Welke inktzuinige printer kopen voor 200 Euro?

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik print thuis veel covers voor dvdhoesjes. En mn Epson c62 is zo juist overleden. Liep vast in papier en de printer deed erg zn best toch door te printen, afijn.

Mijn eisen zijn:

- goeie kwaliteit afdruk,
- Goed navulbaar ( welke inkt kan je het beste gebruiken? )
- Minder als €201,- moet het kosten.

Nu heb ik al gekeken naar de:

- Canon PIXMA iP5000
- HP Business Inkjet 1200D
- Epson R300

Alleen ik weet niet goed wat ik moet pakken. Omdat ik zoveel print moet er vooral gekeken worden, hoe je een vel papier, totaal beprint, zo goedkoop mogelijk print.
Ik heb al gekeken op de Wecare site, maar alle printers worden nauwelijks ondersteund.
Is zelf inkt in de cardridges spuiten een oplossing voor mij?

Rede waarom ik 200 euro wil besteden is omdat ik een printer wil kopen die gewoon goed met inkt om kan gaan. Vereiste is ook dat ik het goed moet kunnen navullen. Anders kan de printer nog zo goed zijn, als navullen te duur is, word het een dure grap.
Ik print (nog) geen foto's ermee, wel covers, die hoeven niet zo gruwelijk scherp helder en diep van kleur te zijn.
Help me out :)

w00t

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Waarom navulbaar? De troep die je in je printer duwt zorgt ervoor dat je binnen korte tijd weer een nieuwe printer mag kopen (nee, fabrikant geeft geen garantie als je navultroep gebruikt). Uiteindelijk ben je met orgineel ongeveer even duur uit, alleen is de kwaliteit beter.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Die Epson c62 heeft het goed uitgehouden van mij.

Zo rond de 30 kleur en 25 zwarte cardridges heeft ie geprint. Waarvan er dus 30 / 25 van Wecare waren.

Kost bij elkaar schatting 1170 euro.

Als ze orgineel waren omdat de printer niet stuk gaat:
zwart koste 40 euro
kleur 50.
Zou zo'n 2500 euro gekost hebben.... get the point?

Een kleurenlazer heb ik al aan gedacht maar toch van af gestapt omdat ik niet weet hoeveel ik nog print in de toekomst. Op ut werk vorige week een dell 3000 printer uitgeprobeerd. En op fotopapier lijkt het net een omslag van een magazine. Echt wel relax. Maar toen ik 25 covers uit had geprint zag ik dat de rode en blauwe drum al voor 20% leeg was.

Mensen, ik heb een printer nodig die goedkoop is in veel volle a4tjes printen.

w00t

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
FireStarter schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 08:57:
Die Epson c62 heeft het goed uitgehouden van mij.

Zo rond de 30 kleur en 25 zwarte cardridges heeft ie geprint. Waarvan er dus 30 / 25 van Wecare waren.

Kost bij elkaar schatting 1170 euro.

Als ze orgineel waren omdat de printer niet stuk gaat:
zwart koste 40 euro
kleur 50.
Zou zo'n 2500 euro gekost hebben.... get the point?

Een kleurenlazer heb ik al aan gedacht maar toch van af gestapt omdat ik niet weet hoeveel ik nog print in de toekomst. Op ut werk vorige week een dell 3000 printer uitgeprobeerd. En op fotopapier lijkt het net een omslag van een magazine. Echt wel relax. Maar toen ik 25 covers uit had geprint zag ik dat de rode en blauwe drum al voor 20% leeg was.

Mensen, ik heb een printer nodig die goedkoop is in veel volle a4tjes printen.
Zwart-wit cardridges voor lasterprinters zijn iig niet duur, hoe dat met kleur is durf ik niet te zeggen. Z/w gaat ook laaang mee. Op ik geloof reprint.nl kon ik voor m'n HP ook een "b-keus" cardridge voor m'n laserjet kopen. Scheelde bijna de helft dacht ik. Maar ik ben door de huidige nog láng niet heen.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Neem de IP5000, THG heeft een vergelijking gedaan van de kosten over 3 jaar van een aantal inkjetprinters en natuurlijk wordt ook de kwaliteit vergeleken.

http://www6.tomshardware.com/consumer/20041025/index.html
De canon pixma IP5000 is veruit de goedkoopste en ook qua kwaliteit 1 van de beste. De Epson R300 is kwalitatief ook erg goed, alleen mijn persoonlijke ervaring met alle Epson printers tot nu toe, is dat de kwaliteit ERG snel achteruit gaat. Dit zie je vooral al snel bij tekst.

Verwijderd

Canon kleuren cartridges zijn ongeveer 25 Euro voor een hele set van 4 cartridges als je de Pelican versies koopt. Dit zijn de BCI-3e en BCI-6 series van cartridges. Bijna elke Canon 4 cartridge printer gebruikt een van deze twee sets.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

In de Canon Pixma zitten geen 4 cartridges ;) 5 stuks. Maar goed als iemand hier kwalitatief goede vervangende producten voor weet, wat niet zorgt in een slechte conditie van de printkop en wat een lange levensduur heeft dan hoor ik het graag.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 14:25
Ik heb sinds kort een Canon Pixma IP3000. kwalitatief een erg mooie printer en zuinig. Deze heeft 4 cartidges. 1 black 1 magenta 1 cyan 1 geel (weet de originele naam niet meer). En hij heeft een goede prijs.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mickman schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:57:
Ik heb sinds kort een Canon Pixma IP3000. kwalitatief een erg mooie printer en zuinig. Deze heeft 4 cartidges. 1 black 1 magenta 1 cyan 1 geel (weet de originele naam niet meer). En hij heeft een goede prijs.
Die geel heet hier op de cartridge 'Yellow' ;)

Maar Canon heeft mijn voorkeur, omdat die de goedkoopste inkt heeft (maar wel weer een duurdere kop als die vervangen moet worden dacht ik)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Pannenkoekkie schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:58:
Waarom navulbaar? De troep die je in je printer duwt zorgt ervoor dat je binnen korte tijd weer een nieuwe printer mag kopen (nee, fabrikant geeft geen garantie als je navultroep gebruikt). Uiteindelijk ben je met orgineel ongeveer even duur uit, alleen is de kwaliteit beter.
Hou eens op met die onzin! Ze mogen je geen garantie weigeren om die reden. Het is bij mijn weten ook nog niet voorgekomen en niet/nauwelijks te bewijzen.

Ik zou voor de iP5000 gaan, zoals verschillende mensen hierboven al zeiden: print mooi, snel en goedkoop.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 21:09

dodo79

witte dikke tonnie

Ook ik zou voor de canon gaan als ik in jouw schoenen stond.
Ik print zelf ook redelijk veel, en wel met een canon i865.
Ik gebruik de goedkope inkt van de beurs ( ongeveer 2-3 eur. per cartridge) en de kwaliteit blijft goed.

omdat het kan!

Pagina: 1