Met TightVNC inloggen?

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:58

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb Windows XP SP2 met TightVNC er op. Als ik de PC aanzet kan ik niet inloggen met VNC. Pas na op de PC zelf ingelogd te zijn kan ik VNC gebruiken, terwijl VNC wel als service geïnstalleerd is.

Ik weet dat het wel kon. Weet iemand hier meer over?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

AMDFreak

Intel is zo..

Omdat NA het inloggen, de service wordt gestart! Want als je inlogt, dan starten al je andere programma's toch ook op? (MSN, Norton Antivirus enz..)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Dat is onzin. Heb je wel aangegeven dat de VNC service automatisch opgestart moet worden?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-08 21:18

DkF

Ik heb dat met RealVNC ook wel eens gehad, geloof na wijziging IP adres ofzo...

In ieder geval, wat je eens kan proberen, (bij RealVNC is het een optie in het startmenu) is de service de-registreren en weer opnieuw registreren...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

Duinkonijn

Huh?

Hoodlum2000 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:50:
Dat is onzin. Heb je wel aangegeven dat de VNC service automatisch opgestart moet worden?
nou dat is niet zo onzinnig

het is ook wel handig om de service een account tegeven wat proccessen mag starten

eigenschappen services --> aanmelden --> administrator + pw

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Duinkonijn schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:35:
[...]

nou dat is niet zo onzinnig

het is ook wel handig om de service een account tegeven wat proccessen mag starten

eigenschappen services --> aanmelden --> administrator + pw
Het is de Administrator account... Daar had ik al over nagedacht. Ik ga het gewoon eens uit- en weer aanzetten die service. Simpele dingen willen ook wel eens helpen... ;)

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vergeet niet dat VNC, inclusief varianten, zelf geen processen start. Wat VNC doet is de toetsenbord- en muisinvoer naar de server sturen, en het beeld naar de client.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 29-01-2005 00:00 . Reden: Verduidelijking van 'invoer' ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

AMDFreak schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:45:
Omdat NA het inloggen, de service wordt gestart! Want als je inlogt, dan starten al je andere programma's toch ook op? (MSN, Norton Antivirus enz..)
Ook als je nooit inlogt, starten de services gewoon op hoor, dat is nu juist het verschil tussen een "gewoon" programma en een service ;) mijn servertje (w2k as) staat nooit ingelogd, maar ik kan hem prima bereiken met vnc als ik zou moeten :)
Wat wel kan is dat twee processen elkaar tegenwerken als ze vlak na elkaar starten, dit heb ik gehad met norton antivirus corporate (start ook als service) en winvnc service, .Ik heb ze toen opnieuw geïnstalleerd, waarbij kennelijk de startvolgorde ook meeveranderde en toen werkt het perfect :)

[ Voor 25% gewijzigd door blobber op 29-01-2005 00:07 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Het werkt weer, gewoon de service opnieuw installeren. Alleen de allereerste keer, dus de server echt aanzetten, dan kan ik wel inloggen maar zodra Windows start ligt de verbinding er weer uit. Opnieuw even VNC gebruiken en het werkt weer. Voor de rest werkt het naar behoren.

:)

Verwijderd

Zr40 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:00:
Vergeet niet dat VNC, inclusief varianten, zelf geen processen start. Wat VNC doet is de toetsenbord- en muisinvoer naar de server sturen, en het beeld naar de client.
Leuke uitleg van wat VNC doet, maar als je het topic goed had gelezen, dan zou je wel zien dat deze reply behoorlijk dom is :)
Pagina: 1