Toon posts:

[XP] Pc meteen na inloggen extreem traag (hoge cpu load)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pc deed t prima maar mobo ging kapot
mobo vervangen

alles geinstelleerd hier
geen problemen

teruggebracht naar klant, aangesloten, daar adsl geinstalleerd (wifi usb adapter), software geinstalleerd, alles prima
aan t eind nog even printer (hp 1010) geinstalleerd en daarna begonnen de problemen eigenlijk

pc logt wel in maar eigenlijk zodra alles geladen is en je wilt wat doen begint ie binnen paar seconden zo traag te worden dat je er amper wat mee kunt
ene keer komt ie iets verder maar uiteindelijk loopt ie helemaal vast en kun je er niets meer mee

heb al printer losgekoppeld
software verwijderd in veilige modus
maar nog t zelfde probleem, ook als ik dus boot zonder printer

ook al alle services gecheckt maar ook geen gekke dingen
als ik task manager start ook niet echt gekke dingen, je ziet ff de cpu load van 12% naar 70% bijv. en dan loopt task manager ook vast, dus beeld freezed ook echt (ook bijv. netwerk icoontje rechtsonder dus echt hele beeld gefreezed, muis beweegt niet meer, niets)

iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al op spyware gecheckt? Drie seconden onbeschermt op internet is al fataal tegenwoordig. Kijk ook even wat er allemaal geladen wordt d.m.v. 'start', 'uitvoeren' 'msconfig' en dan tabblad 'opstarten'...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37

sjaak

un giorno credi

Welke task heeft de hoogste load?

Verwijderd

Topicstarter
voordat hij op internet kwam heb ik virusscanner geinstalleerd en beperkte useraccounts aangemaakt dus lijkt me sterk dat t daarmee te maken heeft

processlijst krijg ik nieteens meer te zien zo traag istie

gekke is dat ik hem dus weer mee naar de zaak had genomen, hier deed ie t prima dus t lag aan randapparatuur daar (wifi adapter of printer, beiden usb) maar heb hem net afgeleverd, geinstalleerd
printer wou ff niet printen maar paar keer opnieuw installed enzo en deed t weer
allemaal koek en ei, ik terug naar de zaak maar krijg net weer belletje, zelfde gedoe dat ie helemaal traag is/hangt
telefonisch printer service uitgschakeld in veilige modus (vage service van HP) en daarna printer verwijderd via configuratiescherm->software maar zelfde probleem, je kan inlogge maar zo traag dat je er bijna nix mee kan

aaarghh im seriously runnin out of options....

Verwijderd

Topicstarter
correctie: nadat die service van HP is uitgeschakeld en printer uninstalled doet PC het weer normaal

maar blijft dus probleem dat de printer niet gebruikt na worden...

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Hoi,

Ik heb zelf een HP PSC 1210... de services van HP loaden wel langzaam maar m'n computer kan ik wel gebruiken.
Het probleem met HP is dat je de installatie-procedure zeer strickt moet naleven.
1) uninstall de printer en oudere drivers, koppel de printer los van de pc en reboot.
2) download de laatste drivers (gebruik een downloadmanager want HP-downloads zijn sloom)
HP 1010 Drivers en Support
3) log-in met admin-rights en lanceer de driver installatie
4) plug de printer in de pc als de install-wizard dit vraagt of na dat de driver-installatie voltooid is en je eerst hebt gereboot.
5) reboot een laatste keer, log dan in en kijk of het probleem zich nogsteeds voordiet

[ Voor 12% gewijzigd door Daenney op 28-01-2005 14:16 . Reden: stap 5 toevoegen ]

• pinockio
  • Laatst online: 29-01 15:40
Hier dus hetzelfde met een HP PSC 2410, het gekke is dat de hele PC enorm traag is, 100% CPU load, en het is zelfs geen HP service die zoveel load oplevert. Als je dus de taskmanager opstart neemt die al 40% CPU in (P3 800 MHz, 256 MB RAM, 40 GB nieuwe harddisk, XP Home - legaal - SP2 met alle updates). Daarnaast welk programma je dan opstart... enorm traag.

Probleem is dat het installeren en dus ook de-installeren zo enorm traag gaat, vooral als die shit al erop staat, dat dat niet meer lukt (installeren duurde ruim 1,5 uur, deïnstalleren begin ik niet aan, zet wel een ghost image terug).

Ik heb het al 2x geprobeerd, met de meegeleverde CD (versie 3.1) en een download (4.2 oid), en verder met en zonder virusscanner, lag nl. misschien aan Norton Systemworks (PC is voor vriend, don't ask) die ik er ook op had gezet maar dat was niet zo.

Kan iemand me uitleggen waarom na installatie van die HP shit de processor gewoon meer moet werken om bijv. Word op te starten??

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• pinockio
  • Laatst online: 29-01 15:40
Heeft iemand een idee hoe de traagheid in mijn geval ontstaan is? (Zie vorige post).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1