MS Word hangt bij Splash Screen

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn broer dat hun PC een probleem vertoont bij het starten van Word.

Wanneer Word wordt opgestart (ongeacht of het via de snelkoppeling is of door het openen van een bestand) dan wordt de Splash screen van Word (2003) getoond en na een lange tijd wachten gebeurt er niets meer. De enige mogelijkheid om de splash screen weer weg te krijgen is natuurlijk het proces te beeindigen.

Ik heb het volgende ondernomen:
- Antivirus update & scan = schoon
- MS Anti Spyware install, update & scan = aantal spyware gevonden en succesvol verwijderd
- IncrediMail gedeinstalleerd, omdat ik het vermoeden had dat het daar iets mee te maken KON hebben = ik was fout, nog steeds geen resultaat
- MS Office "reparatie" installatie = geen resultaat
- MS Office deinstall en herinstallatie = geen resultaat
- Alle processen behalve explorer.exe gesloten = geen resultaat

Als Word wordt gestart nadat het proces is beeindigt, dan kan hij in "Veilige Modus" worden gestart. Dit werkt prima. Zodra hij dan wordt gesloten en opnieuw geopend, blijft hij opnieuw weer hangen.

Norton Antivirus Office Plugin is uitgeschakeld.

Heeft iemand enige suggesties om dit probleem op te lossen of om de oorzaak van het probleem vast te stellen? Nogmaals, er worden geen errors getoond.

Ontzettend bedankt voor de suggesties!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
Heb je ook al geprobeerd je normal.dot te verwijderen? Dat wil ook nog wel eens de oplossing geven.

• Mask
Hmm goed idee :) Bel straks effe en laat hem verwijderen. Die staat in de Program Files\Microsoft Office\nog iets folder toch? En die zou niet worden verwijderd tijdens een complete deinstall?

Verwijderd

kijk eens in opties of een van de standaard folders verwijst naar een herbenoemde share.
het kan ook de normal.dot zijn of een andere add-in of een corrupte HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Word sleutel (je kan deze wissen, wordt opnieuw aangemaakt met standaard instellingen)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eventuele invoegtoepassingen uitschakelen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Mask
Na wat controle te hebben uitgevoerd, blijkt dus Norton plugin NIET te zijn uitgeschakeld. Sterker nog, Norton Antivirus wil niet starten, niet updaten, en ook niet verwijderen. Norton geeft tijdens de deinstallatie aan:

"Setup fout: Het verwijderen van Norton Antivirus 2005 is mislukt. Wilt u het nogmaals proberen?"

Bij het kiezen van "Opnieuw" gaat hij een stukje verder en geeft vervolgens weer dezelfde melding. We zijn nu bezig stap voor stap TOCH te proberen Norton te verwijderen, zodat we hem opnieuw kunnen installeren.

<< wordt vervolgd >> :)

• Mask
De installatie kon niet worden verwijderd via Configuratie Scherm. Uiteindelijk maar handmatig Norton Antivirus 2005 verwijderd, volgens de stappen op de Symantec website:

Norton Antivirus 2005 handmatig verwijderen

Hierna probeert hij Norton opnieuw te installeren (na herstart) en vervolgens geeft hij ergens 3/4 van de installatie aan:

"Het installaren van Norton Antivirus 2005 is mislukt. Wilt u het nogmaals proberen?"

Na vervolgens op Opnieuw te klikken gaat de installatie vervolgens verder met "Installdir.58d3cbd8_773e_456f_b".

Uiteindelijk hangt hij op "writeCcSettingsTables_Rol.03FE01CF_295E_4354_..." en vervolgens gebeurt niets meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Mask op 28-01-2005 16:26 . Reden: Meer informatie toegevoegd.. ]

• Mask
Nou, het lijkt erop dat Norton Antivirus het niet gaat doen op ons systeem. Symantec had geen oplossing voor de installatieproblemen :(

Wat is op dit moment een goed alternatief voor Norton AV? Het moet Nederlands, gemakkelijk te gebruiken, automatisch updatend en bovenal goede bescherming bieden.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

japaveh

Jield BV

Mcafee Is onder andere een alteratief. Van deze weet ik zeker dat hij in het Nederlands is en goed update. Of kaspersky.. er zijn natuurlijk meerdere maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

avast antivirus home... gratis je hoeft je alleen ff te registreren

het is nederland en het werkt echt perfect..

Bedankt alvast

Pagina: 1