Toon posts:

[XP] Verschillende NIC's werken niet in Asus P5A*

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb een Asus p5a mb met een REALTEK RTL8319 nic. Als ik de drivers van windowsxp installeer geeft windows een foutmelding dat het apparaat niet juist geconfigurereerd is en dat er een probleem met de drivers. Heb het met diverse andere nics geprobeerd waaronder een 3com 3c905tx. Heb heet de asus site afgestruind en heel veel gegoogled, maar kom er niet uit. Heeft iemand een idee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 12:24 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

En dan trap ik hem weer van NT -> WOS :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Thanks BalusC en JSS :*

Dan zet ik nog even [XP] vooraan de titel zodat die ook bij de rest past :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leondebob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Kunnen de heren moderators de discussie buiten het topic om voeren zodat ik echt relevante antwoorden krijg.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zou het kunnen dat het moederbord stuk is? Probeer eens een Knoppix-CD o.i.d., want dit is vrij standaard hardware die door een nieuwere Linux-kernel zeker herkend wordt. Zo kun je iig bepalen of het een hardware of een software probleem is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dat zelfde moederbord en zowel een 3c509 als een Realtek 8139 hebben er gewoon in gewerkt. Probeer eens ACPI uit te zetten, dat werkt op dat moederbord namelijk niet altijd even goed.

Verwijderd

Is die NIC een los kaartje? Of onboard?

Ik heb er hier namelijk eentje waar geen LAN op zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:14:
Is die NIC een los kaartje? Of onboard?

Ik heb er hier namelijk eentje waar geen LAN op zit.
Een los kaartje ...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als ik het goed begrijp lukt het je niet om een driver te isnatlleren voor eender welke netwerkkaart?
Werken de kaartjes wel met de windows driver?
Werken de kaartjes wel als je een ander OS gebruikt (een of andere linux live cd bijvoorbeeld?)
Heb je steeds hetzelfde pci-slot getest, of ook wel eens een ander?

Verwijderd

The_Stickie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:08:
als ik het goed begrijp lukt het je niet om een driver te isnatlleren voor eender welke netwerkkaart?
Werken de kaartjes wel met de windows driver?
Werken de kaartjes wel als je een ander OS gebruikt (een of andere linux live cd bijvoorbeeld?)
Heb je steeds hetzelfde pci-slot getest, of ook wel eens een ander?
Heb het maar van robvandam overgenomen want die kwam er niet meer uit !

Met de knoppix live cd doet de nic het wel ! Hmm welke drivers moet ikdan voor xp hebben dat hij het wel doet. Zowel met Knoppix als met Windowsxp zit hij in hetzelfde pci slot. Een ander pci slot had met xp geen nut.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dan blijft Windows dus als "boosdoener" over. Misschien eens beginnen met het de-installeren van alle netwerksupport, dus inclusief drivers en alles. Alle drivers en aanverwanten die ook maar enigszins naar netwerk "ruiken" weghalen, en vervolgens rebooten. Als het goed is gaat-ie nu opnieuw op zoek naar alle hardware, en is je probleem met een beetje mazzel verholpen.

Verwijderd

Parody schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:39:
Dan blijft Windows dus als "boosdoener" over. Misschien eens beginnen met het de-installeren van alle netwerksupport, dus inclusief drivers en alles. Alle drivers en aanverwanten die ook maar enigszins naar netwerk "ruiken" weghalen, en vervolgens rebooten. Als het goed is gaat-ie nu opnieuw op zoek naar alle hardware, en is je probleem met een beetje mazzel verholpen.
Gedaan wat je hebt gezegd Windows heeft nieuwe nic gevonden maar kan de kaart niet installeren....Sux. Knoppix cd geboot en werken met de geit...... Please gewoon Microsoft gebruiken zit weer eens tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 03-02-2005 21:28 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter is gebanned, topic is dus nutteloos geworden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.