Speakersteun : boren in speakers.... echt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Gister bij Ikea wezen snuffelen voor Speakersteunen.
Mijn Sony rear-speakers hangen nu nog aan de muur, maar binnenkort verhuizen en wil ze toch op 2 mooie standaards hangen.

Op mijn Sony speakers zit aan de onderkant schroefdraad, dus zo'n bevestiging aan de steunen zou het mooiste zijn.

Maar bij Ikea zag ik dat ze allemaal geboord in de speakers zijn.
Dat ga ik dus echt niet doen in mijn mooie Sony speakers. :(

Verder gezocht bij Gamma, kwantum, Praxis, maar dat was allemaal met een bevestigings-schroef aan de achterkant van de speakers.
Daar heb ik dus ook niets aan, ik heb schroefdraad aan de onderkant van de speakers.

Bestaan er wel van zulke speakersteunen ??
Of heb ik destijds weer vreemde speakers gekocht, die weer iets afwijkends hebben.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maak een plank hout vast aan die gaten die al in je speakers zitten en boor daar in...

En anders zou je van www.vogels.com de klem speakersteunen kunnen gebruiken...

Maar boren in speakers om ze op te hangen is niet echt vreemd ofzo hoor...

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik kan me voorstellen dat je in speakers van boven de 300 euro echt geen schroeven gaat zetten hoor, zelfs niet in de onder of achterkant

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat geloof ik graag... Maar zelfs bij originele wall-mounts van bijvoorbeeld merken als Dynaudio is het nodig dat je in de speaker boort/schroeft...

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Trouwens, als je speakers schroefdraad hebben.

Teken die punten af op de stands van ikea of whatever, boor een gat door die punten. Neem schroefjes van de bouwmarkt met dezelfde schroefdraad als je speakers en zet ze vast door je zelfgeboorde gaten.

Why not?

Verwijderd

Die laatste optie lijkt mij inderdaad een goede. Tenzij het schroefdraad exact in het midden van de speaker zit waar vaak ook de buis van de speakersteun zit.

Het zou het allemaal een stuk duidelijker maken als je een foto zou posten van de onderkant van je speaker + de stands die je op het oog hebt. :)

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb zo snel geen digi-foto bij de hand, zit in een halve verhuizing.
Maar ik ga wel wat knutselen, dan kom ik er wel uit met jullie tips.

Bedankt voor jullie reactie's en tips !! _/-\o_
Pagina: 1