Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Chieftec voeding stiller modden

Pagina: 1
Acties:

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb onlangs een thermalright SLK-947U gekocht; een zeer goede koeler met een stille fan erop werkt hij als een droom.

Maar nu is de voedingsfan die in m'n chieftec dragon zit de luidruchtigste. Nu wil ik de voeding modden zodat die ook lekker stil wordt. Mijn eerste gedacht was de fangril weghalen en deze vervangen door een rounded exemplaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tra.de/img/p/gitter_80_chrom_thumb.jpg

Dat zou al een verbetering moeten geven, niet?

Maar nu komt m'n eigenlijke vraage. Heeft het nut om de fan zelf te vervangen? Ik heb nog een superflower fan liggen die vrij stil is. Zou ik die erin steken of zijn de fans van cheiftec uit zichzelf stil genoeg? Of gaat deze fan net meer lawaai of niet genoeg airflow geven?
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.pl/howto/20040607/images/superflower_hdd-fan.jpg

het gaat om een Chieftec 300 wat voeding met 1 80 mm fan aan de achterzijde.

Afbeeldingslocatie: http://www.teal.si/media/images/artikli/0L1521DVT0C0Q7Z6WLAP_2.jpg

"If it works, don't fix it"

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

Ik denk eigenlijk niet dat een andere fangrille een wereld van verschil gaat maken, maar zeker weten doe ik het niet. Is het geen plan om die koeler op 7 volt te laten lopen? Ben je waarschijnlijk van het hele gezeur af.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

zeker weten dat die fangrille een berg geluid produceerd , ik heb zelf een chieftec big tower en daar zat vroeger ook deze voeding in, >:)
Ik heb alle grills eruit gehaald die standaard in de case zaten en allemaal vervangen door rounded. :9
En uiteraard een goede fan doet ook wonderen, maar ik moet zeggen dat de standaard fan`s van chieftec toch al aardig stil zijn. En je kunt idd ook overwegen om hem op 7 volt te laten lopen , of event een paps erin monteren

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-11 10:35
wrm altijd papst....die zijn egt niet stil ofzo...neem een nexus...die zijn stil...ik heb 3 keer een papst fan gekocht maar die maken meer lawaai dan een nexus:)

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:11

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Maa de nexusfans blazen nauwelijks. Ik heb er ook een in m'n voeding gehad, maar die dingen veroorzaken zo weinig airflow dat je voeding binnen 2 minuten uitvalt omdat 'ie te warm wordt.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
En die superflower fan kan ik daar iets mee aan? Die is op 12 V behoorlijk stil vind ik (of maken die gewoon minder rpms)

edit: zijn die voedingen van chieftec eigenlijk thermal controlled?
5V zie ik niet zitten vermits en nogal wat aparaten aan hangen:
A7N8X-X
Athlon XP 2000+ @ 1900Mhz
2* 256 MB ram
Geforce FX 5200
TV/FM kaart
Netwerkkaart
80 gig maxtor
200 gig maxtor
cd writer
DVD lezer
+ 3 fans