Snelheid Cistron Maxx broadband veelste laag.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 01:36
Ik heb nou al 1-2 jaar een maxx abbonement van cistron. Maar ik vind me snelheid wel erg veelste laag. Ik heb hier toen al voor gebeld en al die dingen gedaan die ik moest doen. Maar sneller ging het er niet erop. Ik woon in een nieuwbouwwijk dan ongeveer 9 jaar oud is dus aan de kabel kwaliteit kan het ook niet echt liggen.
Ook is de afstand van mijn huis naar de centrale niet eens zo heel ver en zit zeker nog in de juiste aanbevolen afstand. Voor adsl mocht dit volgens mij max 4 kilometer zijn. Voor mij is het
Afstand tot de centrale 2470 meter ongeveer 2,5 kilometer.

En de snelheid die ik haal is.

Download 366.6 KByte/sec
(=2933 kbps)

Upload 77.3 KByte/sec
(=618 kbps) (Kan ik best mee leven, aangezien de meeste mensen ook niet hoger komen.

Connection: 848.0 Conn/min

Ping test Nederland 13.0 ms (Is best laag en kan ik ook mee leven)

Alleen het probleem is dat de download snelheid veelste laag is.

Dit is me abbonement: BBned 8064 kbit (maxx) 1024 kbit (maxx)

Hoop dat iemand mij hiermee wilt helpen. Want ik zit er al een tijd mee en wil het graag opgelost hebben. Ik kan best snappen dat ik het maximale nooit zal halen, maar wat ik haal is echt onder de maat.
Al zou ik 6m-7m halen dan vind ik het nog wel kunnen.

BTW CISTRON IS OVERGENOMEN DOOR XS4ALL

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
boven de 1700m van de centrale is 8mbit al niet meer te garanderen, en ondanks dat de kabel pas 9 jaar oud is, kan het ook kwaliteit zijn.

Je heb gewoon pech. :)

Verwijderd

8 mbit is nooit gegarandeerd .. de lijn is tussen de 2 en de 8 mbit. Met andere woorden Wide Open. Echter de vraag blijft natuurlijk hoeveel je haald.

Suc6

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:56
[Airwolf] schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:26:
boven de 1700m van de centrale is 8mbit al niet meer te garanderen, en ondanks dat de kabel pas 9 jaar oud is, kan het ook kwaliteit zijn.

Je heb gewoon pech. :)
Grappig jou hier te zien :)
Ik ken ook mensen die 2km of meer van de centrale wonen die wel 8Mbit halen maar ook mensen die 750m ervanaf wonen en het moeten doen met een 6Mbit.
Afstand, kabelkwaliteit en dat soort dingen kan je wel naar kijken maar de praktijk is altijd anders (jammergenoeg...)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Voor zover ik weet worden de 8Mbit snelheden door geen enkele provider gegarandeerd (iig niet voor particulieren). Zolang het maar ruim boven de 2 Mbit is, voldoet het aan de eisen voor dat abbo. Ik denk dus dat klagen niet zo veel zin zal gaan hebben.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kun je ze niet vragen een medewerker langs te sturen om er naar te kijken? misschien dat hij het kan oplossen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Coolmaster schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:04:
Ik heb nou al 1-2 jaar een maxx abbonement van cistron. Maar ik vind me snelheid wel erg veelste laag. Ik heb hier toen al voor gebeld en al die dingen gedaan die ik moest doen. Maar sneller ging het er niet erop. Ik woon in een nieuwbouwwijk dan ongeveer 9 jaar oud is dus aan de kabel kwaliteit kan het ook niet echt liggen.
Zegt helemaal niets over de kwaliteit natuurlijk! Gevaarlijke aanname om dat zomaar te doen. Ook nieuwbouw kan aangesloten zijn op een bestaande kabel die al in of door een andere wijk ligt.

Nieuwbouw wijken zijn vaak aan de buitenkant van een stad en hebben of langere lijnen naar de bestaande centrale of krijgen een eigen nieuwe centrale wat zo voor- en nadelen heeft. (In zo'n nieuwe relatief kleine centrale investeren andere telco's dan KPN zelf niet in vaak).

