Een kennis van me heeft de volgende opstelling: Speedtouch570, hierop zitten 2xPC's draadloos, op de netwerkaansluiting zit weer een broadbandrouter waarop een playstation 2 en een desktop zitten, op deze desktop zit een printer aangesloten welke gedeeld is. Alles werkt naar behoren, alleen kan ik niet communiceren tussen de draadloze pc's en de vaste pc met printer. Als ik de broadband router er tussenuit haal en de pc rechtstreeks op de speedtouch aansluit wel, moet ik iets instellen op de router of iets dergelijks ??
Die extra router is echt nergens voor nodig, je kan een PC gewoon op de ethernetpoort aansluiten. Sterker nog, je kan in plaats van zo'n extra router ook een hub of switch aan die st570 hangen en daar dan én die PC én die playstation aan knopen.
Je hebt nu twee routers staan en dat is echt nergens voor nodig
Je hebt nu twee routers staan en dat is echt nergens voor nodig
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Of je duikt het menu van de router in, zet de DHCP-Server uit, en dan kun je hem in principe als switch gebruiken. Kabeltje van je ST570 naar een van de LANpoorten van de router, en daarnaast de Playstation en PC inpluggen op je 'switch'. Dan deelt je ST570 alle IP's uit en kunnen de PC's elkaar probleemloos zien.
Verwijderd
huh dhcp server uitzetten en dan is het geen router meer? Aha..
Njah wat JvS al zegt, router ertussenuit en een switch er tussen planten, op deze manier werkt het perfect, heb hier in studentenhuis net zo'n opstelling
En dan kan ie zijn 2e router ook nog eens verkopen en geld verdienen
Njah wat JvS al zegt, router ertussenuit en een switch er tussen planten, op deze manier werkt het perfect, heb hier in studentenhuis net zo'n opstelling
En dan kan ie zijn 2e router ook nog eens verkopen en geld verdienen
Nou, het is nog wel een router, maar dan krijg je niet meer automatisch een IP-adres van de router, maar van de server in de SpeedTouch, zodat je in principe 'direct' op de SpeedTouch zit, en dat verkeer gaat dan niet door de router, waardoor alle pc's elkaar kunnen zien.
Daarom moet de kabel van t modem ook op een LAN-poort, niet de WAN-poort.
Daarom moet de kabel van t modem ook op een LAN-poort, niet de WAN-poort.
[ Voor 16% gewijzigd door BèR op 28-01-2005 11:00 ]
Ik moet er maandag weer naartoe, dus zal e.e.a. eens uitproberen
Allen bedankt voor de info, ik laat het jullie wel weten
Wat betreft de prijs van de extra router viel het wel mee, zo'n 29 euri en ja als ik het werkend krijg is er niks loos
I.i.g. allen bedankt
Allen bedankt voor de info, ik laat het jullie wel weten
Wat betreft de prijs van de extra router viel het wel mee, zo'n 29 euri en ja als ik het werkend krijg is er niks loos
I.i.g. allen bedankt
Pagina: 1