Toon posts:

nieuwe processor maar welke voor compac presario 5303 EA

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil graag een stuk snellere processor(huidige Intel Celeron 1,1GHz) in mijn computer zetten. Nou kan ik dus niet vinden met watvoor socket of pins en welke, ook ivm dat na ik weet de processoren die je er in wil zetten van Compac zelf moeten wezen, toch?

Graag wil ik zoiets van 2,4 of 2,6 GHz voor een zo zacht mogelijke prijs hebben.

Dit is mijn systeem:
Compac Presario 5303 EA
256MB SyncDRAM,
40GB UltraDMA HD,
XP Home
ATI 9600 128mb video plank
lancard 100
Met vriendelijke groet, Jeroen2003

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk sowieso niet dat een Celeron 2.4 in dezelfde socket past als een 1.1Ghz exemplaar :)

Dan zou je een goedkoop AMD bordje kunnen nemen met een Socket A en daar gooi je een Athlon 2400+ of een 2600+ in. Let er dan wel op dat die nieuwe mamaplank SDRAM slikt :Y)

Je moet trouwens niet denken dat de processor in je Compaq enkel door dat bedrijf geleverd kan worden. De moderne moederborden eten trouwens DDR-SDRAM, in plaats van het SDRAM waar je Celeron 1.1 op toert.

Als je het echter géén probleem vindt om je SDRAM geheugen weg te gooien en nieuw DDR geheugen te kopen, dan kan je ook prima een goedkoop moederbordje kopen met een Socket 478 voetje. Als je ziet dat je er dan een Celeron 2.4 (D320 geloof ik) voor 75 euro kan bijkopen kom je net iets hoger uit door dat je je geheugen moet vervangen.

[ Voor 105% gewijzigd door spone op 27-01-2005 23:53 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het hoeft dan ook niet persee een 2,4 te zijn maar in iedergeval iets meer dan 1,1GHz en wil het graag zo simpel mogelijk houden qua werk ermee. Ben eigenlijk meer van de processor verwisselen en evt wat drivers downloaden en dan draaien.

Groet Jeroen2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal een PGA370 moederbordje zijn, of een SLOT1 met PGA370 converter. En ik kan je zeggen: daar is alleen nog maar een VIA Nehemiah 1.4GHz voor te krijgen, op 2e hands pentium 3 dingen na, en dat wil je niet.

Ik zal als ik jou was, als het goedkoop moet, kijken naar een goedkoop SocketA moederbordje met een Sempron socket A, en wat DDR geheugen, of anders een Socket 754 moederbordje met een Athlon64 2800+ ofzo, met een reepje DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Wat je ook kan doen is zelf een compleet nieuw systeem bouwen. Dan is je pc weer lekker snel en kan ie weer jaren mee.

Ik zal je een tip geven: http://www.computerland.n...=beschrijving&prodid=6315

Dat is deze 'kit', en kost 149 euro:
- Asus A7V400-MX Mainboard
onboard Video
onboard Sound
Lan

- AMD Sempron 2200+
- CPU Cooler
- 256MB pc3200 geheugen
offtopic:
ps. laat die dingetjes als "Groet" etc achterwege ;)

[ Voor 49% gewijzigd door spone op 28-01-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een FC-PGA 370 en BA/CA pci-brug 244e, system cmos/real-time klokdit alles heb ik n keer ergens weten op te snorren al een tijd terug.

Het klinkt heel wat maar wat het nou betekend kan ik j niet zeggen.
Ik ben niet zo een held in zelf bouw als ik ermee bezig ben kom ik waarschijnlijk een eidnd maar ben bang dingen verkeerd te doen en alles op zn eindje te laten toeren.
Groet jeroen2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een P!!! 1400 is in principe het max wat erin kan. Echter, die dingen zijn NIET te betalen. Kun je beter mobo met sempron kopen, ben je net zo veel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik denk dat computerland eventueel nog wel tegen een klein bedragje de processor + ram op je aangekochte moederbord wil zetten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk als ik het zo allemaal zie word je toch een beetje op kosten gejaagd als je een Compaq hebt gekocht, waardeloos. En als ik zelf bouw of samenstel ben ik ook weer een vermogen kwijt zelfs met behoud van mn huidige jbl box-set en beeldschermen evt toetsenbord en muis.?!!

