Niet herkennen USB Storage devices

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik heb na veel proberen en zoeken nog geen antwoord gevonden. ook niet in de search, dus probeer ik het hier maar even.

Ik heb hier een laptop (acer travelmate 433) die niet doet wat ik wil. Hij herkend geen USB storage devices. Zowel niet mijn USB stick maar ook niet een USB2 harddisk.

Dit heeft hij wel gedaan.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd
- SP2 opnieuw geinstalleerd
- Alle HP software (voor de camera) eraf gegooid
- alle usb poorten opnieuw laten detecteren
- Nogmaals SP2 eroverheen

Maar hij blijft zeggen dat hij voor de mass storage devices geen geschikt driver kan vinden. Wat ik ook probeer. Nu is dat een interne windows driver die ik volgens mij ook niet los kan downloaden. Ik heb gezocht bij alle apparaten, maar daar staat hij ook niet in dat ik er na kan verwijzen... Wat nu.

Zit bij mijn zwager en wilde dit eigenlijk vandaag oplossen.

O'ja de muis doet het wel op alle usb-poorten, dus die werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberpope op 28-01-2005 17:42 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het helpt ook wel om aan te geven wat je gebruikt. Windows 98/2000/XP of nog wat anders?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Sorry. Natuurlijk windows XP met service pak 2

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 28-01-2005 19:06 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

De site van de fabrikant al bezocht (moederbord) .. moederbord revisies geven vaak oplossingen..in ieder geval de nieuwste USB 2.0 drivers downen!

Viper :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
This een laptop en het heeft wel gewerkt een paar weken terug. Dus het kan geen hardware matige beperking zijn. En gezien het een laptop is, voel ik er weinig voor om de bios te flashen, zeker omdat daar het probleem niet in kan zitten omdat hij eerst gewerkt heeft.

De site van Acer geeft geen USB-drivers.

En het geeft gewoon gewerkt. Tot een paar weken terug.

Het enige dat ik zelf nog optie zie is een komplete reinstall van windows en daar zit ik nu net niet op te wachten. Ikzelf verdenk die hp software ervan wat dingen verneukt te hebben. Krijg die ook niet volledig weg, ook niet na een deinstallatie.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je zou een programma zoals Driver Cleaner kunnen proberen om drivers helemaal te verwijderen. Eventueel zou je alle drivers kunnen vervangen (valt wel mee op een laptop). Ook een repair installatie van XP kan een optie zijn.

ARME AOW’er

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
ja, een inplace-install is een optie. Maar wil eerst uitvogelen waar het probleem zit ipv een inplace-install te doen. Op zich zijn het niet super veel drivers die ik zou moeten vervangen, maar vanaf nu moet ik het remote doen en dan is het wat lastiger.

Zal dat programmatje driver cleaner eens bekijken.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
Dit heb ik dus ook bij iemand...

maar volgens mij ligt het aan de USB Mass Storage Drivers die std in XP zitten...

Die zijn ineens weg ofzow?
Maar ik kan nergens vinden of daar een Patch voor is of een EXE bestand om die weer terug te krijgen....

Weet iemand dat ?

//EDIT//
Ging hier om een Win 2k SP4 Machine, heb ook SP 4 eropnieuw opgezet en heeft niet geholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Daros op 04-02-2005 12:39 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ik ben er ook niet meer uitgekomen. Als het mijn eigenste was, was ik wel verder gegaan. Maar mijn zwager woon't 100k verder op. En dit is niet iets dat je makkelijk via remote oplost. Dus kan je helaas niet verder helpen.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Weet niet of je er wat aan hebt, maar een maatje van me heeft een LT van de zaak, en daar hebben de beheerders 'm dichtgemetseld voor externe opslagmedia. Volgens mij deden ze dat via de firewall. Als er een FW op die LT loopt, kan je altijd in het logboek kijken of de firewall uitzetten en dan kijken of ie 'm wel oppikt. Stom, je hebt er waarschijnlijk weinig aan, maar ik weet dat het onmogelijk gemaakt kan worden om er storage devices op aan te sluiten.

<offtopic>
"Armageddon days are here, again"
<offtopic>

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1