Notebook fan wil niet stoppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Laatst heb ik mijn oude notebook weer eens opgedoken. Dit is was Celeron 433mhz met 64MB geheugen en een 4GB harddisk. Van een kapotte notebook heb ik er toen extra geheugen en een grotere harddisk in gedaan in de hoop redelijk Windows XP te kunnen draaien.

Maar helaas, zelfs met 192MB geheugen en een 20GB harddisk bleef het dingetje retetraag. Dus maar weer de bijgeleverde Windows ME er op geknald.

Nu werkt dit perfect en een stuk sneller dan Windows XP, maar ik ben tegen een probleem aangelopen.

In Windows XP stopte tijdens laag CPU gebruik de ventilator met draaien. Dat was best aangenaam, aangezien dat ding best veel herrie maakt.

Maar nu in Windows ME blijft de fan op volle snelheid draaien.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

specs:
- Intel 440ZX chipset
- Celeron 433mhz
- 192MB PC-100
- 20GB 4200rpm harddisk
- Windows ME

A.u.b. geen dingen als "Windows ME zuigt", want er staat zowat niks geinstalleerd en dus draait zelfs Windows ME als een tiet op dat ding. Alleen die herrie he...

edit:
Ik bedenk me net dat ik nog wat vergeten ben te vermelden: Aangezien de batterij kapot is, heb ik de notebook constant op netstroom draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door -Mous- op 28-01-2005 20:47 . Reden: typo's ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er niet een of ander proces 100% te draaien?
Of installeer eens een energiebeheer tooltje als Speedswitch XP, misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Speedswitch XP werkt (zoals de naam al zegt) alleen in Windows XP. Ik heb nog een beetje verder lopen zoeken, maar ik heb niets kunnen vinden.

Wel heb ik ontdekt dat de ventilator ook in Windows ME soms uit gaat, maar veel minder dan in Windows XP. De notebook wordt daardoor minder warm, maar ik zou toch graag van die herrie af willen.

Als je iets doet, doe het dan goed.