Toon posts:

Schijfruimte weg ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik schreef dit:

Hallo,

Ik heb een image gemaakt van mijn C schijf die ik gedeeld had in eentje van 10 gig (C dus) en een van 30 gig ( D dus).
Nu heb ik er een tweede harde schijf bij gezet en daarop de image geplaatst.
Nu start ik voortaan op van de nieuwe schij die 80 gig is.

Maar in de verkenner is die ook maar 10 gig.
Raar maar waar.
Maar kijk ik bij mijn computer-beheer-schijfbeheer dan geeft ie bovenaan dat de c 10 gig is en in het vak met de harde schijven dat c 76 gig is.

Wie kan me helpen dat het er weer uitziet zoals het hoort en ook die 80 gig te gebruiken is?

Vast bedankt !!!

Ik kreeg als antwoord: Topic gesloten want het was simpel die 66 gig kan je zelf nog indelen.

Maar zo simpel is het niet:

In schijfbeheer is er GEEN 66 gig die NIET is toegewezen. !!!!

Hij ziet die 80 gig schijf nu als 10 gig en ik kan nergens vinden waar die 66 gig is, dus ook niet bij niet toegewezen schijf.

Hoe kan ik dit dus oplossen dan hij hem weer als 80 gig ziet !!!!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zit je schijf nu dan ook helemaal vol of kun je hem nog met meuk volgooien?

Oftewel zit je al boven die 10gb, dat kan ik niet uit de ts maken :)

[ Voor 33% gewijzigd door LifeTecH op 28-01-2005 10:01 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is niet de bedoeling een nieuw topic te openen als het andere, met goede redenen, is gesloten.

De oplossing is gewoon echt eenvoudig hoor.

ARME AOW’er

Verwijderd

Weet je zeker dat het de 80 gig - schijf is die hij als 10 gig ziet? Ken je de Windows Operating Systems - FAQ en alle andere faq's m.b.t. dit probleem al uit je hoofd?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 10:04 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al met Partion Magic gekeken naar de schijfen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is de 80 gig schijf en met partition magic ziet ie um als 80 gig.

Iemand zei dat je hem moet initialiseren en dan pas zie je die 66 gig, maar bij schijbeheer en dan rechtse knop krijg ik die optie niet.

Een andere mogelijkheid weet ik nu ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Als het zo simpel is zeg het dan ff wat de oplossing is !!!
Guardian Angel schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:01:
Het is niet de bedoeling een nieuw topic te openen als het andere, met goede redenen, is gesloten.

De oplossing is gewoon echt eenvoudig hoor.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je image van de SCHIJF of van de PARTITIES gemaakt. Als je een image van de schijf gemaakt hebt heb je denk ik de partitie tabel te klein gemaakt. Een image van de partities was denk ik beter gegaan.

Kun je een partitie in PM magic anders niet grote maken om de totoal grotte te gebruiken?

Zelf zou ik een linux boot cd pakken en met fdisk/cfdisk de partitie tabel aanpassen.

offtopic:
als je topic onterecht is gesloten. Dan gewoon Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/22466/FFFFFF/5C5850 mailen hierover. Lijkt mij alsnog wel zo netjes om dit te doen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het was 1 schijf die ik verdeeld had in 1 van 10 en 1 van 30 gig.
Van die 10 gig ( C ) heb ik een image gemaakt, dus ja het is van een partitie en niet van een schijf.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 11:51

S913

Abusus non tollit usum

Als jij van een 10GB partitie een image maakt en die terugzet op een 80GB schijf, dan blijft het toch een 10 GB image op die 80GB schijf. .. dus verlies je 70GB. Heb dat zelf ook een keer gehad, weet alleen niet wat je er aan kan doen (ben zelf maar gaan formatteren ;))

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:24:
Het was 1 schijf die ik verdeeld had in 1 van 10 en 1 van 30 gig.
Van die 10 gig ( C ) heb ik een image gemaakt, dus ja het is van een partitie en niet van een schijf.
Zie mijn reactie in je gesloten topic. Even verder zoeken lijkt me niet zo moeilijk.

ARME AOW’er

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat heb je allemaal geprobeerd uit de faq:

FAQ # SCHIJF INDELEN

er staaan daar ook tooltjes om te partioneren, wat zeggen die? heb je daarmee hetzelfde probleem? (ok , windows kan blijkbaar geen extented partite maken, maar die andere tools ook niet?

FAQ #HDD TOOLS

Kortom je zult toch even wat zelfwerkzaamheid moeten laten zien wil je hier verder komen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 16:14
Als je de image eerst op een 10gb partitie zet kun je die later vergroten naar de hele schijf met PM.

En een backup heb je al :)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Zo Real stupid guy ben je niet !!!

Want ik denk dat jij DE oplossing hebt.
Kan me nu ineens herinneren dat ik dat jaren geleden ook eens zo heb opgelost.
Ik ga het eens proberen.

Bedankt kerel !!!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nogmaals, de oplossing werd in je vorige gesloten topic al gegeven.

Eerst is er uitgelegd wat er aan de hand was en werd er naar de FAQ verwezen waarin naar diverse partitionerings programma's wordt verwezen.

Het probleem zit er meer in dat je niet de moeite hebt genomen om ook maar iets zelf te proberen of uit te vinden. GoT is geen helpdesk waar je een vraag neerzet en verder achterover kunt leunen tot iemand je een pasklare oplossing biedt.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.