Toon posts:

[ALG] Nieuws van andere sites gebruiken / inkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een site gericht op jongeren (php / mysql). Nou wil ik hierin erg graag actueel nieuws (liefst gericht op jongeren|) hebben en dit via 1 of meerdere andere bronnen automatisch verkrijgen.

RSS feed is volgens mij niet echt een optie aangezien deze linkt naar de bron. Ik wil graag het gehele nieuws-item hebben (titel, inleiding, volledige text, datum) met eventuele bron-vermelding.

De vraag is nu: weten julllie welke bedrijven mij deze diensten kunnen leveren en tegen welke prijzen?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Google is je vriend!
Zoek ook eens op de term 'newsfeed'. Als je daar dan weer gaat combineren met termen als 'jongeren', 'scholieren' of 'studenten' lijkt het me dat je een heel eind moet kunnen komen!

My personal website

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 20:28

Nik

Tja, het hoeft niets te kosten. Als je het dan goed wil doen, vergeet dan niet de bronvermelding. Ook een mailtje met de vraag óf jij de bronnen mag gebruiken zou verstandig zijn. Wil je het dan op safe spelen, bied dan ook aan om bijvoorbeeld een linkje te plaatsen naar de bronsite (bij affiliates, site links, of gewoon een banner...).

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:30:
Google is je vriend!
Zoek ook eens op de term 'newsfeed'. Als je daar dan weer gaat combineren met termen als 'jongeren', 'scholieren' of 'studenten' lijkt het me dat je een heel eind moet kunnen komen!
het gaat mij dus niet om de headlines, maar de volledige berichten..

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

proller schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:32:
Tja, het hoeft niets te kosten. Als je het dan goed wil doen, vergeet dan niet de bronvermelding. Ook een mailtje met de vraag óf jij de bronnen mag gebruiken zou verstandig zijn. Wil je het dan op safe spelen, bied dan ook aan om bijvoorbeeld een linkje te plaatsen naar de bronsite (bij affiliates, site links, of gewoon een banner...).
Dan moetje wel gebruiken van sites die het toestaan en is dat niet zo dan lijkt een bronvermelding mij niet voldoende.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:44:
[...]

het gaat mij dus niet om de headlines, maar de volledige berichten..
Dan zet je er een zoekterm bij en zoek je ZELF even verder? Je gaat me niet zeggen dat bij alle aanbieders die via Google te vinden zijn geen aanbieders zitten die je de mogelijkheid bieden het volledige bericht op je eigen site te zetten...

My personal website

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 20:28

Nik

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:45:
[...]

Dan moetje wel gebruiken van sites die het toestaan en is dat niet zo dan lijkt een bronvermelding mij niet voldoende.
Ik zeg toch ook dat je meerdere dingen kan doen? Bannertje hier, linkje daar, bronvermelding... Noem het maar op...

Veelal zijn er sites doe het erg waarderen als je niet gewoon hun werk jat, maar er netjes om vraagt, immers, dan is het "lenen". Je zegt er wel netjes bij dat het niet van jou is, en de credits gaan naar de oorspronkelijke bron.

[ Voor 28% gewijzigd door Nik op 28-01-2005 14:47 ]

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 21:33

TheDane

1.618

Zou een site gericht op jongeren niet veel beter werken als die jongeren ZELF hun nieuws mogen verzamelen / schrijven ?

Als er iets is wat jongeren niet willen dan is 't wel gebonden zijn aan datgene wat pa/ma/website hen voorschotelt

just my 2cents ...

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:46:
[...]

Dan zet je er een zoekterm bij en zoek je ZELF even verder? Je gaat me niet zeggen dat bij alle aanbieders die via Google te vinden zijn geen aanbieders zitten die je de mogelijkheid bieden het volledige bericht op je eigen site te zetten...
zeg gast, waarom denk je dat ik hier post? Niet als ik al niet iets van mijn gading had kunnen vinden in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
TheDane schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:49:
Zou een site gericht op jongeren niet veel beter werken als die jongeren ZELF hun nieuws mogen verzamelen / schrijven ?

