Toon posts:

[Internet] Helft sites op laptop wireless niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik wat zitten spelen met mijn netwerkinstellingen. Mijn Speedtouch 510 (wat tevens router bleek te zijn) heeft nu als standaardserver het IP van mijn Linksys router, zodat al het verkeer probleemloos wordt doorgestuurd. Echter heb ik nu een probleem wat ik niet heb kunnen terugvinden hier.

Op mijn laptop kan ik internetten, zowel met kabel als wireless. Met de kabel heb ik geen problemen, maar zodra ik overschakel op wireless is slechts de helft van de sites bereikbaar. Wellicht iets met de DNS, maar die krijgt hij automatisch van de router toegewezen en is dezelfde als dat de laptop krijgt wanneer de kabel er in zit. Rara..

Ik heb al geprobeerd door middel van pings te testen wat wel en niet werkt. Zelfs het invoeren van rechtstreekse IP's van de betreffende pagina's die niet werken, heeft geen zin.

Qua wireless beveiliging draait er momenteel alleen controle op MAC en voorheen heeft dit ook geen problemen opgeleverd. De wireless kaart is van het merk US Robotics: Wireless Turbo PC Card. Wie weet raad? Alvast bedankt.

Verwijderd

Je kunt proberen je MTU-size aan te passen, hoewel dat in dit geval waarschijnlijk niet zoveel uithaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:12:
Je kunt proberen je MTU-size aan te passen, hoewel dat in dit geval waarschijnlijk niet zoveel uithaalt.
Ik ben er nog niet volledig uit wat exact het probleem is, maar het moet specifiek met het Robotics kaartje te maken hebben. Ik heb mijn oude USB wireless dongel nog eens gebruikt en hiermee lukt het wel om elke site te bezoeken. Het zit dus op de één of andere manier in de instellingen van de wireless verbinding, maar beide verbindingen (Robotics en dongel) verschillen voor zover ik kan zien niet van elkaar. Wat kan mogelijk de oorzaak zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe drivers geïnstalleerd, maar ook deze maakten geen verschil. Waarom werkt het wel met een brakke USB dongel en niet met een PCI kaartje van hoogwaardige kwaliteit?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Je ST510 heeft nu als standaard server het IP van de linksys... Hoe bedoel je dit?

Wat voor IP krijgt je wireless client, en wat voor IP heeft je modem enz?

't klinkt namelijk als een foute gateway oid. Als je je ST510 laat routeren, schakel dan de router uit van de linksys, en de dhcp server van dat ding, of andersom.

Beste optie: laat die modem voor wat het is, configureer de linksys op 10.0.0.x (bv 100 ofzo, de modem zelf is 138), hang de modem aan de LANpoort van de linksys en schakel de DHCP in de linksys uit.

Je gebruikt je linksysje dan puur als accespoint/switch en gebruikt het routerdeel gewoon niet. (WANpoort blijft onbenut)

Andere optie is om de speedtouch te voorzien van een PPtP of bridged profiel en dan de linksys het routeren te laten doen, waarbij de modem slechts doorgeefluikje wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 05-02-2005 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, oké, dat heb ik ondertussen allemaal al rond. Ik kan die ene LAN poort ook niet missen op mijn router en alles werkt in principe perfect.

Maar er zit dus blijkbaar wat mis bij het wireless deel van mijn router. Ik kan via mijn laptop met USB wireless dongel WEL alle sites bezoeken, maar NIET met mijn Robotics wireless kaartje. Heel vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu in ieder geval zeker dat het probleem zeker met het Robotics kaartje te maken heeft en niet met de linksys router. Ik heb namelijk ingelogd bij andere routers en daar heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Bovendien ben ik nog tot een andere conclusie gekomen. Met het Robotics kaartje worden javascript applets ook niet weergegeven, waaronder Nedstat tellers en lichtkranten in de statusbalk.

Verklaart dit wellicht een hoop?

Verwijderd

Topicstarter
De helpdesk van Robotics zegt dat het updaten van de moederborddrivers van de laptop het probleem zou moeten oplossen. Dat lijkt me sterk...

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een nieuwe bevinding gedaan. Ik heb het kaartje getest op een oude Toshiba Sattelite laptop en wat blijkt, hier heb ik geen problemen. Wellicht dat het dan inderdaad op de één of andere manier aan m'n nieuwe HP laptop ligt?

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:47:
Zojuist een nieuwe bevinding gedaan. Ik heb het kaartje getest op een oude Toshiba Sattelite laptop en wat blijkt, hier heb ik geen problemen. Wellicht dat het dan inderdaad op de één of andere manier aan m'n nieuwe HP laptop ligt?
Ja, of dus toch aan 1 of andere instelling. Die neem je ook niet mee naar die Toshi. Heb je uninstallen al geprobeerd? En had dat updaten van die moederborddrivers succes?

Verwijderd

Topicstarter
jelvank schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:11:
[...]

Ja, of dus toch aan 1 of andere instelling. Die neem je ook niet mee naar die Toshi. Heb je uninstallen al geprobeerd? En had dat updaten van die moederborddrivers succes?
Het gaat om de HP Compaq NX9010 en heb de drivers op deze pagina (beide Broadcom drivers) geïnstalleerd. Maar ook na herinstallatie (netjes deinstalled van tevoren) van het Robotics kaartje heeft het helaas geen nut gehad.
Pagina: 1