Toon posts:

usb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb laatst een allinone printer gekoscht, de Canon Smartbase MP370.
deze werkt perfect op m'n ook laatst gekochte laptop.
maar als ik hem op m'n gewone pc aansluit krijg ik bij het scannen de volgede foutmelding:

Communicatie met de scanner is niet mogelijk.
De scanner is mogelijk uitgeschakeld of er is een kabel niet goed aangesloten.
Controleer de scanner en probeer het opnieuw.
Het scanner stuurprogramma wordt gesloten.

Ik had een vermoeden dat het een het usb 2.0 lag.
na een tijdje zoeken vond ik er hetvolgende over: (duits)

http://www.vnunet.de/test...icleID=7329&Ref=pc-direkt

Ik geruik windown xp pro, sp2

weet iemand een oplossing?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

samo

yo/wassup

Misschien kan je wat meer informatie geven over je pc (merk, componenten), en wat je zelf al gedaan hebt.
Ik raad sowiezo aan te beginnen met verwijderen en herinstalleren van de drivers.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:03:
Misschien kan je wat meer informatie geven over je pc (merk, componenten), en wat je zelf al gedaan hebt.
Ik raad sowiezo aan te beginnen met verwijderen en herinstalleren van de drivers.
drivers werwijderen en herinstalleren werkt niet, al vaak geprobeerd, k heb zelfs al windows opnieuw geinstalleerd.
het gaat om de medion (aldi pc) MD8000XL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb je ook de chipsetdrivers al eens geherinstalleerd of enkel die van je scanner.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

samo

yo/wassup

Ik heb gehoord van USB problemen met nieuwe aldi pc's ja. Het beste is daar even contact over op te nemen met de service contractor van ALDI, of de producent van je scanner...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:20:
heb je ook de chipsetdrivers al eens geherinstalleerd of enkel die van je scanner.
jah, alles, heb de hdd geformateerd dus alles opnieuw geinstallerd,

btw, printen kan ik wel, alleen niet scannen

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:24:
Ik heb gehoord van USB problemen met nieuwe aldi pc's ja. Het beste is daar even contact over op te nemen met de service contractor van ALDI, of de producent van je scanner...
heb al contact met de producent van de canon opgenomen, maar de canon is overigens niks mis.
ik ga nu ff contact opnemen met medion;)

heb inmiddels contact opgenomen met medion, ik vroeg aan de beste man of hij wist hoe ik het usb 2.0 probleem op kon lossen. Hij wist niets over dit probleem dus heb ik m'n hele verhaal gedaan, dat ik een allinone printer heb gekocht enzow..(zie eerste bericht).
De reactie was dat het aan de printer moets liggen, ik zei dat daar niks mis mee was en dat ik een duits artikel heb gelezen over het usb 2.0 probleem.
toen wisten hij wel meer over het usb 2.0 probleem ;).
hij vroeg of ik het arikel wou mailen, heb ik gedaan.
Het probleem was oplosbaar door de bios te upgraden en dan in de bios usb 2.0 op usb 1.1 in te stellen.
Dit heb ik gedaan en nu werkt alles goed, wel met een lagere snelheid :r

Waarom zouden ze hier zo geheimzinnig over doen? Bang dat veel mensen gaan klagen en gebruik willen maken van hun garantie? (overigens vroeg ik of dit ook onder de garantie viel, dat was niet het geval })

Iemand die hier op wil reageren?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 21:56 ]

Pagina: 1