Vast lopen Xp installatie

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-08 17:26
Ik heb vorige week problemen gehad met me pc dat hij maar 1 sec aanging en toen er van uit gegaan dat het me moederbord was en een nieuwe gekregen van de RMA.

Vanochtend ontvangen direct geinstalleerd en nu zit ik met het volgende probleem:

Heb 2 parities aangemaakt en wil op de 10 gig grote c schijf windows installeren maar daarvoor moe hij eerst naar ntfs worden geformateerd.
De eerst 12% gaat goed dan duur het het een tijd voordat hij naar 14% gaat en de pc stata nu een uur aan en zit op 23%.
Dit lijkt mij veelste lang.

Wat kan het probleem zijn? ik denk zelf dat het het geheugen of de cpu is.

Overigens kwam ik er paar dagen terug achter dat er een heel klein hoekje van de core af is.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:51
Dit klinkt een beetje als een oude bak, waarbij de schijven (nog) niet in DMA-mode staan en je geen SmartDrv hebt geladen en je probeert via DOS om Windows NT te installeren (w2k en hoger kan direct NTFS formateren, namelijk)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

controleer je schijf eens of die niet toevallig stuk aan het gaan is, dan kan het formatteren ontzettend lang duren. Je kan ook een burnintest voor je cpu doen, kijken of die daar doorheen komt.

Geef verder wat meer info over je systeem, dit is om het zacht uit te drukken een beetje karig :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• eltinio
systeem:

Tagan 480 watt
Asrock K7VT4A+ (nieuwe)
Maxtor diamondmax9 80 gig IDE
AMD 2600+ ( mist klein deel van de core)
512 Infeneon geheugen
Radeon 9800 pro
Soundblaster 1024
Lg dvdrom
Liteon cdbrander

Heb een quick format geprobeerd en dit werkte wel, na de reboot kwam ik weer in me OS keuze menu,ik instaleer windows via een boot dvd met meerdere versies erop.
En toen ik koos om te booten van hdd kreeg ik deze melding:
A disk read error occured.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Nou, probleem gevonden. Je CPU mist een deel van de core. Dat kan natuurlijk niet goed zijn.. wat denk jij dan :X

Probeer inderdaad eerst maar eens je CPU te stressen.

[ Voor 21% gewijzigd door Mojo op 28-01-2005 13:33 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Turkish

Turkish

zhé germans

Heb je al een andere IDE kabel geprobeerd, beetje kijken wat het allemaal kan zijn.Maar het lijkt me eerder een probleem met je HD. Een AMD schijnt vaak nog redelijk goed te werken met een klein stukje van de core eraf ;)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Hmm, oudere Thunderbirds schijnen inderdaad nog wel eens te werken ja. Maar toch... als er een stukje van de CPU afligt, lijkt het mij het logischt om daar je probleem als eerste te gaan zoeken. Nietwaar ;) . Anyway.. probeer eens een andere schijf te formatteren, gaat dat wel goed? :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb het wel vaker gezien dat een installatie vastloopt bij het formatteren of verder door een CPU probleem. Dus in jouw geval zou ik daar zeker eerst even naar kijken. Probeer een andere cpu te regelen en kijken of het dan nog steeds niet lukt. Op dit moment lijkt mij dat het meest voor de hand liggen..

@artacis:

Ik ben het niet met je eens en blijf erbij dat je pas daar naar moet gaan kijken als je zeker weet dat de cpu echt goed werkt. Er is een stukje van de core af en dan KAN de cpu nog wel gewoon werken, maar het is natuurlijk wel logisch om eerst naar de CPU te kijken. Schade is namelijk nooit bevordeliijk

[ Voor 35% gewijzigd door Hann1BaL op 28-01-2005 13:47 ]

• eltinio
Ik heb laatst hier op tweakers wat gezien over een topic over een cpu's met kleine stukjes van de core en ook daar werd gezegd dat een cpu dan nog wel goed werkt ( niet altijd natuurlijk).

Ben nu druk bezig met een andere schijf alleen die word niet helemaal geaccepteerd door me moederbord.

Ik kan niet me cpu stressen want ik heb geen schijf liggen met een OS erop.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Probeer je schijf eens in FAT32 te formateren in een andere computer. Als dat niet gaat weet je dat de schijf de pijp uit is. Ik heb zelf een keer gahad dat een maxtor plotseling erg langzaam werd. Dan is hij dus aan vervanging toe.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 15:58
Een vriend vam mij, die al zijn hardware had gekocht op de HCC, kreeg ook geen besturingssysteem geinstalleerd. Hij had alles netjes in elkaar gezet en kreeg ook steeds de melding "A disk read error occured". Ik langsgegaan, alles gechekt... en we constateerden al snel dat het probleem bleek te zitten in een (defecte meegeleverde!) IDE kabel. Andere IDE kabel erin en alles deed het!

Dus, check:
Je IDE aansluitingen
Je IDE kabel
Je HD

• eltinio
rtgo schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:40:
Probeer je schijf eens in FAT32 te formateren in een andere computer. Als dat niet gaat weet je dat de schijf de pijp uit is. Ik heb zelf een keer gahad dat een maxtor plotseling erg langzaam werd. Dan is hij dus aan vervanging toe.
Dat langzaam was dat dan ook duidelijk te merken in de OS?
Me pc begon langzamer te draaien en aangezien ik al weer een maand of 4 op deze installatie draaide leek het mij wel tijd voor een schone installatie.

• eltinio
Ok heb een andere hdd gepakt die ik nog had liggen en daar kwam het volgende resultaat mee:

Na een bagger eerste instalatie dat hij veel files niet direct kon vinden kreeg ik na de reboot een blauw scherm met fatal system error.

Dit heb ik ook gehad met me vorige moederbord, is het dan toch iets anders dan de hardeschijf of is het hardeschijf en cpu of geheugen.

• Turkish

Turkish

zhé germans

doe nu eens rustig stap voor stap dingen testen, je kan allerlei tooltjes gewoon vanaf diskette starten of gebruik de ultimate boot cd, daar staan een hele berg tools op. Liefst test je ook een andere IDE kabel.
Sluit stap voor stap dingen uit die er voor zouden kunnen zorgen dat je systeem niet werkt, dat is de enige methode :)

• eltinio
Alles is getest op cpu en het geheugen na, deze heb ik geen vervanging voor.

verder lijkt het me duidelijk dat de hdd niet meer goed werkt
Pagina: 1