Toon posts:

Opgeblazen 6800GT

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Laat ik eerst even zeggen dat ik hier nieuw ben en dus niet van alle gebruikte termen op de hoogte ben :).

Twee weken geleden had ik een Club3d 6800 GT gekocht. Alles werkte prima, tot gisteren. Ik had mijn oude voeding vervangen voor een nieuwe Thermaltake purepower 480Watt.

Ik had hem volledig correct aangesloten, alles 2 keer gecontroleerd. Ik wilde mijn pc opstarten en ik hoorde een harde piep uit mn voeding komen. Ik liep alles nog even na en zette hem weer aan. Weer die piep. Alle stekkers ontkoppeld en opnieuw vastgemaakt. Nu wilde hij wel opstarten maar op het beeldscherm verschenen allemaal gekke kleuren, met een soort grijze achtergrond en mn pc wilde ook niet meer verder booten.

Ik heb toen de videokaart eruit gehaald en mn oude radeon 9100 erin gezet. Nu liep alles perfect. Ik wilde toch even zeker weten of de 6800gt kapot was dus had ik hem getest in een andere pc. Precies hetzelfde verhaal, ook die gekke kleuren. (er was trouwens geen zichtbare schade te zien op de kaart, hij rook wel verbrand :?)

Weten jullie wat dit is? en kunnen jullie mij aanraden wat nou te doen?

Groetjes

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik zou geen risico nemen door te gaan kutten maar gewoon teruggaan. Als die kaart verbrand ruikt klopt er iets niet. Bovendien doet hij het gewoon niet.

Hallo met Tim

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-08 18:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik zou toch even kijken of er nog garantie op je kaart zit. Deze is iig stuk. Heb je wel de kaart wel vooerzien van voeding?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ga verder geen trucjes meer uithalen en ik heb 2 jaar garantie. en ja ik heb de molex goed aangesloten
weet iemand van jullie mss wat er nou kapot is? vind ik toch wel interessant om te weten

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 10:49 ]

Verwijderd

Aangezien de molexstekker enigszins geroosterd ruikt, denk ik dat het hier gaat om een powerboost vanaf de Tt-voeding. De voeding heeft een korte tijd een te hoog voltage uitgegeven door de molexstekker die jij in je 6800GT had gestoken, waardoor hij waarschijnlijk is doorgebrand. Zonde van kaart overigens.

Gr.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ik zou het verhalen op de leverancier van de voeding.
Deze heeft het immers stuk gemaakt.

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 20:29
Trg gaan naar de winkel en garantie clamen, op de kosten van je voeding fabrikant is weer zo'n gezijk.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hij heeft waarschijnlijk heel even een piek in het voltage gehad (had je hem trouwes wel in een geaard stopcontact?), ik denk dat je het beste naar de winkel kan gaan waar je je GT gekocht hebt want ik denk dat je het heel moeilijk krijgt wil je het op de fabrikant van de voeding verhalen, wel zonde overgens.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

verhalen is moeilijk dat klopt.
alleen de leverancier van je kaart kan ook moeilijk gaan doen.
tis immers door een voeding gekomen.
ik zou zeggen probeer het.

Verwijderd

Kaart terug brengen of terug sturen. Ik heb zelf ook een soortgelijk probleem gehad en toen heb ik de kaart teruggebracht en kreeg gelijk een nieuwe mee zonder dat ze er verder iets over vroegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen naar de winkel en hopelijk pakt het goed uit. Overigens zit mn verlengsnoer niet in een geaard stopcontact (er zit wel aarding in het verlengsnoer maar dat zal wel niets uitmaken).
Ik ga pas thermaltake aansprakelijk stellen als club3d en de winkel mij geen garantie verlenen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Vertel het in ieder geval NIET dat je het ook bij Tt gaat proberen! De verkoper / technische dienst zal dan zeggen: ja wij doen er niets meer aan.

Ga er gewoon onschuldig heen en zeg dat hij het niet doet, als ze dan verder vragen, beschrijf je wat je gedaan hebt (aansluiten) en eventueel zeg je erbij dat het daarna begon te stinken. Je wilde geen risico nemen en bent meteen terug gegaan naar de aankoopplaats.

Wijzen ze je garantie verzoek af (wees hier zelf niet te makkelijk in!), kun je het alsnog proberen bij Tt, maar de kans dat dàt gaat werken is klein... De kleine lettertjes van de handleiding zullen best wel iets zeggen over schade aangebracht door voeding (oftewel, je staat machteloos!).

Edit: over dat stopcontact, zeg er ook maar niets over, hoe eerlijker je hier in bent, op des te meer punten ze je kunnen "naaien". Klinkt lullig, maar het is wel zo. Maar vertel geen onzin, want ze hebben je zo door!

[ Voor 14% gewijzigd door Nik op 28-01-2005 21:09 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 12:42
Ga er gewoon altijd zo onschuldig mogelijk heen, en vertel zo weinig mogelijk, pas als zij jouw dingen gaan vragen moet je hier gewoon antwoord op geven.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met wat geluk gaat de winkel deze kaart omruilen, maar verwacht niet dat ze zo dom zijn als de Antwerpse Makro. Ik heb eens een stereoketen afbroken door de lens van de cd-speler te trashen en een gat in de achterkant gemaakt om een antenne-mod te doen. De garantieafdeling zegt dat het niet te herstellen is en er werd de volledig factuurprijs cash teruggegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Kben vandaag teruggeweest en zonder problemen een nieuwe meegekregen. Top geregeld.
Jullie allemaal bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1