[JSP/Java/alg] Hoe te beginnen (keuzes...)

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik ben mij gaan verdiepen in Java en heb NetBeans maar eens van de site van sun gehaald. Na wat kort experimenteren vind ik het erg interresant en wil ik er graag mee verder... Ik denk dat ik hier meer heb dan me zelf meer in php verdiepen.

Nu zit ik met wat vragen:

• Je hebt meerdere vormen van server sided java, 'jsp', J2ee, tomcat, hoe steekt dat inelkaar?
• Is Tomcat makkelijk te installeren bovenop mijn bestaande lamp config? Dus dat ik dan makkelijk met tomcat kan werken
• Zijn er ook goede tutorials (heb al wat gevonden, maar niet heel diepgaand...)
• Kan ik ook makkelijk met MySQL werken? (google vraag waarschijnlijk....)
• Is Java een verstandige keuze? Waarom koos jij voor java?

De laatste is eigenlijk mijn belangrijkste, want als ik verder wil leren en voor java kies die ik daar wel goed aan en kan ik niet bijvoorbeeld verder 'denken' in php?

|>

Verwijderd

Je hebt meerdere vormen van server sided java, 'jsp', J2ee, tomcat, hoe steekt dat inelkaar?
Tomcat is enkel een webserver voor Java. JSP en Servlets worden gebruikt om webpagina's te bouwen.
Zijn er ook goede tutorials (heb al wat gevonden, maar niet heel diepgaand...)
Er is genoeg informatie over Java te vinden. Zo te zien wil je je voornamelijk bezig houden met het schrijven van JSP / Servlets en dus de web kant van Java. Kijk in dat geval eens op www.moreservlets.com, deze man heeft overigens ook een boek geschreven waarin een en ander omschreven staat.
Kan ik ook makkelijk met MySQL werken? (google vraag waarschijnlijk....)
Hiervoor moet je een zogenaamde JDBC downloaden, de mysql versie vindt je hier. Meer over JDBC kan je hier vinden.
Is Java een verstandige keuze? Waarom koos jij voor java?
Dit is natuurlijk een vraag die lastig is om te beantwoorden. Een voordeel van Java is bijvoorbeeld dat je vaak dezelfde dingen kan gebruiken voor een webapplicatie als voor een stand-alone applicatie. Maar het hangt er vanaf wat je ermee wil gaan doen natuurlijk.

Tip: voordat je je zomaar op JSP / Servlets gaat storten is het verstandig om eerst de standaard zaken van Java onder de knie te krijgen. Het is toch een tikkeltje anders dan PHP.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 20:59 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
Als je al een LAMP config hebt draaien zou ik inderdaad voor de Tomcat server kiezen, want die is vrij eenvoudig aan Apache te koppelen (niet zo vreemd want daar is ie ook voor ontworpen :) ).

Wat betreft MySQL, op de website van MySQL kan je de MySQL Connector/J downloaden, waarmee je vanuit Java een verbinding met jouw MySQL server kan opzetten. Ik zou me echter niet meteen met database verbindingen bezig gaan houden als je nog niets van Java weet.

Ik zou eerst, zoals in de voorgaande post ook wordt aangeraden, de basics van Java leren. Van daaruit kan je dan JSP pagina's gaan maken in de simpelste vorm: HTML en JSP code in een pagina, zoals je dat waarsch. gewend bent met PHP.
Als je dat onder de knie hebt kan je met Beans beginnen en gaan kijken naar bijvoorbeeld het Struts framework.

Een goed boek over de beginselen van Java en JSP / Beans is ook niet onhandig.

[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 28-01-2005 22:02 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op sitepointforums.com staan goede tutorials over Tomcat & Apache.

Zie http://www.sitepoint.com/print/jsp-quick-start-guide-linux

• simon
Dennis schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:09:
Op sitepointforums.com staan goede tutorials over Tomcat & Apache.

