[XP]Blijft hangen bij booten

Pagina: 1
Acties:

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:08
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer.
Hij blijft hangen tijdens het booten.... het blauwe balkje komt telkens langs en er gebeurt niks..
Dit heb ik een tijdje geleden ook gehad. Dacht toen dat de hardeschijf kapot was dus, heb ik met de WD guardtool gescand, wat bleek dat er dus fouten in de hdd zaten.
Nu komt het mooie, ik heb een RMA gedaan dus de hardeschijf die er nu in zit is een spik splinter nieuwe...
Heb al geprobeerd om met de Repair functie van de Windows XP cd Scandisk uit te voeren.
Maar die gaf een niet repareerbare fout aan..
Ook kan ik nix uitvoeren met de WD guardtool :/

Ik begin nu dus sterk te twijvelen aan waar het dan wel aan ligt.
Hier de specs van mijn PC:

Amd64 3200+
Gigabyte GA-K8VT800 Pro
Corsair 512 mb 3200 XMS C2 Pro met leds
WD 120 gig Sate (*NEW)
Saphire 9800 Pro

Gaarne HULP

Joost Spekschoor,

[ Voor 3% gewijzigd door BraX op 28-01-2005 11:54 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
Is het inderdaad een spliksplinternieuwe, of hebben ze hem gewoon "gerepareerd"? Hoe weet je het verschil, met andere woorden.

Download het S.M.A.R.T. tooltje van die fabrikant, draai die, als dat fouten geeft kun je 'm weer terugbrengen.

Het zou misschien aan het kabeltje kunnen liggen tussen mobo en HD. Als je er meerdere hebt kun je het eens met een andere proberen misschien?

Voor de rest lijkt dit me typisch een probleem wat meer met de hardware (harddisk, IDE controller, kabel, mobo) te maken heeft dan met Windows zelf. Daarom verplaats ik je topic van Windows Operating Systems naar Opslagmedia & I/O Controllers, ik denk dat ze er daar meer mee kunnen.

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:08
Het is echt een hele nieuwe HDD.
Zat nog in de verpakking met nieuw Kabeltje.

Ik denk dat het aan me geheugen ligt...
Ik heb namelijk geheugen met Leds daaraan kun je de activiteit van je geheugen zien.
Op een bepaald moment met het booten van windows blijven ze gewoon Groen dus doen ze nix meer.

Is er geen Tooltje om je geheugen te testen??>?

Alvast bedankt,

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
Dan is het misschien handig om eens met wat FAQ's en dergelijke in de weer te gaan, want dat is echt wel uit te vinden.

Zie http://www.memtest86.com