Toon posts:

spontaan opstartende pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ondertusse een 2e poging om mijn vraag te stellen. Vorige keer werd ik gewezen naar de FAQ terwijl ik daar niets, maar ook absoluut niets met geholpen ben. Ik stel hier ook maar een vraag waar ik zelf al genoeg achter heb gezocht om met reden hier te posten.

Mijn vraag dus. De Pc (die nog maar een week oud is) start altijd opnieuw op na het afsluiten (niet standby). Ik heb al veel gezocht in bios achter een oplossing en niets gevonden. Kan het zijn dat dit aan een externe cd-schrijver ligt? (een Iomega) Verder ben ik echter niet gekomen.
Specs;

MSI 915P Combo
Intel PIV530J Boxed HT800MHz,1MB Cache (3.0GHz)
Corsair DDR 512MB PC 3200

En als deze topic wederom gesloten wordt (wat jullie volste recht trouwens is), gelieve mij dan wel te weten wat hier aan deze topic verkeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Waarom koppel je die externe cd-writer niet even af om dat uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Heb je misschien Wake on lan aanstaan? (en dan met name de wake on ping optie?) dat betekend dat je computer opstart als de netwerkkaart geping'd word.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alexio schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:55:
Waarom koppel je die externe cd-writer niet even af om dat uit te sluiten?
Heb dit al gedaan maar mss kan het aan de software ofzo liggen. IK sta hier echt voor een raadsel. Ook bij geplande taken of dergelijke staat niets. Ook staat in bios niet aangegeven dat hij na bv 30 minuten terug moete opstarten. Vrij raar! :|

edit: Wake on lan staat disabled :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 22:52
Staat er niet een of andere wake on..... functie aan in de bios? Zet die eens allemaal uit.

[ Voor 18% gewijzigd door robbert op 28-01-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robbertkrebbers schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:58:
Staat er niet een of andere wake on..... functie aan in de bios? Zet die eens allemaal uit.
echt niet tot zover ik heb gezien, en heb wel 3 keer alle functies eens overlopen. Diegene waarbij ik twijfelde ff afgezet, toch starte die weer terug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Zijn alleen de onderdelen die je noemde een week oud en is de kast al ouder?
Zo ja, trek de aan/uit knop dan eens van het moederbord, misschien dat die z'n beste tijd heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kast is ook een week oud, een Aopen H600 B
Ik denk niet dat hier het probleem aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik zou het toch proberen, nieuwe spullen zijn niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga anders terug naar de winkel, zeker als je het systeem als geheel hebt gekocht, en vraag het daar. Je hebt in ieder geval nog garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:38:
Ga anders terug naar de winkel, zeker als je het systeem als geheel hebt gekocht, en vraag het daar. Je hebt in ieder geval nog garantie...
Hij is helaas zelf in elkaar gestoken. Of toch wat je helaas noemt, er is zeker nog garantie maar ik dacht eerst hier iemand te vinden die de gulden tip zou kunnen geven. ( enkel kan het mss de knop van de case zelf zijn, morge eens proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 22:22
Misschien een hp-printer geïnstalleerd>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toktokcity schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:02:
Misschien een hp-printer geïnstalleerd>?
Ja !!! :D Hier kan het aan liggen? Hij start idd niet op als de hp-printer niet is aangesloten. Knap gezien, maar hoe kan dit nu opgelost worden, gewoon nieuwe drivers. De pc is die namelijk van een vriend en kan er niet elk moment heen om een nieuwe ingeving te proberen. Daarom zoek ik eerst wat mogelijk oplossingen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:09

samo

yo/wassup

In windows 2k/xp systeemeigenschappen - geavanceerd - startup & recovery - herstart bij fout uitschakelen.... Misschien krijg je dan een blauw scherm met foutmelding aan de hand waarvan je een duidelijkere uitleg kan zoeken in de Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 13% gewijzigd door samo op 29-01-2005 12:29 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 22:22
Ik heb het ook gehad erg irritant. Oplossing is alles wat je kan vinden van HP van de pc verwijderen. Eerst de drivers via software, dan registry opschoon, regcleaner, printer verwijderen uit windows hardware. Toen deed ie het weer. Ik las op het internet dat hij het met nieuwe drivers wel weer zou doen, dus geïnstalleerd, weer het zelfde probleem, dus nu print ik wel op mijn laser. betreft bij mij een HP 3550.

Opstarten bij fout, uitzetten is leuk maar daar los je het probleem niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz,

Ik heb me dus vergist, de pc is die van een vriend en heeft z'n printen nog niet geïnstaleerd. Binne enkele uren eens zien of de oplossing van samo-arne help. Al bij voorbaat bedank voor de hulp.

Nu zit ik wel op mijn pc met een ander probleem en 'k vind dit niet echt de moeite op speciaal een nieuwe topic te openen. Het probleem ligt mij mij bij het stand-by. Ik gebruik deze funtie regelmatig maar sinds 2 dagen zetten de harde schijf en andere zich wel "stil" (horen stoppen van het draaien) maar blijven fans draaien 8)7 . Dus eens de bios geflashed en dit hielp ook niets. Het gaat hier om alle fans; cpu, voeding en case fan. Werkt zo'n pc een heel jaar zonder problemen begint ie ineens echt raar te doen |:(

Groetjes

EDIT: het gaat over een Asus P4P800 Deluxe

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel het is al ff gelden dat ik met deze draad ben begonnen maar 'k heb nog altijd geen oplossing gevonden voor beide problemen. Alle voorgelegde oplossingen werken echt niet en er zijn ondertussen al 2 personen geweest die bios helemaal hebbe afgezocht naar een oplossing maar ook niets hebben gevonden |:( . Het zou fijn zijn als nu mss nog iemand met de gouden tip zou kunnen komen.

Het probleem bij mij met de stanby-functie blijft ook :'( .

GRoetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. Ik heb alle pc-automatische-opstart functies uitgeschakeld, maar na enige tijd gaat hij toch gewoon weer aan. Wake on lan is uit, en zover ik weet kan een WOL alleen binnen je eigen netwerk gegenereerd worden (Ik heb geen pc die mn andere pc pingt).

Ik doe nu de spanning van de voeding halen, zo kan hij in ieder geval niet meer aan.

Ik heb een MSI-6830LE moederbord, met de recentste bios patch die er is.
Pagina: 1