Zie http://www.sitepoint.com/print/jsp-quick-start-guide-linux
Wouw, das inderdaad een hele mooie. Daar ga ik eens mee aan de slag. Ik ben al met basic java tutorials begonnen en om eerlijk te zijn, ik vind het erg leuk om te doen :D

|>

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Simon schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Wouw, das inderdaad een hele mooie. Daar ga ik eens mee aan de slag. Ik ben al met basic java tutorials begonnen en om eerlijk te zijn, ik vind het erg leuk om te doen :D
Als je dat wel wat vind, vind je deze posts van het Java/J2EE blog @ Sitepoint waarschijnlijk ook wel leuk:
http://www.sitepoint.com/blog-post-view.php?id=205710
http://www.sitepoint.com/blog-post-view.php?id=224639

En de andere posts die bij deze serie horen, maar die moet je maar even zelf vinden door een beetje door die posts te klikken :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Simon schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:16:
Java is ook leuk en het is een heel nette programmeertaal waardoor je object geörienteerd programmeren heel goed leert.

Verwijderd

tomcat kan je ook naast je apache draaien, hij pakt default poort 8080 als je geen connectie met apache configureert en maakt dan gebruik van z'n interne webserver. makkelijk zat dus
en met de windows installer is het helemaal een eitje om te installeren. (en als je gaat ontwikkelen kan ik je aanraden tomcat op je tikdoos te installeren, das makkelijker met herstarten van tomcat e.d.)

als je webdingen met servlets wilt gaan bouwen, is ECS ( Element Construction Set) een aanrader, wordt je code een stuk mooier/overzichtelijker van
(hier te vinden)
FallenAngel666 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:00:
Als je dat onder de knie hebt kan je met Beans beginnen en gaan kijken naar bijvoorbeeld het Struts framework.
woei, maak de TS nou niet gelijk bang ;), Struts is wel voor gevorderde B) hoor, al was het maar omdat de documentatie ervan zo onduidelijk/brak is en je een hele berg configuratie-xml moet schrijven voordat je iets leuks hebt.
Simon schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:22:
• Kan ik ook makkelijk met MySQL werken? (google vraag waarschijnlijk....)
ja hoor, das niet zo moeilijk als je eenmaal de truuk hebt gevonden. en das wat lastiger,
ik heb er toen redelijk lang over gedaan. vandaar deze mini-howto. dit werkt bij mij op tomcat 5.5.4 en mysql 4.1.7 (tis trouwens niet de enige manier om het voor elkaar te krijgen)

database en db-gebruiker moeten zijn aangemaakt en de goeie rechten hebben, en mysql moet op tcp poortje 3306 luisteren naar connecties.
de mysql driver jar-file (mysql-connector-java-3.1.6-bin.jar is de laatste geloof ik)
moet in de dir {tomcat install dir}/common/lib

alles wat in onderstaande code in [ ] staat moet je even aanpassen aan je eigen situatie.

dit moet in je {tomcat install dir}/conf/server.xml in het <GlobalNamingResources>
tagje komen.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<Resource name="jdbc/[MySQLtest]" 
    type="javax.sql.DataSource" 
    username="[jouwdbuser]" 
    password="[wachtwoord]" 
    driverClassName="com.mysql.jdbc.Driver" 
    maxIdle="4" maxWait="5000"       
    url="jdbc:mysql://[hostnaam]:3306/[databasenaam]?autoReconnect=true"
    maxActive="8"/>

dit moet in je web-project in de /META-INF/context.xml
code:
1
2
3
4
5
6
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<Context docBase="[webappnaam]" override= "true" reloadable="true" >
    <!-- link to the JNDI datasource so Tomcat manages drivers/connections -->
    <ResourceLink name="[MySQLtestDB]" global="jdbc/[MySQLtest]" 
        type="javax.sql.DataSource" />
</Context>

en dit gebruik je in je servlet om connectie te maken.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/*vindt dedb in de JNDI registry*/
Context initCtx = new InitialContext();
Context envCtx = (Context) initCtx.lookup("java:comp/env");
DataSource ds = (DataSource)
  envCtx.lookup("[MySQLtestDB]");
/*maak connectie*/
Connection conn = ds.getConnection();
/*gebruik je connectie*/
conn.close();

