Toon posts:

VirtualDub ondertiteling toevoegen schokkerig beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik een Philips Streamium gekocht (sl400i) waarmee ik o.a. draadloos vanaf de PC films op de TV kan bekijken. Het apparaat herkent diverse codecs zoals XviD en Divx, maar heeft 2 belangrijke tekortkomingen (hopelijk wordt dit opgelost in een firmware update, maar daar heb ik nu nog niets aan):
1. een bitrate probleem, wat inhoudt dat bij bestanden met een te hoge bitrate het beeld soms een paar seconden stilvalt.
2. een ondertiteling probleem. De Streamium herkent nl geen ondertiteling-bestanden (srt, sub ed), wat betekent dat ik deze in het video bestand moet 'inbakken'.

Beide problemen probeer ik op te lossen middels VirtualDub, dus ondertiteling toevoegen en niet te hoge bitrate.

Nu komt het: als VirtualDub de film opnieuw codeert/compressed (bijv. bestaande bestand is XviD, compress ook XviD obv default settings, dus geen bewuste verlaging van bitrate), wordt de kwaliteit aanzienlijk minder. Ik krijg een heel schokkerig beeld, het is duidelijk zichtbaar dat veel frames worden weggelaten, wat heel onrustig kijkt, ook op PC. Dit terwijl het origineel wel vloeiend is.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de ondertiteling wordt ingebakken in het video-bestand zonder dat de kwaliteit ver achteruit gaat?

Groeten, Arjan

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
In de software die meegeleverd word (Philips Media Manager) kun je ondertitel bestanden aan een video koppelen.

1. Rechts-klik op de film
2. Edit subtitle information
3. Select file
4. OK

De subtitles worden dan netjes weergegeven. Met srt werkt het iig. :)

Happy Blessings <3