Misschien is het laatste stukje koperlijn wel nieuw maar de rest niet. Soms heb je de 'mazzel' dat als je ISDN hebt in een nieuwbouwwijk dat er een stuk glas tussen zit naar de wijk toe (laatste stuk niet) en kan je helemaal geen DSL verbinding krijgen gezien je daarvoor een koperlijn nodig hebt.
Ook is de afstand van mijn huis naar de centrale niet eens zo heel ver en zit zeker nog in de juiste aanbevolen afstand. Voor adsl mocht dit volgens mij max 4 kilometer zijn. Voor mij is het
Afstand tot de centrale 2470 meter ongeveer 2,5 kilometer.
Dat zegt de postcode controle. Dat is hemelsbreed tussen twee postcodes in geschat (jou huis en de centrale waarop jou huis is aangesloten). Kabels liggen helaas nooit zo recht-toe-recht-aan. Hier geeft de postcode check 1900meter en na meting van KPN (heel vriendelijk bellen) blijkt het 2600meter kabellengte te zijn!

Dus even een voorzichtige aanname:

- je zit op geschat 2500 meter. werkelijk wellicht 3000 a 3500 meter.
- je haalt nog ruim 3500kbit
- je verbinding is stabiel (?)

Je hebt nog best een nette verbinding. Aanbevolen afstand is er niet, korter is beter alleen. Bij 1800 a 2000 meter kan je zeggen dat de 8Mbit niet meer gehaald gaat worden vaak en het gaat zakken met de huidige DSL standaard. Gemeten aan de hand van de postcode metingen dit. Individuele gevallen daar gelaten.
En de snelheid die ik haal is.

Download 366.6 KByte/sec
(=2933 kbps)

Upload 77.3 KByte/sec
(=618 kbps) (Kan ik best mee leven, aangezien de meeste mensen ook niet hoger komen.

Connection: 848.0 Conn/min

Ping test Nederland 13.0 ms (Is best laag en kan ik ook mee leven)

Alleen het probleem is dat de download snelheid veelste laag is.

Dit is me abbonement: BBned 8064 kbit (maxx) 1024 kbit (maxx)
Wat staat er in je modem voor intrain snelheid (de werkelijke snelheid van je DSL verbinding tusen je modem en de centrale)? En wat zijn de SNR & Attenuation waardes (dB)?
Hoop dat iemand mij hiermee wilt helpen. Want ik zit er al een tijd mee en wil het graag opgelost hebben. Ik kan best snappen dat ik het maximale nooit zal halen, maar wat ik haal is echt onder de maat.
Onder de maat? Van een 2048kbit tot 8064kbit verbinding? Zit er midden in gewoon. En dan nog wordt er (kan er ook niet) gegarandeerd worden dat je het haalt. Kan best zijn dat jou verbinding zeg bijvoorbeeld niet hoger dan 1Mbit komt. Dan is daar soms niets aan te doen behalve een abonnement nemen wat beter past (goedkoper is).
Al zou ik 6m-7m halen dan vind ik het nog wel kunnen.
Dan heb je nog zo'n 512kbit of misschien 1024kbit over met mazzel!

Verhuizen is de oplossing als je perse sneller wenst. Of een verbinding nemen in een andere prijscategorie dan particulier DSL ;)
Whuzz schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:30:
Voor zover ik weet worden de 8Mbit snelheden door geen enkele provider gegarandeerd (iig niet voor particulieren). Zolang het maar ruim boven de 2 Mbit is, voldoet het aan de eisen voor dat abbo. Ik denk dus dat klagen niet zo veel zin zal gaan hebben.
8Mbit via DSL techniek is nooit te garanderen dat je dat haalt. Te veel factoren die voor elke koperlijn weer anders kunnen zijn. Je zou alleen "een 8Mbit verbinding" kunnen garanderen via andere technieken. (denk dan ook in andere prijzen...)
Metal schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:01:
Kun je ze niet vragen een medewerker langs te sturen om er naar te kijken? misschien dat hij het kan oplossen.
En het nut daarvan zie ik echt niet. Dan zou die alleen kunnen bekijken of je het netjes hebt aangesloten. (daar ligt in 90% van de gevallen het verlies grotendeels wel). Alle mensen bestellen een DSL verbinding met een 'doe-het-zelf' pakket en zonder monteur omdat dat goedkoper (gratis) is. Dan neem ik aan bij die keuze dat je het ook weet aan te sluiten zo optimaal mogelijk.

