Toon posts:

[DOS/BATCH] Press any key to cont... Omzeilen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een kassa systeem (DOS) en wil graag tijdens het booten een bepaald bestand naar een perdrive kopieeren.

Ik doe het nu zo....

C: = CF kaartje (HDD) CF slot op het moederbord :9
B: = Pendrive (ZIP)

[autoexec.bat]
copy c:\scr\menu.mnu b:

Hierbij krijg ik een melding dat ik een floppy in de B drive moet doen en... Press any key to cont... (pendrive is al aangesloten!) als ik dit doe werkt het wel maar ik wil geen handelingen verichten tijdens het booten.

Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen? Zodra ik de pendrive voor het eerste keer benader vraagt hij hierom |:( en daarna werkt het goed.

Ik heb al "wait 10" geprobeerd (10 sec pauze)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens A: te gebruiken? Vermoedelijk ziet Windows die pendrive als een ghost drive.

Ghost drives is een systeem uit de DOS tijd voor als je maar 1 diskette station had. Als je dan toch een diskette wou copieeren (diskcopy a: a: kon niet!) dan kon je de B: als 'ghost' drive gebruiken - bij de eerste aanspreking van die drive vraagt ie dan om de diskette erin te doen (eigenlijk - te verwisselen), en dat daarna voor de A: drive en zo door.

Op die manier kon je vrij gemakkelijk diskettes copieeren :P

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:46:
Probeer eens A: te gebruiken? Vermoedelijk ziet Windows die pendrive als een ghost drive.

Ghost drives is een systeem uit de DOS tijd voor als je maar 1 diskette station had. Als je dan toch een diskette wou copieeren (diskcopy a: a: kon niet!) dan kon je de B: als 'ghost' drive gebruiken - bij de eerste aanspreking van die drive vraagt ie dan om de diskette erin te doen (eigenlijk - te verwisselen), en dat daarna voor de A: drive en zo door.

Op die manier kon je vrij gemakkelijk diskettes copieeren :P
Het werkt! Mijn dank is groot ;)

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

Nu heb ik weer een probleem :) Stel je voor dat de pendrive kapot is, Dan krijg ik alsnog de melding Press any key to cont....

Het is een systeem zonder toetsenbord (touchscreen)

Ik heb "if exist a:\testfile.bin copy......." geprobeerd.
Als de A: niet te vinden is krijg ik alsnog "Not ready reading A Press any key to cont...."
Ik kan moeilijk Retry, Abort, Fail intoetsen zonder toetsenbord.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zelf al gevonden :)

Surviving Abort, Retry, Fail

If you invoke the undocumented /F option on COMMAND, it will automatically answer "F" to any Abort, Retry, Fail? questions. This eliminates the fear of your program hanging if you reference a floppy that isn't inserted. Although the questions are answered automatically, they still appear on screen...