[HD] Wel in bios, verder geen leven.

Pagina: 1
Acties:

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 19:10
Bij het opstarten van mijn computer wordt de HD wel gevonden (80gig wd, 8mb buffer). Maar daarna vertoont hij geen enkele vorm van leven.
Hij draait wel, maar weigert er van op te starten. Als ik de hem in een andere computer stop als extra schijf, wordt hij ook in het bios gevonden, maar is in windows daarna compleet onvindbaar.

Ik had hiervoor al een paar dagen last van rare vastlopers bij lage activiteit (alleen firefox, winamp, msn etc aan). Hierbij liep de computer dan langzaam vast. Eerst reageert 1 programma niet, daarna steeds minder, tot je alleen nog vrolijk met je muisje kan bewegen.

Is mijn schijf aan het doodgaan? (of beter gezegd, is hij al dood), of is er iets anders aan de hand?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als de bios hem vind zou ik alleszins de hoop nog niet opgeven.

Je kan alvast de schijf eens chekcen met zo'n tooltje van de fabrikant...

• Intru
Ik heb de Western Digital Data LifeGuard Diagnostics gedraaid. En deze vind de schijf nog wel, alleen met weinig informatie. Geen model/serie nummer, alleen dat hij 80gig is. Bij zowel de quick als de extended test krijg ik deze error:

Test Error Code: 11-Cable Test::Read diagnostics sector error!

Ik heb de disk met verschillende kabels (waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn) geprobeerd, en het resultaat blijft hetzelfde.
Iemand enig idee?

• Intru
Zou het kunnen zijn dat mn printje kapot is? Aangezien de schijf nog wel netjes spint en de WD toolt zegt 'please check your cables'.
Als dit het is, weet iemand hoe goed deze dingen te vervangen zijn, en hoe groot de kans is dat ik een printje vind die deze kan vervangen (en eventuele kosten, als we toch bezig zijn).

Het belangrijkste voor mij is dat ik bepaalde data er nog af moet kunnen halen, die best belangrijk voor mij is.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mischien is het zonvol met de informatie die je hebt een keer contact op te nemen met Western Digital? Zij zijn vast en zeker degeneen met de meeste kennis van zaken ;)

Als het idd enkel het printje is dat stuk is, is dat gewoonlijk vrij makkelijk (zelf) te vervangen. Je meoet dan idd wel een printje zien te vinden nan een zelfde schijf (waarvan gerust de schijven zelf naar de xxx mogen zijn ;) ). Misschien iets voor de nieuwe vraag & aanbod :)