(modem zo dicht en netjes mogelijk bij je ISRA punt aansluiten. ISRA --> Splitter --> modem kort en optimaal verbinding. Voor je splitter geen (loze)vertakkingen hebben zitten helpt ook. Geen overdreven koppelstukjes zoals contactdoosjes of kroonsteentjes etc gebruiken).

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 29-01-2005 11:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-02 10:59
Je noemt hier downloadsnelheden die je haalt. Maar wat is je daadwerkelijke line-sync??

En wat zijn je snr levels?

ISDN / Analoog?

En daarnaast, 2.4Km kan idd hoger, ik zit zelf op 2.3km, op 7616 down... Alleen het is afhankelijk van de kabelkwaliteit, ook in huis. En nieuwbouwwijk van 9 jaar zegt niets: Een kabel van 25 jaar kan beter werken dan een lekke kabel (water erin) van 5 jaar....

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04-2025
Meet je snelheid eens op een andere, veel betrouwbare manier! Je moet wel zelf wat gaan rekenen dan.

Ga naar http://speed.bbeyond.nl/ en download één van de bestanden die daar staan, dit zijn bestanden van respectievelijk 1MB, 2MB, 4MB, 8MB, 32MB tot 100MB. Zelf vind ik de 100MB file het beste omdat dan de downloadtijd langer duurt, door de grootte van het bestand en dus de uitkomst van de "downloadsnelheid" die jou web browser na afloop heeft berekend een veel beter gemiddelde zal zijn. Ik gebruik Internet Explorer van Windows en gebruik gewoon dus de webbrowser die bij je besturing zit en geen (exotische) andere web browsers, meet dus ook altijd met dezelfde web-browser. Zorg ervoor dat tijdens de download wel het vinkje bij "Dit dialoog venster sluiten nadat het downloaden is voltooid" nu even NIET aan staat, want dan blijft het venster na het downloaden op je bureaublad staan waar je dan je gemiddelde overdrachtsnelheid vanaf kunt aflezen. Herhaal deze test eventueel een paar keer (met dus wel dezelfde file grootte en dezelfde web-browser) om dus weer uit bijvoorbeeld vijf keer te hebben gedownload een gemiddelde te krijgen van die vijf downloads. Je zult zien dat dit heel andere cijfers oplevert dan dat als je test bij speedtest.nl.

Overigens heeft XS4All ook zo'n site met bestanden die je kunt gebruiken als meet-instrument op: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/ jammer is wel dat dit alleen 10MB files zijn, maar ook dit moet je eens proberen.

De praktijk is hoe groter de file hoe beter de gemiddelde snelheid wordt berekend. En ook altijd dezelfde file van dezelfde website is betrouwbaarder als meet-instrument.

Ik ben benieuwd naar de uitslag van bijvoorbeel 5 keer 100MB file downloaden op http://speed.bbeyond.nl/ en dan daar het gemiddelde van. Mijn 2,2Mbit lijn heeft een gemiddelde downloadsnelheid van 234 kBytes/sec. Dat is dan ook wat het gemiddeld zo'n beetje zou moeten zijn dus!

Kom jezelf telkens (veel) lager uit dan wat deze tests opleveren, dan zou ik als ik jou was toch serieus gaan klagen bij je internet service provider of hier wat aan te doen zal zijn is wel de vraag, ik zou zelf desnoods dan overstappen op een lager abonnement als deze 8Mbit niet naar tevredenheid is. You will get... what you pay!

