Coolmaster schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:04:
Ik heb nou al 1-2 jaar een maxx abbonement van cistron. Maar ik vind me snelheid wel erg veelste laag. Ik heb hier toen al voor gebeld en al die dingen gedaan die ik moest doen. Maar sneller ging het er niet erop. Ik woon in een nieuwbouwwijk dan ongeveer 9 jaar oud is dus aan de kabel kwaliteit kan het ook niet echt liggen.
Zegt helemaal
niets over de kwaliteit natuurlijk! Gevaarlijke aanname om dat zomaar te doen. Ook nieuwbouw kan aangesloten zijn op een bestaande kabel die al in of door een andere wijk ligt.
Nieuwbouw wijken zijn vaak aan de buitenkant van een stad en hebben of langere lijnen naar de bestaande centrale of krijgen een eigen nieuwe centrale wat zo voor- en nadelen heeft. (In zo'n nieuwe relatief kleine centrale investeren andere telco's dan KPN zelf niet in vaak).
Misschien is het laatste stukje koperlijn wel nieuw maar de rest niet. Soms heb je de 'mazzel' dat als je ISDN hebt in een nieuwbouwwijk dat er een stuk glas tussen zit naar de wijk toe (laatste stuk niet) en kan je helemaal geen DSL verbinding krijgen gezien je daarvoor een koperlijn nodig hebt.
Ook is de afstand van mijn huis naar de centrale niet eens zo heel ver en zit zeker nog in de juiste aanbevolen afstand. Voor adsl mocht dit volgens mij max 4 kilometer zijn. Voor mij is het
Afstand tot de centrale 2470 meter ongeveer 2,5 kilometer.
Dat zegt de postcode controle. Dat is hemelsbreed tussen twee postcodes in geschat (jou huis en de centrale waarop jou huis is aangesloten). Kabels liggen helaas nooit zo recht-toe-recht-aan. Hier geeft de postcode check 1900meter en na meting van KPN (heel vriendelijk bellen) blijkt het 2600meter kabellengte te zijn!
Dus even een voorzichtige aanname:
- je zit op geschat 2500 meter. werkelijk wellicht 3000 a 3500 meter.
- je haalt nog ruim 3500kbit
- je verbinding is stabiel (?)
Je hebt nog best een nette verbinding. Aanbevolen afstand is er niet, korter is beter alleen. Bij 1800 a 2000 meter kan je zeggen dat de 8Mbit niet meer gehaald gaat worden vaak en het gaat zakken met de huidige DSL standaard. Gemeten aan de hand van de postcode metingen dit. Individuele gevallen daar gelaten.
En de snelheid die ik haal is.
Download 366.6 KByte/sec
(=2933 kbps)
Upload 77.3 KByte/sec
(=618 kbps) (Kan ik best mee leven, aangezien de meeste mensen ook niet hoger komen.
Connection: 848.0 Conn/min
Ping test Nederland 13.0 ms (Is best laag en kan ik ook mee leven)
Alleen het probleem is dat de download snelheid veelste laag is.
Dit is me abbonement: BBned 8064 kbit (maxx) 1024 kbit (maxx)
Wat staat er in je modem voor intrain snelheid (de werkelijke snelheid van je DSL verbinding tusen je modem en de centrale)? En wat zijn de SNR & Attenuation waardes (dB)?
Hoop dat iemand mij hiermee wilt helpen. Want ik zit er al een tijd mee en wil het graag opgelost hebben. Ik kan best snappen dat ik het maximale nooit zal halen, maar wat ik haal is echt onder de maat.
Onder de maat? Van een 2048kbit tot 8064kbit verbinding? Zit er midden in gewoon. En dan nog wordt er (kan er ook niet) gegarandeerd worden dat je het haalt. Kan best zijn dat jou verbinding zeg bijvoorbeeld niet hoger dan 1Mbit komt. Dan is daar soms niets aan te doen behalve een abonnement nemen wat beter past (goedkoper is).
Al zou ik 6m-7m halen dan vind ik het nog wel kunnen.
Dan heb je nog zo'n 512kbit of misschien 1024kbit over met mazzel!
Verhuizen is de oplossing als je perse sneller wenst. Of een verbinding nemen in een andere prijscategorie dan particulier DSL

Whuzz schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:30:
Voor zover ik weet worden de 8Mbit snelheden door geen enkele provider gegarandeerd (iig niet voor particulieren). Zolang het maar ruim boven de 2 Mbit is, voldoet het aan de eisen voor dat abbo. Ik denk dus dat klagen niet zo veel zin zal gaan hebben.
8Mbit via DSL techniek is nooit te garanderen dat je dat haalt. Te veel factoren die voor elke koperlijn weer anders kunnen zijn. Je zou alleen "een 8Mbit verbinding" kunnen garanderen via andere technieken. (denk dan ook in andere prijzen...)
En het nut daarvan zie ik echt niet. Dan zou die alleen kunnen bekijken of je het netjes hebt aangesloten. (daar ligt in 90% van de gevallen het verlies grotendeels wel). Alle mensen bestellen een DSL verbinding met een 'doe-het-zelf' pakket en zonder monteur omdat dat goedkoper (gratis) is. Dan neem ik aan bij die keuze dat je het ook weet aan te sluiten zo optimaal mogelijk.
(modem zo dicht en netjes mogelijk bij je ISRA punt aansluiten. ISRA --> Splitter --> modem kort en optimaal verbinding. Voor je splitter geen (loze)vertakkingen hebben zitten helpt ook. Geen overdreven koppelstukjes zoals contactdoosjes of kroonsteentjes etc gebruiken).
[
Voor 3% gewijzigd door
bjck op 29-01-2005 11:20
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.