Toon posts:

[XP] Internetpagina's niet te openen, wel goed ip adres*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben met de pc van een vriend bezig, Het is een medion ( de laatste van de aldi). ze maken gebruik van internet via casema ( eurodocis met dhcp) . Het probleem is dat regelmatig tijdens het surfen en/of downloaden ineens de pagina's niet meer kunnen worden weergegeven , Het ip adres blijft wel gewoon aanwezig. Als ik dan release / renew doe kan ik weer wel pagina's openen. Ik heb al van alles geprobeert oa: restore cd van medion, een clean install van xp. virusscanners uitgeschakeld , energiebeheer van de netwerkkaart uitgezet. op half duplex gezet . andere netwerkkaart. Ik heb de pc mee naar huis genomen om op mijn modem aan te sluiten ( om een fout modem uit te sluiten, ook casema dhcp ) , maar het probleem blijft aanwezig.

Wie kan me helpen ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De internetcache al eens geleegd?

Kan je als dit zich voordoet nog wel bijvoorbeeld mailen, pingen naar bijvoorbeeld tweakers.net (of 213.239.154.36)? En als je een overdracht via ftp probeert naar een andere computer in hetzelfde lan, blijft deze dan wel constant gaan? Misschien in de advanced properties van de netwerkaart deze op 10 Mbit Half Duplex zetten? Dit lost vaak dit soort problemen op ...

Watvoor netwerkkaart is hwet eigenlijk? De Realtek kaart die door casema is geleverd of een andere?

Ik zet even XP in de titel, omdat ik zo even gok dat dat je os is. Indien anders kan je dit met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif even aangeven dan passen we het aan. Heb je voor dit OS de laatste drivers en updates binnen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dan niet pingen en/of mailen ik heb er de realtekkaart van casema ingezet , maar ook dit geeft geen verbetering. Ook had ik al geschreven dat ik de netwerklkaart op Half Duplex gezet had, En ook heb ik de nieuwste drivers en updates geprobeerd.

Verwijderd

He Jake, lastig he werk & prive gescheiden houden? ;)

Pak eens een andere browser, heb je daar geen probleem dan ligt het aan je huidige browser.

Zit er een patroon in dat de verbindg eruit knalt? Bv om de x minuten of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:10:
He Jake, lastig he werk & prive gescheiden houden? ;)

Pak eens een andere browser, heb je daar geen probleem dan ligt het aan je huidige browser.

Zit er een patroon in dat de verbindg eruit knalt? Bv om de x minuten of iets dergelijks.
er zit geen patroon in , en aan de browser kan het volgens mij niet liggen want zelfs na een clean install is het probleem er nog

Verwijderd

Ik heb de pc mee naar huis genomen om op mijn modem aan te sluiten ( om een fout modem uit te sluiten, ook casema dhcp ) , maar het probleem blijft aanwezig.
Niet zo heel slim, dan wordt dat MAC adres ook geregistreerd bij jouw verbinding, kan betekeknen dat er later geen andere netwerkkaarten gebruikt kunnen worden omdat d emax is bereikt. moet je de modem resetten anders de helpdesk de boel eruit laten gooien.

heb je al een andere pc gebrobeerd bij die persoon/verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:30:
[...]

Niet zo heel slim, dan wordt dat MAC adres ook geregistreerd bij jouw verbinding, kan betekeknen dat er later geen andere netwerkkaarten gebruikt kunnen worden omdat d emax is bereikt. moet je de modem resetten anders de helpdesk de boel eruit laten gooien.

heb je al een andere pc gebrobeerd bij die persoon/verbinding?
ik heb het ook met mijn laptop van het werk (casema) geprobeerd ;) en dan werkte het uiteraard gewoon goed
Pagina: 1