[ Voor 13% gewijzigd door MaximumPower op 29-01-2005 12:39 ]

Minimum to the MaximumPower!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lijn check aanvragen bij kpn ?

• Robin4
Ik heb sinds gisteren een nieuwe firmware in me modem proberen te flashen maar dat is mislukt
en heb vandaag een ander modem gekocht.

Hier zijn me nieuwe snelheden:

Speedtest.nl

Download: 365.3 KByte/sec
=2922 kbps
Upload: 84.6 KByte/sec
=677kbps

Connection 821.0 Conn/min

Ping 10.0ms

Speedbbeyond

Test met het 100MB filetje 100mb in 6min en 52 sec 248KB/sec

Kan helaas geen pics posten want die zijn niet zo goed leesbaar. :|

BBned 8064 kbit (maxx) 1024 kbit (maxx)

Dit is het abbonement. En niet 2048 - 8064!!!!. Ik snap best dat ik die 8064 nooit kan halen. Ik zou dan rond de 500kb/sec / 600kb/sec moeten zitten. En dat haal ik zoiezo nooit! Is altijd altijd rond de 360kb/sec en dit is gewoon errug weining. Ik weet ook dat de max snelheid nooit gegarandeerd is maar dit is gewoon te weining!.

Toen ik nog lid was bij cistron moest ik allerlei testjes doen. Om bijvoorbeeld het modem direct op het isra punt aan te sluiten. Dit heeft ook helemaal niks geholpen. De snelheid bleef gewoon het zelfde. En met me nieuwe modem haal ik ook niet hoger. Dus aan me modem zal het denk ik niet liggen.

Ik ga maandag weer me provider bellen. En dan hopen dat ze een lijn check willen doen. Vind zoiezo al dat xs4all een betere service bied dan dat klote cistron.

[ Voor 45% gewijzigd door Robin4 op 29-01-2005 19:07 ]

• Robin4
Is BBned het zelfde als KPN?:?

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-02 10:59
Coolmaster schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:58:
....
Dit is het abbonement. En niet 2048 - 8064!!!!. Ik snap best dat ik die 8064 nooit kan halen. Ik zou dan rond de 500kb/sec / 600kb/sec moeten zitten. En dat haal ik zoiezo nooit! Is altijd altijd rond de 360kb/sec en dit is gewoon errug weining. Ik weet ook dat de max snelheid nooit gegarandeerd is maar dit is gewoon te weining!.

Toen ik nog lid was bij cistron moest ik allerlei testjes doen. Om bijvoorbeeld het modem direct op het isra punt aan te sluiten. Dit heeft ook helemaal niks geholpen. De snelheid bleef gewoon het zelfde. En met me nieuwe modem haal ik ook niet hoger. Dus aan me modem zal het denk ik niet liggen.

Ik ga maandag weer me provider bellen. En dan hopen dat ze een lijn check willen doen. Vind zoiezo al dat xs4all een betere service bied dan dat klote cistron.
Blablabla, Cistron heb ik nooit problemen mee gehad hoor. Als je nou eens, zoals al eerder in dit topic gepost is, je linesync en snr waardes post ipv resultaten van (internet-afhankelijke) sites te gebruiken.....

Enne, alles boven de 2Mbit is ongegarandeerd: ze zullen best willen helpen maar zijn het niet verplicht, zwart-wit gezien heb je geeneens recht van zeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 29-01-2005 19:16 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MaximumPower schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:33:

Ik ben benieuwd naar de uitslag van bijvoorbeel 5 keer 100MB file downloaden op http://speed.bbeyond.nl/ en dan daar het gemiddelde van. Mijn 2,2Mbit lijn heeft een gemiddelde downloadsnelheid van 234 kBytes/sec. Dat is dan ook wat het gemiddeld zo'n beetje zou moeten zijn dus!

