groot huis, 3 netwerken, 1 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik wil graag wifi "aanleggen" in een groot huis met 4 verdiepingen. Overal in het huis moet het signaal goed te ontvangen zijn. Ik wil graag 3 verschillende verdiepingen, ieder met zijn eigen netwerk van het wifi gebruik laten maken voor zowel de overgifte van data in de drie netwerken als voor het internet.
Ik wil graag een vigor 2900 router gebruiken na binnenkomst van internetsignaal omdat ik die van buiten ken. Ik dacht zelf om er vervolgens een senao access point op aan te sluiten en dan een utp kabel van boven naar beneden laten leggen zodat ik er op elke etage een senao accesspoint tussenzit en dan weer door naar de volgende etage. Maar of dat zo ook gaat werken weet ik niet zeker!?
Zit ik op ht goede spoor of moet dit anders?!

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Verwijderd

Waarom zou dat niet werken?

• RobbyNitroz
een senao access point aan 1 vigor2900 hangen in 1 netwerk heb ik eerder gedaan.

Maar senaos in serie zetten en 3 netwerken van signaal voorzien binnen dezelfde aparaten heb ik nog niet eerder gedaan, de beschrijving in bovenstaande post is dus door mij verzonnen als "zou het zo gaan", is het optimaal zo en moet ik nog ergens op letten!?

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je zal die AP's op elk op een aparte router interface moeten zetten (of vlans)
Houdt er iig rekening mee dat het wifi signaal ook naar de verdiepingen er boven en eronder kunnen ;)

• RobbyNitroz
elk op een aparte routerinterface, kan je dat uitleggen?

• RobbyNitroz
ff wat research gedaan:
3 netwerken dus voor elk netwerk een aparte ingang op de vigor2900 gebruiken en daar een senao op inprikken. dan kan ik zelfs de bitrate per uitgang op de vigor instellen en zijn gelijk de netwerken gescheiden B)

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyNitroz op 28-01-2005 11:29 ]

• barryth
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-12-2021
Let er wel op dat je de 3 AP's tenminste 3 kanalen uit elkaar zet, om zo storing onderling te voorkomen dus zoiets van:

AP1 - kan 1
AP2 - kan 4
AP3 - kan 7

Als je 1 netwerk wilt zul je alle 3 de AP's moeten voorzien van de zelfde ISS naam. Hierdoor kun je met een laptop door het hele huis lopen, het zal automatisch inloggen op het AP met het sterkste signaal (Roming).

Als je 3 verschillende netwerken wilt, zul je alle 3 de AP's moeten voorzien van 3 verschillende ISS namen.
Pagina: 1