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 04:12 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tomcat zou ik tot je echt iets gaat doen nog lekker laten zitten zelfs, aangezien 't bij NetBeans inbegrepen zit. Dat scheelt je meteen een heleboel gezeik met configureren en dergelijke. Ook wordt de hele zwik opnieuw gedeployed als je in netbeans op 'run' klikt. Buiten NetBeans om vind ik persoonlijk tomcat redelijk hard zuigen en zou ik voor Sun's eigen applicatieserver gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
CyBeR schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 02:55:
Tomcat zou ik tot je echt iets gaat doen nog lekker laten zitten zelfs, aangezien 't bij NetBeans inbegrepen zit. Dat scheelt je meteen een heleboel gezeik met configureren en dergelijke. Ook wordt de hele zwik opnieuw gedeployed als je in netbeans op 'run' klikt. Buiten NetBeans om vind ik persoonlijk tomcat redelijk hard zuigen en zou ik voor Sun's eigen applicatieserver gaan.
Als je dan toch een serieuze applicatie server adviseert, adviseer dan direct de beste en meest gebruikte: JBoss. Tomcat is een servlet container, JBoss en dat ding van Sun zijn J2EE servers. Als je alleen simpele servlets gaat maken zijn die allebei zwaar overkill. Tomcat zit trouwens in JBoss geintegreerd.

Ik denk dat TS al redelijk snel klaar is met Tomcat. Als je serieus met Java aan de gang gaat kom je al snel op een punt dat je J2EE nodig bent, en Tomcat dus niet voldoet.

Ik zou TS toch adviseren om te beginnen met de OO principes te leren. Als mooi platform om nette applicaties in te ontwikkelen is de combinatie JBoss/Hibernate te adviseren, eventueel later uitgebreid met Spring. Maar ik zou hier zeker niet mee beginnen, Hibernate en Spring lossen een aantal problemen op, die je eerst een keer meegemaakt moet hebben om te snappen waarom ze opgelost moeten worden.

[edit] TS, kijk goed naar de IDE die je gaat gebruiken. NetBeans heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat Eclipse (open source) en IDEA de meeste gebruikte zijn. Een goede IDE helpt je en stuurt je, en biedt je de mogelijkheid snel en effectief te refactoren. Eclipse heeft daarnaast ook nog een hele sloot plugins die je op specifieke gebieden zeker kunnen helpen, zoals bijv MyEclipse die Eclipse koppelt aan bijv JBoss zodat je supersnel je test en debugwerk kan doen in je webapps.

[ Voor 16% gewijzigd door zneek op 29-01-2005 10:40 ]

Verwijderd

zneek schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:37:
[...]

Als je dan toch een serieuze applicatie server adviseert, adviseer dan direct de beste en meest gebruikte: JBoss. Tomcat is een servlet container, JBoss en dat ding van Sun zijn J2EE servers. Als je alleen simpele servlets gaat maken zijn die allebei zwaar overkill. Tomcat zit trouwens in JBoss geintegreerd.

Ik denk dat TS al redelijk snel klaar is met Tomcat. Als je serieus met Java aan de gang gaat kom je al snel op een punt dat je J2EE nodig bent, en Tomcat dus niet voldoet.

Ik zou TS toch adviseren om te beginnen met de OO principes te leren. Als mooi platform om nette applicaties in te ontwikkelen is de combinatie JBoss/Hibernate te adviseren, eventueel later uitgebreid met Spring. Maar ik zou hier zeker niet mee beginnen, Hibernate en Spring lossen een aantal problemen op, die je eerst een keer meegemaakt moet hebben om te snappen waarom ze opgelost moeten worden.

[edit] TS, kijk goed naar de IDE die je gaat gebruiken. NetBeans heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat Eclipse (open source) en IDEA de meeste gebruikte zijn. Een goede IDE helpt je en stuurt je, en biedt je de mogelijkheid snel en effectief te refactoren. Eclipse heeft daarnaast ook nog een hele sloot plugins die je op specifieke gebieden zeker kunnen helpen, zoals bijv MyEclipse die Eclipse koppelt aan bijv JBoss zodat je supersnel je test en debugwerk kan doen in je webapps.
ik begrijp je standpunt, en qua editor heb je al helemaal gelijk, maar vergeet niet dat je tegen een 'groentje' spreekt.
Laat hem wat aanmodderen met Servlets, en als dat lukt (en hij weet dat een servlet maar 1 instance heeft en hij dus moet opletten met instance variabelen enzo) overschakelen op JSP met Struts.
Eens hij beetje met Struts weg is kan hij zijn DAO (hij heeft PHP kennis, dus een datalaag zal hij wel kennen denk ik) refactoren naar Hibernate, en zo opmarcheren naar Spring.