Kom jezelf telkens (veel) lager uit dan wat deze tests opleveren, dan zou ik als ik jou was toch serieus gaan klagen bij je internet service provider of hier wat aan te doen zal zijn is wel de vraag, ik zou zelf desnoods dan overstappen op een lager abonnement als deze 8Mbit niet naar tevredenheid is. You will get... what you pay!
Je betaald voor een lijn die een snelheid "kan" halen tussen de 2 mbit en de 8 mbit.
Ze garanderen 2 mbit. Alles wat je er boven zit is meegenomen.

Ik zelf heb bij demon een 2-8mbit lijn via bbnet.
En volgende deze site zit ik ongeveer 4 km van de centrale.

Ik haal tussen de 500 en 700 kb/s, de laaste keer dat ik keek was de modem gesynced op 7xxx kbps.

Het ligt dus aan meerdere factoren.

- slechte splitter ( heb ik er niet tussen omdat wij bellen via upc )

- modem ver van punt van binnenkomt van de kpn lijn. ( tel lijn heeft meer verlies dan utp over langere afstanden)

- Slecht UTP.

- router die de snelheid niet aankan en dus je snelheid naar beneden haalt. ( heb ik zelf meegemaakt met een draytek 2200E. WAN poort kon maar 5 a 6 mbit aan )

- Slecht UTP.

En zo kan je nog wel doorgaan. Ik zou eerst even de kabels etc. thuis nakijken.
En als dat niet werk zul je er moeten bij neerleggen, want ze leveren waarvoor je betaald.

Verwijderd

Coolmaster schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:08:
[...]

Is BBned het zelfde als KPN?:?
Tja het laatste stukje koper is van KPN, de lijntest die hier bedoeld word vind plaats op dit stukje.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 19:58 ]

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:39:
[...]

Tja het laatste stukje koper is van KPN, de lijntest die hier bedoeld word vind plaats op dit stukje.
Dan weet je (bij goede benadering) wel de lijnlengte. Misschien slaapt hij dan beter als hij de oorzaak ziet.

Zelfs 2048kbit is niet te garanderen! Jij hebt een aansluting op een koperlijn die een bepaalde lengte heeft. Niemand kan vooraf de kwaliteit bepalen en jou garanderen dat je iets haalt. Zou best kunnen dat je 2-8Mbit aanvraagt en in de praktijk niet meer dan 512kbit kan halen uit die koperlijn. Jij vraagt een wide-open verbinding aan van 2 tot 8Mbit en vindt 3.5Mbit niet acceptabel.

Dan is in overleg met je ISP een aanpassing van abonnement wellicht mogelijk en een goede oplossing.

Schelden op je ISP heeft weinig zin. Ook schelden op je telco (BBNed in dit geval) heeft weinig zin. Schelden op KPN (eigenaar en onderhouder van het koper) heeft weing zin. Ze kunnen er als de afstand lang is niets aan doen! 't Is een beperking op de techniek. Signaal wordt zwakker en zwakker naarmate er meer koperlijn tussen zit. Wisselen naar een andere telco en/of ISP heeft ook geen zin dan. Verhuizen is de enige optie.....

Post nou even de waardes uit je modem. Sluit hem aan direct op je ISRA. Zorg dat je geen, ook niet loze!, vertakkingen hebt voor je modem (in de muur soms al bijgeschroefd). Wissel ook even het telefonie snoertje anders heb je een hoop leed als het aan dat kabeltje blijkt te liggen voorniets.

Dit allemaal ervanuit gaande dat je lijnsnelheid (synchronisatie tussen modem en appratuur in de centrale) laag is natuurlijk.

Misschien heb je wel gewoon een ethernet probleem. Zou het vast zetten van je netwerk kaart op 10Mbit-halfduplex al veel schelen als de communicatie (auto-negotiatoin & auto-sensing) tussen de apparaten al mis gaat.

Post je waardes uit je modem eens eerst.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 29-01-2005 21:21 ]

• Robin4
bjck schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:18:
[...]

Dan weet je (bij goede benadering) wel de lijnlengte. Misschien slaapt hij dan beter als hij de oorzaak ziet.

