ik heel windows heb moeten herinstalleren omdat er iets mis is gegaan met dll e.d. die missen die niet te vervangen zijn. en iedere keer moet ik dan ook alle programma's er opnieuw opzetten. ik vraag me dus af of zoiets kan. dus met behoud van register e.d.
Je zou een installatie kunnen opzetten die naar jou wens is en dan met bijvoorbeeld Norton Ghost of Drive Image een image van je harde schijf kunnen maken. Als er dan wat mis is kun je deze image weer op je schijf zetten.
Voor kleinere problemen zou je de systeem herstel functie van XP kunnen gebruiken.
Voor kleinere problemen zou je de systeem herstel functie van XP kunnen gebruiken.
foute plek sorry
[ Voor 91% gewijzigd door Avvd op 28-01-2005 21:33 ]
Dat zal in veel gevallen niet lukken.Arnaud schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:29:
XP-cd erin, booten vanaf CD, kiezen voor Repair!
Als een programma gedeïnstalleert wordt en het verwijdert toevallig een dll van een ander programma dan gaat die vlieger niet op. Het hangt er dus maar net vanaf wat er fout is gegaan.
Daarom gebruik ik Acronis TrueImage als backup. Eens in de zoveel tijd een volledige en daarna incremental backups.
[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 28-01-2005 21:35 ]
ARME AOW’er
repair werkt niet altijd helaas. maar een complete herinstall is ook vaak overdreven als er 1 essentiele driver of dll of andere bestand mist.
en ghost of een andere image programma is ook niet echt een optie omdat ik met veel wisselende systemen werk.
en ghost of een andere image programma is ook niet echt een optie omdat ik met veel wisselende systemen werk.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 21:36 ]
met behoud van de registers moet je helaas echt ( als je geen externe backup tools wilt gebruiken ) de repair functie van de Windows installatie gebruiken..
( had zelf laatst een klein probleempje met mijn win 2003 server, nadat ik win xp op een andere partitie had geinstalleerd.. ( ergens tijdens het booten van de win 2003 server resette de pc zichzelf ).. en dit heb ik binnen een uur kunnen oplossen door de repair functie te gebruiken van windows install ( met behoud van bestanden / registers )..)
( had zelf laatst een klein probleempje met mijn win 2003 server, nadat ik win xp op een andere partitie had geinstalleerd.. ( ergens tijdens het booten van de win 2003 server resette de pc zichzelf ).. en dit heb ik binnen een uur kunnen oplossen door de repair functie te gebruiken van windows install ( met behoud van bestanden / registers )..)
Vraagje tussen door: de Repair optie werkt die alleen vanaf CD (via booten of vanuit windows) als je een CD hebt met slipsteamed Service Pack van dezelfde SP-versie?
Ik had namelijk een XP SP2 laptop en kon deze niet Repairen met een XP CD (taal en pro-versie van XP waren wel hetzelfde). Toen ik een SP2 slipstreamed CD had gemaakt kon ik wel de R kiezen
Ik had namelijk een XP SP2 laptop en kon deze niet Repairen met een XP CD (taal en pro-versie van XP waren wel hetzelfde). Toen ik een SP2 slipstreamed CD had gemaakt kon ik wel de R kiezen
Dat zal inderdaad problemen geven, omdat SP2 vanwege bugs ed bepaalde DLL's en andere systeembestanden vervangt. Waar je dan tegenaanloopt is dat de setup dat detecteert op het moment dat je de verkeerde CD er in hebt gestoken, en dus aangeeft geen repair te kunnen doen. Je zou anders problemen kunnen krijgen met samenwerkende systeembestanden: een bestand versie SP1 kan misschien niet samenwerken met bestandje 2 versie SP2, omdat bepaalde functies anders zijn geïmplementeerd.Mar schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 09:46:
Vraagje tussen door: de Repair optie werkt die alleen vanaf CD (via booten of vanuit windows) als je een CD hebt met slipsteamed Service Pack van dezelfde SP-versie?
Is een unattended cd dan niet iets?Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:36:
repair werkt niet altijd helaas. maar een complete herinstall is ook vaak overdreven als er 1 essentiele driver of dll of andere bestand mist.
Kijk eens op [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]
Dan heb je een windows installatie naar wens die op meerdere systemen kan werken.
er is toch een echter herinstallatie optie verwerkt in windows. als je gewoon met de windows cd opstart dan laadt ie alle drivers e.d. net zoals normaal dan op enter drukken voor een windows install. hij vind dan vanzelf de oude versie en vraag wat hij er mee moet doen. dan helemaal onder inbeeld kan je hem dan herstellen je moet dat geloof ik op F2 drukken. hij installeerd dan alle bestanden opnieuw ook vraag ie dan om sommige drivers. en als dat klaar is doet je windows het weer gewoon en alle programma's werken nog gewoon alleen moet je windows opnieuw activeren meer niet
. dit scheelt weer iedere keer een hoop tijd.
P.S. met herstellen bedoel ik dus niet de recovery console(die hier boven ook al werd genoemd) die tussen die 3 opties staat. daar moet je gewoon op enter drukken zoals je normaal ook windows installeerd
P.S. met herstellen bedoel ik dus niet de recovery console(die hier boven ook al werd genoemd) die tussen die 3 opties staat. daar moet je gewoon op enter drukken zoals je normaal ook windows installeerd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 19:05 ]
Pagina: 1