Waarom nou niet gewoon een prettige tussen oplossing, humpf!!!
Groet jeroen2003
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze set http://www.computerland.n...chrijving&prodid=6315
kan ik die gewoon in mijn huidige systeem zetten en zonder enige aanvullingen van andere componenten??

Want voor deze prijs en dan weer jaren lang door kunnen en evt later nog WEL er een andere processor er in kunnen zetten, klinkt opzich toch goed.
Is dit ombouwen moeilijk?
Groet Jeroen2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
kan ik die gewoon in mijn huidige systeem zetten en zonder enige aanvullingen van andere componenten??
Ja, in principe wel :)

Het is eigenlijk heel simpel: je maakt alle kabels los van je moederbord, schroeft je oude moederbord eruit. Die leg je aan de kant. De koperen(?) afstandsbusjes laten zitten!

Dan pak je de computerlandkit (ik ga ervanuit dat ze daar wel zo vriendelijk zijn om de componenten eventjes in mekaar te klikken. Is 2 minuten werk, als je weet HOE je het moet doen :+)

Nu zitten er in het moederbord een aantal gaten. Je ziet in de kast een aantal afstandbusjes, zorg dat die dingen op de juiste plek staan (recht onder de gaten van je moederbord), zo niet, draai ze dan los en zet je op de juiste plek.

Leg nu je moederbord op de afstandsbusjes (die nu allemaal goed staan :Y)) en schroef em met beleid vast. Plug nu je hardware weer op de moederbord vast, sluit de power aan.

Eigenlijk wijst het zich vanzelf, maar vergeet die afstandsbusjes niet! Een vriend van me (ironisch genoeg heette die ook Jeroen) had em rechtstreeks op de kast geschroeft, foutje bedankt ;))

[ Voor 18% gewijzigd door spone op 28-01-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat je in dat linkje had staan is een complete set alles watdaarop staat zit bij elkaar voor die prijs? en ja sorry hoor (overbodig) dit alles gewoon in mijn compaq presario 5303 EA?

Waar zit dat bedrijf ergens????
K woon zelf in Noord-Holland
Groet Jeroen2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k ga nu slapen ik zie je bericht morgen wel en alvast bedankt tot dusver, top!!!
Jeroen2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:19:
Eigenlijk als ik het zo allemaal zie word je toch een beetje op kosten gejaagd als je een Compaq hebt gekocht, waardeloos.
In dit geval ligt het niet aan Compaq, maar de vooruitgang in CPU's en de noodzaak van Intel/AMD om naar een andere processorvoet over te stappen.

Als je het boekje dat bij een moederbord zit helemaal doorleest, moet het wel lukken. Hier wordt al naar een Asus bordje verwezen: bij je Asus mobo krijg je een duidelijk boekje met een heel stappenplan voor het bouwen van je pc.

Controleer wel even zelf of je een normale ATX voeding hebt, sommige fabrikanten zoals Compaq willen nog wel eens alternatieve voedingen gebruiken.
Hangt van je gebruik af. Controleer een dmv taskmanager of je CPU het zwaar heeft, of dat er meer dan 256MB geheugen gebruikt wordt tijdens je favoriete softwarepakket... Als je echt niet meer dan een paar tientje wil uitgeven en vooral je geheugen de bottleneck is, kan je ook voor een extra reepje geheugen gaan. Maar als je ook maar wat multimedia/games doet, moet je gewoon de hele basis upgraden.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:01:
Staat gewoon op de site hoor. ;) (en er zijn meer winkels met die spullen)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:01:
Wat je in dat linkje had staan is een complete set alles watdaarop staat zit bij elkaar voor die prijs? en ja sorry hoor (overbodig) dit alles gewoon in mijn compaq presario 5303 EA?

Groet Jeroen2003
Ja dat is een moederbord, met erin een videokaart, geluidskaart, netwerkkaart. Dan zit er ook nog een processor en geheugen bij, de basis van je pc.