Zelfs 2048kbit is niet te garanderen! Jij hebt een aansluting op een koperlijn die een bepaalde lengte heeft. Niemand kan vooraf de kwaliteit bepalen en jou garanderen dat je iets haalt. Zou best kunnen dat je 2-8Mbit aanvraagt en in de praktijk niet meer dan 512kbit kan halen uit die koperlijn. Jij vraagt een wide-open verbinding aan van 2 tot 8Mbit en vindt 3.5Mbit niet acceptabel.

Dan is in overleg met je ISP een aanpassing van abonnement wellicht mogelijk en een goede oplossing.

Schelden op je ISP heeft weinig zin. Ook schelden op je telco (BBNed in dit geval) heeft weinig zin. Schelden op KPN (eigenaar en onderhouder van het koper) heeft weing zin. Ze kunnen er als de afstand lang is niets aan doen! 't Is een beperking op de techniek. Signaal wordt zwakker en zwakker naarmate er meer koperlijn tussen zit. Wisselen naar een andere telco en/of ISP heeft ook geen zin dan. Verhuizen is de enige optie.....

Post nou even de waardes uit je modem. Sluit hem aan direct op je ISRA. Zorg dat je geen, ook niet loze!, vertakkingen hebt voor je modem (in de muur soms al bijgeschroefd). Wissel ook even het telefonie snoertje anders heb je een hoop leed als het aan dat kabeltje blijkt te liggen voorniets.

Dit allemaal ervanuit gaande dat je lijnsnelheid (synchronisatie tussen modem en appratuur in de centrale) laag is natuurlijk.

Misschien heb je wel gewoon een ethernet probleem. Zou het vast zetten van je netwerk kaart op 10Mbit-halfduplex al veel schelen als de communicatie (auto-negotiatoin & auto-sensing) tussen de apparaten al mis gaat.

Post je waardes uit je modem eens eerst.
1. Welke waardes van het modem wil je weten?
2. Het is geen 2mbit tot 8mbit abbo! Het zelf gerust misschien van 4mbit tot 8mbit kunnen zijn.
Als je de abbo`s bekijkt op www.xs4all/cistron/ particulier adsl dan zie je ook welk abbo ik heb en de voorwaarde. Ik snap best en dat heb ik al vaker gezegd dat ik 8mbit maxx ook nooit zal halen.
3. Met het `oude` modem heb ik al eens op het isra punt aangesloten. Maar kwa snelheid bleef die gewoon het zelfde. Misschien zou ik eens een andere splitter kunnen proberen maar of dat effect geeft denk ik niet.
4. Wie zegt dat ik op me provider of telco scheld :?
5. Ik zou niet weten wat met de koperlijn mis zal zijn. Hij valt zoiezo binnen de toegestaane norm.
6. Ik weet bijna zeker dat ik geen ethernet probleem heb. Hiervoor had ik een allied data copperjet 810j met snelheids indicator. En deze stond altijd op max 4mbit.
Ik neem ook aan dat de ethernet kaart op 10mbps hoort te staan. Dit was zelfs aangeraden door cistron toendertijd.

• Robin4
geforce5_guy schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:26:
[...]

Je betaald voor een lijn die een snelheid "kan" halen tussen de 2 mbit en de 8 mbit.
Ze garanderen 2 mbit. Alles wat je er boven zit is meegenomen.

Ik zelf heb bij demon een 2-8mbit lijn via bbnet.
En volgende deze site zit ik ongeveer 4 km van de centrale.

Ik haal tussen de 500 en 700 kb/s, de laaste keer dat ik keek was de modem gesynced op 7xxx kbps.

Het ligt dus aan meerdere factoren.

- slechte splitter ( heb ik er niet tussen omdat wij bellen via upc )
zou best kunnen en is verder ook nooit getest
- modem ver van punt van binnenkomt van de kpn lijn. ( tel lijn heeft meer verlies dan utp over langere afstanden)
Dit is al eens getest door het modem direct op het ISRA punt aan te sluiten maar heeft geen goed effect opgeleverd
- Slecht UTP.

