Toon posts:

E-tech ADSL Router + switch: reset elke 30 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen ons huis ondervinden we sinds het plaatsen van een Sweex 5 ports LAN-switch achter onze E-tech 4-poorts ADSL router (voor het toevoegen van een extra huisgenote) een heel irritant probleem:elke dertig (soms meer) seconden reset de router zich en is er tijdelijk geen verbinding. Erg vervelend dus als je over internet wil gamen, downloaden of gewoon browsen.
Wat nog raarder was, is dat toen we de huisgenote in kwestie in plaats van een andere huisgenote op een regulier slot zetten, er na verloop van tijd sprake was van eenzelfde probleem.
Nu we weer terug bij af en enkele euri's verder zijn, roepen we maar de hulp van wat experts in, dus als een van jullie ons wil helpen, graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 16:10 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
TJa, geef wat specs zou ik zeggen.

Welke regio?
Welke provider?
Wat zegt de status van je ADSL pagina? (etech router)
Wat doet de SNR margin toevallig?
Wat is je lijn provider? (BBned ofzo?)

Dit soort dingen zijn best handig om te weten, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, bij mij ligt het aan een negative SNR margin op de E-tech router. Heb Demon/BBned al een schop gegeven, want dit ligt echt niet aan mij :(

Verwijderd

Topicstarter
De provider is zonnet en de regio Zuid-Holland (Rotterdam). Op basis van de status van de ADSL pagina, die de tijd dat we continu verbonden zijn, registreert, hebben we gezien dat hij zich elke dertig seconden reset.Wat de SNR Margin betreft:die staat op het moment op 40 downstream en 27 upstream.
En de lijn provider: kpn geloof ik...
Maar ik denk dat het probleem meer aan de instellingen van die ene pc ligt...

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
de Linksys topic: UPNP uitzetten??

mt

Verwijderd

Topicstarter
Wat is UPNP?

• LinuX-TUX
Universal Plug-&-Play
Nee, lijkt me overdreven. UPNP komt iig niet voor in mijn firmwares (2.28b t/m 3.27)

Ik zit ook in R'dam zuid (eigenlijk vlaardingen) maar mijn centrale is Rotterdam-Holy. Er is volgens mij wat flink aan de hand daar, maar kon tot op heden niet zoveel medelotgenoten vinden. Toevallig dat ik er dan 1 moet tegenkomen met ook een E-tech router :( ga je toch aan E-tech denken ipv de centrale.

De getallen die je noemt kan ik niet geloven :D
                  Downstream Upstream
SNR Margin        5.9        9.0   dB
Line Attenuation  14.9       9.0   dB
Errored Seconds   14         2
Loss of Signal    2          2
Loss of Frame     0          0
CRC Errors        0          0
Data Rate         7616       864   kbps
Latency           INTERLEAVEDINTERLEAVED

Niet toevallig verkeerde cijfertjes bekeken :? (dit is de 2e link van je linker frame, ADSL)

edit:
Of bedoel je 4.0 en 2.7 :X ?
Ik blijf altijd kijken zodra het idd om de 30 seconde voorkomt, is ook handig dat die pagina om de 2 seconde refreshed uit zichzelf, en dan zie ik het omlaag vallen en zodra die dus disconnect, onder de 1 tot -5 zit. ( vraag niet hoe dat mogelijk is aan mij ... een negatieve margin :X )

Mijn klacht in andere topicje: Ervaringen Demon DSL-Express #15

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-01-2005 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik word hier niet veel wijzer van, waar ligt het nou aan? Al die technische praat is voor mij ook maar abracadabra...

• LinuX-TUX
UPnP
SNR Margin: Signal to Noise Ratio

Dit soort dingen kan je vinden op www.whatis.com :)

Wat ben je vandaag nog wijzer geworden? Ik word niet echt veel wijzer van jouw opmerking van "snap die termen niet" ... telt tot 100

Jij hebt nu op dit moment een probleem, geef ons je info ;) Anders heb je meer succes bij de waarzegster op de kermis :+

Al eens op je SNR margin gelet zodra hij eruit klapt? Dat staat nog steeds nergens vermeld ( of je er wel of niet op heb gelet ... kan het BLIJVEN hameren lijkt het wel :/ )

Heb ook 700 Disconnects per dag door deze rotzooi. (begint nu wat minder te worden ... dacht ik gisteravond ook al)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu even niet op die statuspagina kijken, ik zit namelijk bij mijn ouders... Die signal to noise ratio blijf ik je dus schuldig. Wat echter vreemd is, is dat het probleem bij jou sowieso aanwezig is, en bij mij alleen optreedt als we een BEPAALDE pc aansluiten (die van die nieuwe huisgenote dus). Of dat nou via een switch gaat of niet, dat maakt dus niet uit. Ik vind de termen upmp en snr niet al te vaag, maar hoe dat het probleem kan veroorzaken, is voor mij niet echt duidelijk. Ik heb gewoon de technische know how niet. Die E-tech ADSL router hebben we nu overigens al twee jaar en we hebben er nooit problemen mee gehad. Mijn vage (kennisloze) guess is dat het dus aan de instellingen van die pc ligt...
Bovendien zit ik denk ik niet op de centrale zuid, aangezien ik in west woon.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 09:38 ]

Verwijderd

Hallo, ik ben een huisgenoot van giorgio84 en heb dus te maken met hetzelfde probleem. Wat de SNR ratio betreft die is stabiel op 39.1 / 27.0. Het maakt geen verschil of de computer in kwestie is verbonden of niet.

Verder heb ik inmiddels geprobeerd mogelijke conflicten op de pc zelf te voorkomen door het handmatig invoeren van ip/gateway en dns adres. Dit alles heeft echter niets geholpen. Ik kon verder ook echt niets vinden dat dit probleem zou kunnen veroorzaken.

Even ter herinnering: de router RESET dus als één bepaalde pc in het netwerk op internet browst.

• LinuX-TUX
Van een logfile blijft zeker weinig over na een reset :/ ?

• Al ander kabeltje getest? Misschien is er iets mis met die kabel van die ene PC (kortsluiting/storing) waardoor de router flipt :?
• Probleem PC heeft een geldig MAC adres? (zomaar, sommige integrated SiS900 lan dingetjes willen weleens problemen geven bij DHCP servers als niet de juiste drivers aanwezig zijn)

Verder nog nuttige specs :? Niets kan overbodig zijn :Y)

edit:
Oja, en ik zit ook niet bij R'dam zuid. Beetje geografische blunder, zit natuurlijk bovenriviers -> R'dam - Schiedam - Vlaardingen :+

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-01-2005 17:18 ]

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
UPnP is een SERVICE
onder adminitrative tools > services
soms staat hij aan
> uitzetten
Pagina: 1