Je vergeet waarschijnlijk hoe overdonderend java wel is (en Servlets zijn, strikt genomen, ook J2EE, daar hoef je niet persé EJB's voor te hebben). JBoss heeft geen eigen webcontainer, enkel een aangepaste Tomcat/Jetty (ik ben niet meer up2date, ik denk dat er onlangs een van beide gedropt is...)

Maar die jongen direct met die hele hoop termen om de oren slaan is teveel van het goede. Vergeet niet dat je ANT/XDoclet nog niet vernoemd hebt, begin een nieuweling dat maar eens uit te leggen, maar ik zou versteld staan als je een project hebt waar je geen ANT gebruikt. Enterprise Java is echt complexe materie om zomaar ingegooid te worden zonder enige hulp, dus rustig stap voor stap leren is zeker geen overbodige luxe. Hij staat waarschijnlijk al versteld van die datasource configuratie voor Tomcat (PHP heeft geen datasources ;))

(en met Spring+Hibernate ga je reeds snel voorbij 'simpele servlets' op Tomat hoor :))

• zneek
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:09:
[...]

ik begrijp je standpunt, en qua editor heb je al helemaal gelijk, maar vergeet niet dat je tegen een 'groentje' spreekt.
Laat hem wat aanmodderen met Servlets, en als dat lukt (en hij weet dat een servlet maar 1 instance heeft en hij dus moet opletten met instance variabelen enzo) overschakelen op JSP met Struts.
Eens hij beetje met Struts weg is kan hij zijn DAO (hij heeft PHP kennis, dus een datalaag zal hij wel kennen denk ik) refactoren naar Hibernate, en zo opmarcheren naar Spring.

Je vergeet waarschijnlijk hoe overdonderend java wel is (en Servlets zijn, strikt genomen, ook J2EE, daar hoef je niet persé EJB's voor te hebben). JBoss heeft geen eigen webcontainer, enkel een aangepaste Tomcat/Jetty (ik ben niet meer up2date, ik denk dat er onlangs een van beide gedropt is...)

Maar die jongen direct met die hele hoop termen om de oren slaan is teveel van het goede. Vergeet niet dat je ANT/XDoclet nog niet vernoemd hebt, begin een nieuweling dat maar eens uit te leggen, maar ik zou versteld staan als je een project hebt waar je geen ANT gebruikt. Enterprise Java is echt complexe materie om zomaar ingegooid te worden zonder enige hulp, dus rustig stap voor stap leren is zeker geen overbodige luxe. Hij staat waarschijnlijk al versteld van die datasource configuratie voor Tomcat (PHP heeft geen datasources ;))

(en met Spring+Hibernate ga je reeds snel voorbij 'simpele servlets' op Tomat hoor :))
:? Dat zeg ik toch? Beginnen met OO in Java, Tomcat, en dan verwacht ik dat de opstap naar J2EE vrij snel zal volgen. En imho is de keuze voor je editor/IDE een hele belangrijke. Een goede IDE helpt je sneller dingen te zien en begrijpen. Zeker als je net begint kan je IDE een grote steun zijn, of een bron van irritatie en onduidelijkheid.

Overigens is J2EE niet servlets en EJB maar veel meer, krijg het idee dat de meeste mensen niet verder komen dan die 2 begrippen.

Verder gebruik ik inderdaad ANT en XDoclet, maar ik wilde niet direct alles op tafel gooien ;)

• simon
Even een ander vraagje, welke connecter kan ik gebruiken voor Apache 1.3?

|>

• zneek
Simon schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:16:
Even een ander vraagje, welke connecter kan ik gebruiken voor Apache 1.3?
http://jakarta.apache.org...chive/jk2/jk/aphowto.html

Werkt ook prima onder IIS trouwens, waar ik hem voor gebruik. Weliswaar gekoppeld aan JBoss, wat eigenlijk ook weer Tomcat is intern.

