Toon posts:

Printen in Grote Beer HT 3.10 onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor hier :
Er zijn nieuwe systemen aangeschaft hier : Compaq Pressario met daarop Windows 2000 Pro
daar draaid het boekhoud programma Grote Beer HT 3.10 op (Dos) het printen daaronder is niet mogelijk. Het gaat om een HP Laserjet 5 die in de windows omgeving wel perfect werkt.
Het programma draait vanaf een Novel server (3.22 oud dus :X ) zodra je inlogt krijg je de Foutmelding : Print Que not found. Maar bij de printer instellingen zie je de printer wel.
Tevens hebben wij hier ook een Dos applicatie draaien (Flexbill) waar een zelfde soort probleem gelde, dit hebben we kunnen oplossen door in CONFIGNT.SYS en AUTOEXEC.BAT het aantal bij "FILES = .." te veranderen en die printer ging ook via de Novell server.

Ik heb geprobeerd :
Confignt.sys en Autoexec.bat vergelijken met de oudere machines waar win 98se op draait (waar het printen wel werkt)
Printer via een Windows 2000 Server aan te sturen en toe te voegen.
Helpdesk van Grote Beer gebeld.. maar zei zijden dat het hun probleem niet was omdat het puur aan die printer instellingen lag en niet aan hun software pakket.

Het enige wat wel gaat lukken denk ik is hem rechtstreeks aan de pc hangen maar dan kunnen de andere werknemers niet meer printen.. dus dat word hem ook niet.
Iemand een idee waar ik een oplossing moet zoeken of wie mij kan helpen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

Duinkonijn

Huh?

kan je hem wel met 2000 zelf bereiken?

dan zou ik iets doen als net use lpt1 \\servernaam\printer

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja onder Win 2000 werkt ie perfect geen problemen, zo staat ie nu ook geconfigureerd in Grote Beer LPT1\Nserver\HPLaserjet 5 dat detecteerd hij zelf wel.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Heb je wel een capture aangemaakt naar die printer? Kijk eens in het script van die Novell server

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is wel want de Windows 98 SE systemen werken wel gewoon met dat zelfde script, en dat andere dos programma werkt ook met dat script en print daaruit wel via win 2000

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kuj je grote Beer niet naar een file laten printen? En dan als file "\\server\queue" opgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik nog kunnen proberen ja :) maar denk dat dat eerst weer die foutmelding opleverd "Print Que Failed" maar loop hier stage en ga nu naar huis dus zal dat maandag even proberen.

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:16
waarschijnlijk moet je de printer poort koppelen aan een queue op de client.
probeer eens:
net use lpt1 \\server\printer
en vervolgens in het dos-programma aangeven dat je naar lpt1 wil printen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Kijk dan eens met capture /sh wat er precies gecaptured wordt? Bij ons staat in het script een duidelijk onderscheid tussen w98 en W2K stations.

Gaat een Net use naar zo'n oude Novell wel werken?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1