Programma (meerdere CD's) > Externe HD > Installeren ?

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik hoop dat dit het juiste forum is, maar ik denk dat het voornamelijk over software gaat.

Wat ik wil doen is het volgende:
  • De installatie CD-roms van een programma kopiëren naar een externe harde schijf.
  • Het programma installeren vanop die externe harde schijf.
Is dat mogelijk? Ook als het een programma is dat op meerdere CD-ROM's staat (en waarbij hij dus tijdens de installatie vraagt: "steek CD-ROM 2 in de cd-drive") ?

Verwijderd

Het eerste waar ik aan denk zijn images maken van de CD's en deze dan gewoon te mounten in Daemon Tools.

• willem7q
  • Niet online
Klinkt inderdaad logisch. Maar dan kan ik de cd-rom's alleen gebruiken op een computer waar Daemon Tools op staat. (Ik kan natuurlijk Daemon Tools óók op de externe harde schijf zetten...).

[ Voor 3% gewijzigd door willem7q op 28-01-2005 15:02 . Reden: Daemon dus, en niet Deamon ]

Verwijderd

je zou kunnen proberen of je daemon tools (of alcohol 120%, vind ik persoonlijk fijner) kunt installeren op de externe hd en dan kunt runnen op elke pc.. maar dat betwijfel ik..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ligt meestal aan het soort pakket wat je probeert te installeren, sommige pakketen kun je zonder problemen in verschillende mappen zetten, anderen moeten perse de CD (of een image/iso) zien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Bij sommige programma's werkt het installeren ook goed als je alle cd's in een zelfde map gooit. Dan vraagt hij tijdens de installatie ook niet om een cd rom. Misschien proberen of dat bij dat programma ook werkt?

Last.fm

• willem7q
  • Niet online
OK, ik zal eens een paar dingen testen.

• willem7q
  • Niet online
Test 1

Het gaat om een programma dat uit verschillende onderdelen bestaat. Op de CD-ROM's ziet het er zo uit:

CD1:
  • een aantal losse bestanden
  • een map
CD2:
  • een map met dezelfde naam
Ik heb dus de 2 cd's samen gezet, en de twee maps met dezelfde naam samengevoegd tot één map.
De installatie verloopt probleemloos. Zonder boodschap gaat hij van "CD 1" naar "CD 2".

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

"Vroegah" kon je nogal eens directories Disk1, Disk2, etc maken ipv van diskette te werken :+

Maar kijk naar de help / site van het desbetreffende pakket of je iets van een administrative install kunt bakken: htttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/832045

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

De installatie verloopt probleemloos.
Dus het probleem is opgelost begrijp ik hieruit?

Last.fm

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Beter laar dan nooit ... :)

Ik maak meestal op een servertje een share aan genaamd CD, deze gaat dan onder water via Daemon naar een ISO-bestand toe. Deze share benader ik vervolgens weer met een 'client-PC' die dan dus geen Daemon nodig heeft.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• willem7q
  • Niet online
_Ernst_ schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:32:
[...]

Dus het probleem is opgelost begrijp ik hieruit?
Bij dit programma is het "probleem" inderdaad opgelost. Tests met andere programma's volgen nog.

• willem7q
  • Niet online
Test 2
Hetzelfde systeem lukt weer. Deze keer is het een programma dat op 3 CD-ROM's staat, en met een iets ingewikkeldere mappenstructuur. Maar dus gewoon de inhoud van mappen met dezelfde naam samenzetten, en eventueel files met dezelfde naam overschrijven. En de installatie verloopt probleemloos.
Pagina: 1