Toon posts:

3dMark en Nvidia updates probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey
Ik heb net een tweedehands videokaart gekocht (asus Geforce 4 TI 4400)
Maar na verwijderen oude drivers (inclusief Driver Cleaner Pro gebruikt) en het instaleren van de nieuwe Nvidia drivers (66.94) draaide hij ver van stabiel. Ik probeerde 3d Mark 2001 en 2003, maar beide liepen vast of gaven een streep-beeld. Dus ik alle drivers eraf gooien en een oudere versie gedownload van guru3d.com (44.03) en geinstaleerd. De kaart lijkt nu in eerste instantie goed te draaien, maar waneer ik 3d mark weer probeer krijg ik weer een foutmelding dat direct X 3d drawning niet correct werkt. Dan probeer ik Halo op te starten, werkt ook niet meer. Dus alles weer opniew instaleren. Halo geprobeerd, draait perfect.
Ik waag me nu niet meer aan 3d mark maar heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik 3d mark niet kan draaien en de nieuwste drivers niet stabiel werken?
system specs:
Althlon 1.1Ghz
256 sd ram
windows ME

Verwijderd

Nieuwste versie van DirextX al geinstalleerd?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Doe eens eigenschappen op het bureaublad. Tabblad 'instellingen' en dan geadvanceerd.
Ga dan naar de nVidia settings en klik de bovenste aan in de lijst (GeForce 4 Ti 4400)

Daar staat adapter information. Kijk eens waar de 'bus' op staat. Die moet op AGP4x staan. Als die op PCI-0X staat dan is het daar fout. Je moet dan de chipset drivers installeren.

Als er wél AGP4x staat, controleer dan of je wél de chipset drivers geinstalleerd hebt, deze zijn nl. wel belangrijk :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ok
Ik heb de nieuwste direct X, en mijn bus staat op AGP 4x.
Maar bedoel je met de nieuwste chipset drivers, die van ASUS (ASUS Geforce 4 TI 4400)?
Of gewoon van Nvidia, want zoals hierboven beschreven staat, werken die niet goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:22:
ok
Ik heb de nieuwste direct X, en mijn bus staat op AGP 4x.
Maar bedoel je met de nieuwste chipset drivers, die van ASUS (ASUS Geforce 4 TI 4400)?
Of gewoon van Nvidia, want zoals hierboven beschreven staat, werken die niet goed.
Ik denk dat hij de chipset drivers van je moederbord bedoeld.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Ik bedoel inderdaad de chipset drivers van het moederbord.
Op jouw moederbord zit een chipset en op jouw GeForce 4 Ti zit een GPU ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
was je vorige kaart ook een nvidia...of een ati ?

Verwijderd

Topicstarter
mijn vorige kaart was een nvidia dus daar ligt het niet aan. Het probleem is alleen dat ik mij de ***** gezocht heb naar mijn moederbord, maar nog nooit gevonden. Ik heb geen boekje waar het in staat, heb al veel gezocht op google en ben echt wel op site's geweest waar ALLES vermeld staat behalve mijn moederbord. Ik denk dat het expres is dat Compaq het nergens vrij wil geven. Mischien dat iemand hier meer geluk heeft dan mij:
Compaq Presario 5000 series (5WV396)
AMD Athlon 1.1 GHZ

• Desron
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-08 18:48
instaleer aida 32 dat is een sysinfo tool. Deze kan precies zien wat de specificaties van jou systeem zijn. Ik heb op dit moment problemen met een nieuwe 6800 GT waarbij ook mijn bus op PCI x0 staat (en zoals hierboven vermeld, dat werkt niet)

Ik heb dus dezelfde problemen als jou alleen dan met een andere kaart. Het vreemde is alleen dat ik al de nieuwste chipset drivers geinstalleerd heb (moederbord MSI KT4V - MS6712). Deze plank heeft een VIA VT8377 Apollo KT400 chipset. Maar goed dat is een probleem waar ik nog mee worstel.

Aida geeft verder aan wat de eventuele problemen zijn. Bij mij geeft ie nu netjes aan dat mijn AGP uitgeschakeld staat.... toch ff zoeken waar ik dat aan moet zetten. In de bois staat AGP aan... :S

Ik hoop dat Aida32 je verder kan helpen naar de specs van je systeem.

[ Voor 15% gewijzigd door Desron op 05-02-2005 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip aida32, ik was nog vergeten te zeggen dat ik motherboard monitor en Everest al had geprobeerd. Ik ben er uit welke chipset ik heb en ga nu drivers instaleren, daarna de grote gok richting de nieuwste drivers Nvidia en 3Dmark wagen :r

• Desron
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-08 18:48
ur welcome...

Ondertussen heb ik de nieuwste chipset Drivers opgehaald en geeft Aida32 aan dat AGP ingeschakeld staat. Maar ik heb nog steeds problemen met de kaart die niet wil omschakelen naar 3D. Misschien dat mijn bois te oud is (ouder dan 2 jaar, maar zit daar liever niet aan)

het zou kunnen dat ik toch aan een boisupdate moet beginnen.... :(
Pagina: 1