- router die de snelheid niet aankan en dus je snelheid naar beneden haalt. ( heb ik zelf meegemaakt met een draytek 2200E. WAN poort kon maar 5 a 6 mbit aan )
Ik heb een modem/router nou (een nieuwe) die max 8mbit zeker aan zou kunnen
- Slecht UTP.

En zo kan je nog wel doorgaan. Ik zou eerst even de kabels etc. thuis nakijken.
En als dat niet werk zul je er moeten bij neerleggen, want ze leveren waarvoor je betaald.
Door het modem op het isra-punt aan te sluiten sluit je de kabelbende ook gelijk uit. Anders zal me modem sneller werken als die op het isra zit en met kabelbende het minder moeten doen en dit is niet het geval, want de snelheid bleef gelijk

• bjck
Coolmaster schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:05:
[...]

1. Welke waardes van het modem wil je weten?
In je modem kan je (bijna altijd wel) in je menu ergens zien op welke snelheid jou lijn echt loopt in Kbits upstream & downstream. Daarnaast zijn de SNR-margin waardes voor upstream & downstream ook interessant. Attenuation (in dB's) upstream & downstream kunnen ook veel zeggen.
2. Het is geen 2mbit tot 8mbit abbo! Het zelf gerust misschien van 4mbit tot 8mbit kunnen zijn.
Als je de abbo`s bekijkt op www.xs4all/cistron/ particulier adsl dan zie je ook welk abbo ik heb en de voorwaarde. Ik snap best en dat heb ik al vaker gezegd dat ik 8mbit maxx ook nooit zal halen.
Sowieso is er nooit iets te garanderen. Als er een 2Mbit abonnement is en een wide-open (via BBned) is het een 2-8Mbit abonnement. Als er een 4Mbit (via 't BaByXL netwerk werd dat geleverd) en een wide-open (8Mbit) abonnement is kan je het 4-8Mbit noemen inderaad. Wat je wil ;)

Punt blijft dat er niets te garanderen valt. Dus als jij een 2-8Mbit verbinding afneemt kan het best zijn dat je modem "maar" op 1800kbit verbinding maakt. Hoeft niet persé een aansluit fout te zijn op je bekabeling maar kan ook gewoon het maximale van die koperlijn zijn tussen de centrale en die aansluiting. Verhuizen is als je persé meer wilt dan de enige optie.

Dat jij het "te weinig vind" kan prima. Wat is je doel van die stelling? Wat wil je precies? Minder betalen omdat je een ander abonnement wenst? Of stampvoeten om meer snelheid wat nooit geleverd kan worden door beperkingen aan de koperlijn op dat adres (door verwacht ik lijnlengte)? Voor de eerste optie zou je die vraag bij je ISP kunnen stellen. Voor de tweede optie wens ik je veel plezier ;)
3. Met het `oude` modem heb ik al eens op het isra punt aangesloten. Maar kwa snelheid bleef die gewoon het zelfde. Misschien zou ik eens een andere splitter kunnen proberen maar of dat effect geeft denk ik niet.
Nooit 'denken' of 'neem ik aan'. Proberen en stap voor stap uitsluiten altijd ;)
4. Wie zegt dat ik op me provider of telco scheld :?
Je kwam een beetje bot op me over. Alsof je alles beter weet.

Wat ik al aangaf. Lijnsnelheid is niet te garanderen per aansluiting/adres. Niet vooraf te bepalen welke snelheid je wel of niet haalt. Dus kan best dat je op een 2-8Mbit verbinding misschien 2650kbit haalt. En is dat dan "te weinig"....
5. Ik zou niet weten wat met de koperlijn mis zal zijn. Hij valt zoiezo binnen de toegestaane norm.
Welke 'norm'? Omdat een schatting in een postcode database zegt dat de lijnlengte wellicht ongeveer xxxx meter is? Een grove schatting, een indicatie meer is het niet. Het wordt gebruikt door telco's om vooraf al bepaalde lengtes weg te strepen en grenzen te kunnen zetten. Je denkt toch ook niet serieus dat een lijn met geschatte lengte van 2900 meter je nog 8Mbit kan halen en dat op een lijn van 3100 meter alleen nog 512kbit functioneerd zoals BBned een grens stelt.