• simon
zneek schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:27:
[...]

http://jakarta.apache.org...chive/jk2/jk/aphowto.html

Werkt ook prima onder IIS trouwens, waar ik hem voor gebruik. Weliswaar gekoppeld aan JBoss, wat eigenlijk ook weer Tomcat is intern.
Hm, ja, daar kwam ik ook op, maar http://apache.surfnet.nl/.../binaries/linux/jk-1.2.6/ heeft geen 1.3 so file. En compilen lukt me niet (die readme is redelijk vaag)..

Ik kan nergens de juiste mod_jk.so vinden :(

* simon moet in het mapje native kijken :P

[ Voor 4% gewijzigd door simon op 29-01-2005 14:50 ]

|>

• simon
Hmm, nu is hij wel 'gelinkt' maar hij parset ze niet http://www.jackabuzah.com/test.jsp

Hier mijn worker.properties:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
# workers.properties -
#
# This file provides jk derived plugins with the needed information to
# connect to the different tomcat workers.  Note that the distributed
# version of this file requires modification before it is usable by a
# plugin.
#
# As a general note, the characters $( and ) are used internally to define
# macros. Do not use them in your own configuration!!!
#
# Whenever you see a set of lines such as:
# x=value
# y=$(x)\something
#
# the final value for y will be value\something
#
# Normaly all you will need to do is un-comment and modify the first three
# properties, i.e. workers.tomcat_home, workers.java_home and ps.
# Most of the configuration is derived from these.
#
# When you are done updating workers.tomcat_home, workers.java_home and ps
# you should have 3 workers configured:
#
# - An ajp12 worker that connects to localhost:8007
# - An ajp13 worker that connects to localhost:8009
# - A jni inprocess worker.
# - A load balancer worker
#
# However by default the plugins will only use the ajp12 worker. To have
# the plugins use other workers you should modify the worker.list property.
#
#

# OPTIONS ( very important for jni mode ) 

#
# workers.tomcat_home should point to the location where you
# installed tomcat. This is where you have your conf, webapps and lib
# directories.
#
workers.tomcat_home=/usr/local/tomcat

#
# workers.java_home should point to your Java installation. Normally
# you should have a bin and lib directories beneath it.
#
workers.java_home=/opt/IBMJava2-13

#
# You should configure your environment slash... ps=\ on NT and / on UNIX
# and maybe something different elsewhere.
#
ps=/

#
#------ ADVANCED MODE ------------------------------------------------
#---------------------------------------------------------------------
#

#
#------ DEFAULT worket list ------------------------------------------
#
#
# The workers that your plugins should create and work with
#
# Add 'inprocess' if you want JNI connector 
worker.list=ajp12, ajp13
# , inprocess

#
#------ DEFAULT ajp12 WORKER DEFINITION ------------------------------
#

#
# Defining a worker named ajp12 and of type ajp12
# Note that the name and the type do not have to match.
#
worker.ajp12.port=8007
worker.ajp12.host=localhost
worker.ajp12.type=ajp12
#
# Specifies the load balance factor when used with
# a load balancing worker.
# Note:
#  ----> lbfactor must be > 0
#  ----> Low lbfactor means less work done by the worker.
worker.ajp12.lbfactor=1

#
#------ DEFAULT ajp13 WORKER DEFINITION ------------------------------
#

#
# Defining a worker named ajp13 and of type ajp13
#
worker.ajp13.port=8009
worker.ajp13.host=localhost
worker.ajp13.type=ajp13
#
# Specifies the load balance factor when used with
# a load balancing worker.
# Note:
#  ----> lbfactor must be > 0
#  ----> Low lbfactor means less work done by the worker.
worker.ajp13.lbfactor=1

#
# Specify the size of the open connection cache.
#worker.ajp13.cachesize

#
#------ DEFAULT LOAD BALANCER WORKER DEFINITION ----------------------
#

#
# The loadbalancer (type lb) workers perform wighted round-robin
# load balancing with sticky sessions.
# Note:
#  ----> If a worker dies, the load balancer will check its state
#        once in a while. Until then all work is redirected to peer
#        workers.
worker.loadbalancer.type=lb
worker.loadbalancer.balanced_workers=ajp12, ajp13

