Toon posts:

gateway instellingen automatisch instellen bij een login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
Ik heb de volgende situatie:
pc1 en pc2 gekoppeld verbonden via een netwerk aan een adsl modem/router
Meerdere gebruikers maken gebruik van deze pc's
Een aantal mogen wel het internet op en andere niet.
Nu wil ik dit op user niveau regelen en niet op pc niveau.

Dus dat bv tijdens de login de gateway instellingen veranderd worden

Is dit mogelijk? zijn er andere/betere manieren (zonder aanschaf van bv MS ISA-server)?

BVD !!!
Attent

Verwijderd

een proxy server installeren is ook een oplossing, zoals wingate en winproxy.
Of zoals je zelf zegt, kan misschien wel gebeuren door een script te schrijven die je per user aangeeft. Hoe dit script eruit moet komen te zien? Geen idee

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:58
misschien een route add commando? Waarin je de default gateway in een bat file ele keer aanpast als ze inloggen?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als je nou eens een batchfile schijft dat kijkt naar de ingelogde usernaam. Als die nou gelijk is aan een user die niet op Inet mag dan kun je met Route Delete en Route add een nieuwe route aanmaken en zo de verbinding om zeep helpen zeg maar.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met sierra.

Mag ik daaraan tevoegen dat ik tot mijn schade er net achter ben gekomen dat "route -f" een effectieve manier is om de default gateway uit windows te verwijderen. Vervolgens kwam ik er achter dat mijn dhcp server achter de router (gateway) stond en heb ik de nodige tijd moeten spenderen om het weer in orde te krijgen. Uiteraard kun je met policies waarschijnlijk het een en ander dicht zetten zodat die geen internet gebruikers zelf geen gateway kunnen instellen of een "ipconfig /renew" kunnen doen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meewerken !!!
Route -f werkt idd wel voor mijn account maar voor een anderen (niet admin) account wil het niet werken. hij herkent de opdracht niet. Als je "route print" uitvoerd krijg je wel alle gegevens te zien :-s

Is het niet mogelijk om internet toegang te blokkeren via group policies?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zou het eigenlijk niet beter zijn altijd de gateway leeg te laten en via een proxy op hetzelfde subnet de toegang te regelen? Kun je ook nog loggen wat er gebeuerd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Je kunt dus in een policy een niet bestaande proxy meegeven, en gebruikers niet de rechten geven om dit te wijzigen.
Pagina: 1