Het gaat nog verder zelfs. Zou je een lijn hebben die in de postcode database zeg 2800 meter aangeeft. Kan het in werkelijkheid (uitzonderlijke gevallen) misschien best 6800 meter koperlijn zijn. Je hebt zelfs kans dat DSL eigenlijk uiteindelijk helemaal niet werkt op jou adres dan. En dat terwijl: "binnen de toegestane norm" ??
6. Ik weet bijna zeker dat ik geen ethernet probleem heb. Hiervoor had ik een allied data copperjet 810j met snelheids indicator. En deze stond altijd op max 4mbit.
Ik neem ook aan dat de ethernet kaart op 10mbps hoort te staan. Dit was zelfs aangeraden door cistron toendertijd.
Ethernet poortje van een CJT810 (Revisie1 die met de snelheidslampjes) is 'maar' 10Mbit ook. Dus dat maakt niet uit. Gegeven wat je zelf al zegt dat het lampje ook op 4Mbit brandde zegt al dat je lijn tussen 3 & 5Mbit synchroniseert op de downstream.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 31-01-2005 22:52 ]

• Robin4
Download

SNR margin 6.1 dB
Line Attenuation 50.4 dB
Errored Seconds 37699
Loss of signal 7
Loss of frame 0
CrC error 14
Data rate 3488 kbps
Latency Interleaved

Upload

SNR margin 9.0 dB
Line Attenuation 27.0 dB
Errored Seconds 71
Loss of signal 7
Loss of frame 0
CrC error 0
Data rate 896 kbps
Latency Interleaved

Co vendor Alcatel_network
Annex mode Annex A
Modulation G.dmt
Startup attemps 8
Max tx power -38dbm/Hz

MRU 1492
MTU 1492
MSS 1432

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 01-02-2005 01:54 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Coolmaster schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 01:49:
Download

SNR margin 6.1 dB
Line Attenuation 50.4 dB
SNR van 6 is garantie voor problemen.
Attenuation van 50,4 betekend of een lijn van plusminus 5KM of een bekabelings probleem
Upload

SNR margin 9.0 dB
Line Attenuation 27.0 dB
Data rate 896 kbps
Dit is volle bak, SNR genoeg. Attenuation aanmerkelijk lager als bij de download. Ik gok op een probleem in de bekabeling thuis, of in de centrale.

• Robin4
Als het aan mijn kabels niet zal liggen, wat kan ik dan nog doen?

• bjck
little_soundman schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 02:49:
[...]

SNR van 6 is garantie voor problemen.
Attenuation van 50,4 betekend of een lijn van plusminus 5KM of een bekabelings probleem

[...]

Dit is volle bak, SNR genoeg. Attenuation aanmerkelijk lager als bij de download. Ik gok op een probleem in de bekabeling thuis, of in de centrale.
Attenuation op de upstream is bijna altijd lager dan downstream. Vuistregel is inderdaad wel dat elke 10dB downstream attenuation ongeveer 1000 meter koperlijn is.

De conclusie dat er een bekabelingsfout zou zijn is mijn inziens onterecht. Vergelijk van 100 DSL verbindingen eens of de upstream & downstream attenuation overeen komen ;)

Bij ongeveer 65dB downstream attenuation houdt het helemaal op ter referentie.
Coolmaster schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:24:
Als het aan mijn kabels niet zal liggen, wat kan ik dan nog doen?
Kan je niet. Zie boven. Waarschijnlijk ongeveer rond de 5000 meter koperlijn tussen jou aansluiting en de centrale. Zal nooit sneller worden dan dit op deze woning/lijnlengte 99% zeker.

Pagina: 1