Ik moet dus een server samenstellen voor een bedrijf met 6 mensen.
Er komen 5 PC's en 1 server. Alle programma's komen op de server te staan incl een database programma (ODBC/MS Access).
Ik vroeg me het volgende af:
Ik wil voor de snelle schrijf en lees performance 2 s-ata Western Digital schijven 36 gig 10000 rpm inzetten in raid 0
Alleen dit geheel moet dus ook gebackupped worden. Is het mogelijk om deze 2 s-ata schijven in raid 0 te zetten, en die "ene" schijf weer een raid 1 te laten vormen met een WD 74 gig 10000 rpm/een andere willekeurige schijf (noem maar wat: 120 gig WD)?
Ik heb de faq over raid opstellingen gelezen en de search gebruikt..
Mijn 1e gedachte was om 4 WD's in raid 5 te nemen, maar om toch nog beetje binnen een redelijke prijs te blijven kwam ik op dit idee.
Is dit mogelijk? En wat raden jullie aan?
SCSI is uit kostenoverweging niet mogelijk
Verdere server specs:
Asus P5GD2
Pentium 4 550 (3.4 GHz)
Kingston DDR2 HyperX DIMM 1GB PC2-5400 675 mhz
HighPoint RocketRAID 1640 (4x s-ata)
Er komen 5 PC's en 1 server. Alle programma's komen op de server te staan incl een database programma (ODBC/MS Access).
Ik vroeg me het volgende af:
Ik wil voor de snelle schrijf en lees performance 2 s-ata Western Digital schijven 36 gig 10000 rpm inzetten in raid 0
Alleen dit geheel moet dus ook gebackupped worden. Is het mogelijk om deze 2 s-ata schijven in raid 0 te zetten, en die "ene" schijf weer een raid 1 te laten vormen met een WD 74 gig 10000 rpm/een andere willekeurige schijf (noem maar wat: 120 gig WD)?
Ik heb de faq over raid opstellingen gelezen en de search gebruikt..
Mijn 1e gedachte was om 4 WD's in raid 5 te nemen, maar om toch nog beetje binnen een redelijke prijs te blijven kwam ik op dit idee.
Is dit mogelijk? En wat raden jullie aan?
SCSI is uit kostenoverweging niet mogelijk
Verdere server specs:
Asus P5GD2
Pentium 4 550 (3.4 GHz)
Kingston DDR2 HyperX DIMM 1GB PC2-5400 675 mhz
HighPoint RocketRAID 1640 (4x s-ata)
[ Voor 5% gewijzigd door DutchTSE op 28-01-2005 00:27 ]