Toon posts:

heatsink verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ik heb een Medion 9800 XL (Aldi) waarvan de standaatd koeler plotseling vreselijk veel lawaai begon te maken. Na jullie verhalen gelezen te hebben, naar de winkel gesjeesd en een Zalman
VF700-CU aangeschaft.
Wil ik dat ding monteren, lukt het met niet de originele heatsink van de Medion kaart te verwijderen. De twee " verende klemmetjes" waarmee deze op de kaart bevestigd is, gingen er zonder problemen af, de originele koeler ook, maar de heatsink lijkt wel vast geplakt.
Ik durf er geen schroevendraaier onder te steken of veel kracht op uit te oefenen.
Wie kan me een (paar) goeie tip(s) geven waarmee e.e.a. lukt zonder dat k straks ook nog even een nieuwe videokaart moet gaan halen??

Groet...Knevel :'(

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17
in de vriezer leggen voor 1 a 2 uur(natuurlijk niet meteen daarna weer gebruiken door temperatuur verschil)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je misschen wat visdraad liggen, dit kan je er dan onderdoor halen

wat ook werkt is, em ff in de vriezer leggen, dit natuurlijk wel in een goed afgesloten anti-statisch zakje, maar probeer het eerst eens met visdraad als je dat hebt :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Draaien en niet trekken als je kracht moet gaan zetten, dun draad is idd ook een goede oplossing :)

[ Voor 30% gewijzigd door DaWaN op 28-01-2005 16:24 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Wat altijd zeer goed lukt is er met een haardroger lichtjes warme lucht opblazen, heatsink word beetje warm, de "lijm - pasta" word beetje vloeiend, en je kan de heatsink er zo afhalen!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:21:
heb je misschen wat visdraad liggen, dit kan je er dan onderdoor halen

wat ook werkt is, em ff in de vriezer leggen, dit natuurlijk wel in een goed afgesloten anti-statisch zakje, maar probeer het eerst eens met visdraad als je dat hebt :)
Bedankt voor de snelle reakties...

Ik heb het met visdraad geprobeerd, maar krijg het er blijkbaar niet goed tussen en ik kan geen kracht zetten...
Baal als een stekker!!!
Probeer vanacht de vriezer wel even....zal ie dan gewoon los gaan of moet je hem er dan nog vanaf "breken" ??

Groett...Knevel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:28:
[...]

Bedankt voor de snelle reakties...

Ik heb het met visdraad geprobeerd, maar krijg het er blijkbaar niet goed tussen en ik kan geen kracht zetten...
Baal als een stekker!!!
Probeer vanacht de vriezer wel even....zal ie dan gewoon los gaan of moet je hem er dan nog vanaf "breken" ??

Groett...Knevel
Zoals ik juist had gezegd, probeer dat eens, na 10sec warme lucht erop schuift hij er gewoon af ;)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
zoals eerder gezegt is er maar 1 goede oplossing licht verwarmen met haarfohn en koelblokje draaiend bewegen niet direkt er aan trekken of iets als een schroevendraaier eronder,dun draadje werkt niet daar je de draad er niet tussen kan krijgen.

Verwijderd

Of tandflos. Je houd het draadje langs de onderkant van de plaat, en dan kan het zowat niet fout gaan. De hoeken van dat ding op de die zijn vaak wat afgevlakt, en daar pakt zo'n draad het beste.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:29:
[...]

Zoals ik juist had gezegd, probeer dat eens, na 10sec warme lucht erop schuift hij er gewoon af ;)
Thanks...

'k Heb 't ding eraf gekregen.....nu snel monteren...hoop dat dan niet tegen gaat vallen.

Nogmaals bedankt voor jullie reakties.

Groet...Knevel

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Zoals al vaker gezegd, met een föhn zal je deze er wel af krijgen :) (snelste oplossing :P)

Edit: ok fijn ben weer te laat, hij is er al af :D

[ Voor 26% gewijzigd door Xof op 28-01-2005 16:38 ]

Pagina: 1