#
#------ DEFAULT JNI WORKER DEFINITION---------------------------------
#

#
# Defining a worker named inprocess and of type jni
#
worker.inprocess.type=jni

#
#------ CLASSPATH DEFINITION -----------------------------------------
#

#
# Additional class path components.
#
worker.inprocess.class_path=$(workers.tomcat_home)$(ps)lib$(ps)tomcat.jar

#
# Setting the command line for tomcat. 
# Note: The cmd_line string may not contain spaces.
#
worker.inprocess.cmd_line=start

# Not needed, but can be customized.
#worker.inprocess.cmd_line=-config
#worker.inprocess.cmd_line=$(workers.tomcat_home)$(ps)conf$(ps)server.xml
#worker.inprocess.cmd_line=-home
#worker.inprocess.cmd_line=$(workers.tomcat_home)

#
# The JVM that we are about to use
#
# This is for Java2
#
# Windows
worker.inprocess.jvm_lib=$(workers.java_home)$(ps)jre$(ps)bin$(ps)classic$(ps)jvm.dll
# IBM JDK1.3 
#worker.inprocess.jvm_lib=$(workers.java_home)$(ps)jre$(ps)bin$(ps)classic$(ps)libjvm.so
# Unix - Sun VM or blackdown
#worker.inprocess.jvm_lib=$(workers.java_home)$(ps)jre$(ps)lib$(ps)i386$(ps)classic$(ps)libjvm.so

#
# And this is for jdk1.1.X
#
#worker.inprocess.jvm_lib=$(workers.java_home)$(ps)bin$(ps)javai.dll

#
# Setting the place for the stdout and stderr of tomcat
#
worker.inprocess.stdout=$(workers.tomcat_home)$(ps)logs$(ps)inprocess.stdout
worker.inprocess.stderr=$(workers.tomcat_home)$(ps)logs$(ps)inprocess.stderr

#
# Setting the tomcat.home Java property
#
#worker.inprocess.sysprops=tomcat.home=$(workers.tomcat_home)

#
# Java system properties
#
# worker.inprocess.sysprops=java.compiler=NONE
# worker.inprocess.sysprops=myprop=mypropvalue

#
# Additional path components.
#
# worker.inprocess.ld_path=d:$(ps)SQLLIB$(ps)bin
#

En mijn mod_jk.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule !mod_jk.c>
LoadModule jk_module modules/mod_jk.so
</IfModule>

JkWorkersFile 
"/usr/local/tomcat/conf/jk/workers.properties"
JkLogFile "/usr/local/tomcat/logs/mod_jk.log"

JkLogLevel emerg

Ziet iemand een fout? Ik vind het maar vreemd...

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 29-01-2005 15:22 ]

|>

• zneek
Simon schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:21:
Hmm, nu is hij wel 'gelinkt' maar hij parset ze niet http://www.jackabuzah.com/test.jsp

Hier mijn worker.properties:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# workers.properties -
#

<< knip >>

#
# worker.inprocess.ld_path=d:$(ps)SQLLIB$(ps)bin
#

En mijn mod_jk.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule !mod_jk.c>
LoadModule jk_module modules/mod_jk.so
</IfModule>

JkWorkersFile 
"/usr/local/tomcat/conf/jk/workers.properties"
JkLogFile "/usr/local/tomcat/logs/mod_jk.log"

JkLogLevel emerg

Ziet iemand een fout? Ik vind het maar vreemd...
Moet je niet ergens instellen welke paden door gesluisd worden naar Tomcat? Onder IIS geef ik dat wel aan. Of forward ie default / naar Tomcat? Ik hang hem normaal onder /java-app oid.

[ Voor 79% gewijzigd door zneek op 29-01-2005 15:41 ]

• simon
zneek schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:40:
[...]

Moet je niet ergens instellen welke paden door gesluisd worden naar Tomcat? Onder IIS geef ik dat wel aan. Of forward ie default / naar Tomcat? Ik hang hem normaal onder /java-app oid.
Ja, dat een .jsp naar tomcat doorgestuurd wordt, maar daar heb ik met google nog niets over gevonden :(

http://www.jackabuzah.com/phpinfo kan ik ook de module niet op vinden, 't verbaast me wel :?

[ Voor 11% gewijzigd door simon op 29-01-2005 15:54 ]

|>

Pagina: 1