Als er iets is wat jongeren niet willen dan is 't wel gebonden zijn aan datgene wat pa/ma/website hen voorschotelt

just my 2cents ...
dat is ook zeker de bedoeling uiteindelijk, maar eerste jaar zal er toch wel wat extra input nodig zijn denk ik.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:51:
[...]

zeg gast, waarom denk je dat ik hier post? Niet als ik al niet iets van mijn gading had kunnen vinden in ieder geval.
Dan moet je even, zoals je in de QuickStart ook kunt vinden, aangeven wat je zelf al gedaan hebt om je 'probleem' op te lossen. Als je dat niet doet, is elk antwoord een correct antwoord, ook al heb je het zelf al geprobeerd: dat is bij de aanbieder van de oplossing namelijk niet bekend.

Als je dat niet doet en vervolgens alleen maar de mogelijke oplossingen van iemand afschiet wekt dat irritatie op...

[ Voor 9% gewijzigd door OZ-Gump op 28-01-2005 14:54 ]

My personal website

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42
hey lou :w

wat voor nieuws is het in dit geval?
bandnews of bijvoorbeeld nieuws ala nu.nl.

In het laatste geval kun je dit het beste via ANP ed. regelen, omdat je dan zeker bent van vrij te gebruiken nieuws. In het eerste geval moet je toch echt via de betreffende agencies aan de slag gaan.

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Dan moet je even, zoals je in de QuickStart ook kunt vinden, aangeven wat je zelf al gedaan hebt om je 'probleem' op te lossen. Als je dat niet doet, is elk antwoord een correct antwoord, ook al heb je het zelf al geprobeerd: dat is bij de aanbieder van de oplossing namelijk niet bekend. Als je dat niet doet en vervolgens alleen maar de mogelijke oplossingen van iemand afschiet wekt dat irritatie op...
die irritatie komt volgens mij voort uit het feit dat jij gewoon niet het goede antwoord geeft, maar dat maakt mij verder weinig uit. Ik ben volgens mij helder genoeg geweest in mijn vraagstelling. Er is verder geen probleem, maar ik probeer wat informatie los te krijgen die ik niet zelf al heb kunnen achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
mattttt schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:54:
hey lou :w

wat voor nieuws is het in dit geval?
bandnews of bijvoorbeeld nieuws ala nu.nl.

In het laatste geval kun je dit het beste via ANP ed. regelen, omdat je dan zeker bent van vrij te gebruiken nieuws. In het eerste geval moet je toch echt via de betreffende agencies aan de slag gaan.
haha, yo!

nee gaat puur om nieuws a la nu.nl inderdaad. binnenland, sport, amusement, etc. In de Nederlandsche taal, by the way.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Probeer het anders eens bij de mensen die de headlines in ieder geval al (gratis) aanbieden: nieuws.nl. Misschien dat zij een dergelijke oplossing hebben.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen: ondersteuning@nieuws.nl
Nog beter: de bron van sites als nu.nl en nieuws.nl. Zij bieden een volledige berichtenstroom, dus inclusief volledig bericht en datum, etc.. Waar een beetje zoeken al niet naar kan leiden....

[ Voor 34% gewijzigd door OZ-Gump op 28-01-2005 15:13 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:07:
Probeer het anders eens bij de mensen die de headlines in ieder geval al (gratis) aanbieden: nieuws.nl. Misschien dat zij een dergelijke oplossing hebben.

[...]
volgens mij, ga ik ze inderdaad maar eens mailen (evenals ANP) om te kijken wat de mogelijkheden / kosten zijn, want ik heb nog geen nieuws-aanbieder gezien die het bericht in zijn geheel kan aanbieden.

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:07:

[...]

Nog beter: de bron van sites als nu.nl en nieuws.nl. Waar een beetje zoeken al niet naar kan leiden....
okay klasse, tnx.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:57:
[...]

die irritatie komt volgens mij voort uit het feit dat jij gewoon niet het goede antwoord geeft, maar dat maakt mij verder weinig uit. Ik ben volgens mij helder genoeg geweest in mijn vraagstelling. Er is verder geen probleem, maar ik probeer wat informatie los te krijgen die ik niet zelf al heb kunnen achterhalen.
Hoe die irritatie komt weet ik niet. Waar ik me wel aan irriteer is dat je mensen afbekt die jou willen helpen. Dat je zelf niet aangeeft wat je allemaal al zelf hebt geprobeerd is niet helemaal ok. Vandaar de verwijzing naar de quickstart :) .

Daarnaast heeft dit niks met programmeren of software ontwikkeling te maken, dus sluit ik je topic ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.