Niet logische mod op FP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb een post gedaan op de FP en daar is (naar mijn mening) een onterechte moderatie op geweest...
Het gaat namelijk om: deze posting.

Echter word hij gemod (door sommigen) als zijnde een 'dubbelpost' maar een dubbelpost op precies hetzelfde tijdstip, lijkt mij nogal onlogisch voor dubbelpost...

Misschien een beetje mierenneuken, het laat me verder eigenlijk ook wel koud, maar vind het wel 'gek' als ik eerlijk ben...

Bij deze dan ook de vraag, dat als het wel een dubbelpost is, graag hier in dit topic even een uitleg te geven waarom het een dubbelpost is, dan kan ik in het vervolg er rekening meehouden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
edit:
Ik lul weer es poep 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Osiris op 28-01-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 20:11

nixan

and then?

Je hoeft het niet op te vatten als een persoonlijke belediging...
Het is gewoon handig als die post omlaag gemod wordt.
Dan hoeft niet iedereen twee keer hetzelfde te lezen.

where is my car?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Jullie reacties waren dan wel in dezelfde minuut, maar de reactie van scsirob was eerder en komt dus ook eerder in de draad te staan. En gezien de mensen meestal van boven naar onder lezen... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pasta op 28-01-2005 11:28 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
pasta schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:27:
Jullie reacties waren dan wel in dezelfde minuut, maar de reactie van scsirob was eerder en komt dus ook eerder in de draad te staan. En gezien de mensen meestal van boven naar onder lezen... ;)
Ja dat snap ik, maar is dat dan gelijk maar de reden om de mijne als dubbelpost te beschouwen, terwijl het tijdstip (niet op de seconde precies) hetzelfde is? ;) Zo van "O, jij post precies hetzelfde als Pietje Puk, op hetzelfde tijdstip... Hmmm... Dubbelpost... :) "
nixan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:27:
Je hoeft het niet op te vatten als een persoonlijke belediging...
Het is gewoon handig als die post omlaag gemod wordt.
Dan hoeft niet iedereen twee keer hetzelfde te lezen.
Ik voel me ook niet beledigd of zo, ik vind het gewoon een beetje 'scheef' dat mijn posting als dubbelpost word gezien, terwijl het tijdstip (nagenoeg) hetzelfde is, en ik niet kan ruiken of iemand anders hetzelfde aan het posten is, wel dan? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Soms kan je een vorm van dubbelpost tegenkomen. Iemand die ongeveer hetzelfde zegt als de persoon boven hem, of in een geneste reactie. In de regel is het dan handig te kijken naar de reactietijden. Indien de tijden niet zo gek veel van elkaar verschillen, is het zo gek niet dat iemand ongeveer hetzelfde idee kreeg op ongeveer dezelfde tijd (het niet van elkaar wetend). Om de één als inzichtvol te beoordelen en de andere als een vorm van napraterij is niet fair als ze het niet van elkaar hebben kunnen weten. Beide reacties zouden [even] hoog gewaardeerd moeten worden, ook al staat er 2 keer hetzelfde.
De modfaq zegt ons dus dat in dit geval een gelijke score uitgedeeld dient te worden, dus is het inderdaad een niet-logische moderatie. De tag dubbelpost is dus inderdaad onjuist in dit geval. :)
Overigens is je klacht wel erg vroeg... de reacties zijn nog geen twee uur oud en de score zou wellicht later op de dag ook nog wel rechtgetrokken zijn. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Superdeboer schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:32:
Overigens is je klacht wel erg vroeg... de reacties zijn nog geen twee uur oud en de score zou wellicht later op de dag ook nog wel rechtgetrokken zijn. :)
Mja, dat is waar, maar wie garandeerd mij, dat het bijv. om 17.00u vanmiddag rechtgetrokken is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Evenzo... wie garandeert jou dat het goed blijft staan tot er niet meer gemod kan worden, als het nu rechtgetrokken wordt? ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 20:45

Gaitman

The Real One

GJ-tje schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:36:
[...]
Mja, dat is waar, maar wie garandeerd mij, dat het bijv. om 17.00u vanmiddag rechtgetrokken is? ;)
+1 Behulpzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Voor een Dubbelpost beoordeling wordt doorgaans een marge van vijf minuten aangehouden. De jouwe geldt dus niet als dubbelpost. Maar aanmerkingen op de moderatie horen ook niet thuis op de FP, dus dat maakt je reactie weer minder waard. Ze staan nu overigens allebei op +1, lijkt me wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Overigens doet een toevoeging als:
Dubbelpost... Op hetzelfde tijdstip... Yeah right... |:(
meer kwaad dan goed, en aangezien je de weg naar TMF weet . . .
O-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als het nu nog een inzichtvolle dubbelpost was.... maar een open deur naar bekende wegen dubbelposten is idd iets wat niet echt beschermd hoeft te worden IMHO.

Overigens is het nu een bende van ge-editte en offtopicdelen. Op basis daavan heb je allang geen dubbelpost meer maar overbodige meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

polaris schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:45:
Voor een Dubbelpost beoordeling wordt doorgaans een marge van vijf minuten aangehouden. De jouwe geldt dus niet als dubbelpost. Maar aanmerkingen op de moderatie horen ook niet thuis op de FP, dus dat maakt je reactie weer minder waard. Ze staan nu overigens allebei op +1, lijkt me wel aardig.
Ik vind vijf minuten wel erg genereus. Ik doe meestal twee minuten. In vijf minuten kan ik -als ik snel ben- een hele post typen met de info van degene voor mij.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
silentsnow schreef op zondag 30 januari 2005 @ 07:19:
[...]

Ik vind vijf minuten wel erg genereus. Ik doe meestal twee minuten. In vijf minuten kan ik -als ik snel ben- een hele post typen met de info van degene voor mij.
Bedenk wel dat mensen doorgaans een pagina met reacties opvragen, een paar minuten lezen, en dan een reply plaatsen. Erg weinig mensen doen F5 voordat ze posten. Dat in aanmerking genomen zijn die vijf minuten niet zo vreemd. Maar het is inderdaad nogal willekeurig gekozen. Wel is men vaak voor een lange reactie wat toleranter dan voor een korte.
Pagina: 1