Toon posts:

[memtest86] Booten van een cd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wilde even mijn geheugen testen met memtest86 omdat hij niet stabiel loopt op 200mhz. Ik heb geen floppydrive dus heb ik een bootable CD gemaakt met Nero en daar 2 bestanden op gezet die op de site stonden in "Memtest86 v3.1a ISO image (zip)". De bestanden die daar inzitten zijn: BOOT.CAT en MEMTEST.IMG. Deze heb ik dus met nero op cd gebrand.

Maar toen ik van de cd wilde booten in DOS kreeg ik deze foutmelding na een stukje copyright meldingen van "Caldera":

warning: address line a20 already enablded

weet iemand wat dit betekent en wat ik moet doen?

voor mn specs zie sig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je van CD boot met Memtest86+ heb je niets te zoeken in DOS :o

Gewoon CD erin, in BIOS instellen dat je van CD wilt booten en dan krijg je vanzelf het bekende blauwe scherm...

Oslik blyat! Oslik!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Dit is een fout van DR-DOS... die wellicht te maken heeft met je geheugen. Ik kon dit er alleen over vinden in de gauwigheid: http://miataru.computing.net/dos/wwwboard/forum/7608.html
Wellicht is het onstabiel wezen van je geheugen ook hier de oorzaak van. Haal 1 van de reepjes er eens uit en probeer het dan nog eens. :)
dion_b schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:11:
Als je van CD boot met Memtest86+ heb je niets te zoeken in DOS :o

Gewoon CD erin, in BIOS instellen dat je van CD wilt booten en dan krijg je vanzelf het bekende blauwe scherm...
Memtest draait in DOS: DR-DOS die op de CD staat. De error is ook niet van Memtest. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Cyphax op 28-01-2005 13:13 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Je hebt die iso uitgepakt en dan de bestanden op cd gebrand? Dat is niet de bedoeling van ISO, ISO is een image, je moet dus gewoon die image branden, in nero 6 doe je dat zo:

click Recorder, dan burn image...
Selecteer je iso, en hopsa, branden maar, dan zou ie moeten werken.
(In oudere versies van nero ging het op dezelfde manier.)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik weet niet of je breedband internet hebt...maar zo ja dan is dit misschien ook wel handig:
http://www.ultimatebootcd.com/
Staan meerder geheugentesten op onder andere.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:13:
Je hebt die iso uitgepakt en dan de bestanden op cd gebrand? Dat is niet de bedoeling van ISO, ISO is een image, je moet dus gewoon die image branden, in nero 6 doe je dat zo:

click Recorder, dan burn image...
Selecteer je iso, en hopsa, branden maar, dan zou ie moeten werken.
(In oudere versies van nero ging het op dezelfde manier.)
ja dat leek me ook logisch, maar op de site stond dat je het uit moest pakken... Ik zal het desondanks even proberen :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyphax schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:13:
[...]

Memtest draait in DOS: DR-DOS die op de CD staat. De error is ook niet van Memtest. :)
:? Naar mijn beste weten is Memtest gebaseerd op een (oude) Linux kernel...

Edit:
En wat voor ranzig oude versie is Memtest86 v3.1a??? Download anders even een moderne, Memtest86+ v1.50 is net uit :o
Dat is dus NIET de bedoeling. Specs horen in je topicstart te staan. Je specs staan niet eens in je sig, er is alleen een link. Jij hoort informatie te voorzien, het is niet de bedoeling dat wij allemaal links moeten volgen :o

Ik zie een Athlon64-based systeem als ik dat doe, Athlon64 is sowieso alleen in Memtest86+ (dus niet de oude die jij hebt) ondersteund. Ik betwijfel nog steeds of die DR-DOS error iets met memtest zelf te maken heeft, maar ook los daarvan gaat dit niet werken :o

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 28-01-2005 14:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens mij heb je die bootimage verkeerd aangemaakt. Het lijkt erop alsof je de DRDOS image hebt gebruikt om ervan te booten ipv de memtest image. Kun je hier beschrijven hoe je het exact hebt gedaan? :)
Dat is dus NIET de bedoeling. Specs horen in je topicstart te staan. Je specs staan niet eens in je sig, er is alleen een link. Jij hoort informatie te voorzien, het is niet de bedoeling dat wij allemaal links moeten volgen
Inderdaad. En daarnaast zijn sigs en links niet consistent. Over zegmaar 1 jaar zullen je specs ongetwijfeld veranderd zijn, dan klopt topic niet meer ;)

[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 28-01-2005 14:55 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
dion_b schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:49:
[...]

:? Naar mijn beste weten is Memtest gebaseerd op een (oude) Linux kernel...
Hmm geldt dat ook voor oudere versies?
Omdat ie XP draait zou ik ook niet weten hoe ie bij DR-DOS komt, maar daar komt in ieder geval de error vandaan. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 19:18
In de Ultimate Bood CD zit ook memtest en die doet het prima.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Wat een problemen door €5,- te hebben uitgespaard...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:21:
[...]
ja dat leek me ook logisch, maar op de site stond dat je het uit moest pakken... Ik zal het desondanks even proberen :).
Je moet de zip-file uitpakken en dan houd je een iso over. Die hoef je dus niet verder uit te pakken, maar kan je met de meeste brand-programma's zo op een CD plaatsen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1