Hallo, ik ben volop aan het zoeken om mijn MCE2005 PC goed over te kunnen nemen zonder dat MCE2005 afsluit en dat ik gewoon onder een andere sessie kan aanmelden. Ik heb, voorzover ik weet, de registersetting goed ingesteld en de termsrv.dll vervangen. Tevens heb ik een 2e account aangemaakt en die rechten gegeven dat ie mag aanmelden met RDP. Iemand enig idee wat ik fout zou kunnen hebben gedaan. Is er ergens anders nog een instructie hoe je dit precies moet doen? Met VNC en DameWare krijg ik alleen het huidige, dus het MCE2005, hoofdscherm te zien.
Ik heb dit gisteren ook gedaan! Bij mij werkt het allemaal naar behoren, kan zelfs 2x media center opstarten (de remote versie kan alleen geen video afspelen)
Weet je zeker dat de termsrv.dll goed is vervangen. De filesize moet 211kb ipv 289kb zijn.
Heb je verder bij System Properties onder remote, Remote Desktop wel aanstaan?
regtweak was HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core\"EnableConcurrentSessions"=dword:00000001
Weet je zeker dat de termsrv.dll goed is vervangen. De filesize moet 211kb ipv 289kb zijn.
Heb je verder bij System Properties onder remote, Remote Desktop wel aanstaan?
regtweak was HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core\"EnableConcurrentSessions"=dword:00000001
Ja volgens mij heb ik de goede .dll-file (als ik de eigenschappen opvraag van deze .dll-file is ie 210 KB (215.552 bytes) groot. Deze heb ik gedownload van de xpmce.nl site, en uitgepakt. Vervolgens deze .dll gekopieerd naar die dllcache en de system32 directory, alleen niet gedaan onder de veilige modus maar gewoon tijdens normale boot vervangen. Heb gisteren nog gekeken en de versies van dit bestand zijn nog steeds van december 2003 (geloof ik), dus de versie van xpmce.nl
Verder heb ik RDP aanstaan en zowel de administrator als een 2e user (met admin rechten) mogen aanmelden via RDP.
De regkey heb ik er ook in staan (zowel met als zonder spatie bij het woordje "Concurrent Sesssions...".
De administrator is locaal aangemeld en die gebruikt het MCE programma. Als ik als 2e user aanmeld via RDP (met of zonder /console -optie) dan krijg ik gelijk de meldin dat administrator-user afgemeld gaat worden als ik doorga....
Iemand nog meer tips?
Thx!
Verder heb ik RDP aanstaan en zowel de administrator als een 2e user (met admin rechten) mogen aanmelden via RDP.
De regkey heb ik er ook in staan (zowel met als zonder spatie bij het woordje "Concurrent Sesssions...".
De administrator is locaal aangemeld en die gebruikt het MCE programma. Als ik als 2e user aanmeld via RDP (met of zonder /console -optie) dan krijg ik gelijk de meldin dat administrator-user afgemeld gaat worden als ik doorga....
Iemand nog meer tips?
Thx!
Verwijderd
Ik krijg het ook niet voor elkaar...
Wel de goede versie van de termsrv.dll en de regtweak uitgevoerd, maar geen resultaat...
Anyone?
Wel de goede versie van de termsrv.dll en de regtweak uitgevoerd, maar geen resultaat...
Anyone?
klinkt interessant. ik wist niet dat dat mogelijk was.
Als je gewoon de dll kopieert zal windows file protection meteen ingrijpen en de oude versie terugzetten, controleer daarom eens of het wel goed gegaan is.
Ik doe dit soort dingen altijd met een batch file die eerst de versies in system32 en dllcache hernoemt (.old) en daarna snel de nieuwe versie erheen kopieert. Dan krijg je alleen een security warning ofzo waar je op cancel moet drukken. Zorg ook dat je niet toevallig je xp-cd erin hebt zitten, anders haalt file protection 'm meteen daarvan terug.
ps: en reboot!
Ik doe dit soort dingen altijd met een batch file die eerst de versies in system32 en dllcache hernoemt (.old) en daarna snel de nieuwe versie erheen kopieert. Dan krijg je alleen een security warning ofzo waar je op cancel moet drukken. Zorg ook dat je niet toevallig je xp-cd erin hebt zitten, anders haalt file protection 'm meteen daarvan terug.
ps: en reboot!
[ Voor 3% gewijzigd door W1LL3M op 04-02-2005 14:50 ]
Kan iemand misschien even een linkje naar de eerder genoemde dll file plaatsen.
Het bestandje komt uit een beta versie van service pack 2 (versie 2055) dat alleen voor beta-testers bedoeld was. Verspreiden ervan is officieel niet toegestaan, en zulke linkjes zijn hier dus niet toegestaan.
Dus als je Service Pack 2 beta hebt zoek naar de termsrv.dll met fileversion 5.1.2600.2055 of de ingepakte versie termsrv.dl_ .
ps: of google eens
Dus als je Service Pack 2 beta hebt zoek naar de termsrv.dll met fileversion 5.1.2600.2055 of de ingepakte versie termsrv.dl_ .
ps: of google eens
Pagina: 1