Onderdelen die je moet hergebruiken uit de pc die je nu hebt zijn de kast + voeding, harde schijf, floppy, dvd/cd/cdrw en wat je er eventueel nog in hebt hangen (scsi ofzo, vermoed van niet 8))
Groet Jeroen2003
Dat zei ik dus daarstraks ook al, alleen nu iets minder subtiel:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

No flame intended btw, welkom op GoT!

[ Voor 22% gewijzigd door spone op 28-01-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:19:
Eigenlijk als ik het zo allemaal zie word je toch een beetje op kosten gejaagd als je een Compaq hebt gekocht, waardeloos. En als ik zelf bouw of samenstel ben ik ook weer een vermogen kwijt zelfs met behoud van mn huidige jbl box-set en beeldschermen evt toetsenbord en muis.?!!

Groet jeroen2003
;(
Tja, dat heeft niet zozeer met compaq te maken, maar meer met de vooruitgang van alles en natuurlijk de kosten van nieuwe onderdelen.
Je kunt een 1400Mhz in je huidige machine gooien, maar die dingen zijn nu eenmaal stervens duur en practisch niet te verkrijgen. Maar dat zou je met ieder merk hebben.
Maar goed, als je gewoon een ATX bak hebt zou je evt nog wel een simpele upgrade doen die je niet meer dan 150 euro hoeft te gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn er geen mobo's voor processors op 1.1GHz met een AT aansluiting/formaat toch? Volgens mij hield het wel op na de Socket 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:30

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Compaq heeft nog wel eens wazige afmetingen qua kasten en mobo's :) Ik denk dat hij daarop doelde.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Maak anders eens een foto van de inhoud van je kast, misschien kunnen we daar meer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

spone schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:53:
[...]

Voor zover ik weet zijn er geen mobo's voor processors op 1.1GHz met een AT aansluiting/formaat toch? Volgens mij hield het wel op na de Socket 7?
Er zijn nog P2 borden met een AT connector en misschien ook nog wel voor de P3.

Maar Compaq heeft (met name in de deskpros) wel eens een niet standaard formfactor die met een risercard werkt. Hier is het niet te doen om er een goed mobo in te vrotten zoals je die standaard in de winkel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Naar mijn weten is de Presario reeks toch van die raket-achtige kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

spone schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:28:
Naar mijn weten is de Presario reeks toch van die raket-achtige kasten?
Jup, en daarmee in veel gevallen nog redelijk gangbaar kwa formfactor, maar het zou me niets verbazen als het toch ergens afweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
GEloof me koop NIET die set je krijgt er zeker problemen mee dat a7v400 mx moederbord is echt rotzooi...ik heb emzelf en heb van geheugen tot usb problemen en niks werkt stabiel en is veel te sloom voor de 2600+ die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf hier ook een pctje draaien met dat setje en dat werkt heel goed hoor....

heb btw dit setje eerst als tijdelijke oplossing ook in een compaq presario gehad, werkte perfect.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen zul je zien, dat er alleen Flex-ATX of een andere vreemde standaard in die bepaalde compaq presario (presario reeks begon zo'n 10 jaar terug, en ze worden nu nog gemaakt. kast wisselde mee steeds), of een nóg vreemdere standaard.

Kastje van €35 erbij lost dát weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:38:
Kastje van €35 erbij lost dát weer op.
Die kan je altijd nog kopen als het niet blijkt te passen.
GEloof me koop NIET die set je krijgt er zeker problemen mee dat a7v400 mx moederbord is echt rotzooi...ik heb emzelf en heb van geheugen tot usb problemen en niks werkt stabiel en is veel te sloom voor de 2600+ die erin zit.
Zulke verhalen hoorde ik ook over de Elitegroup (ECS) K7S5A, heb er hier in huis 2 draaien en beide perfect, slikken ieder ramstaafje dat ik ze voer, en zelfs dat cheap-ass ram. Nu heb IK geen ervaring met dat Asus moederbord maar Asus maakt zeker geen rotzooi hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe plaats ik foto`s hierop????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
[img]http://domein.tld/bestandsnaam.jpg[/img]
Moet je alleen die foto ergens online zetten, bij je provider, of anders bij een gratis brakke fotodienst.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enig idee welke site ik deze ff kan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
http://www.imageshack.us/ bijvoorbeeld.
(google op gratis/free image hosting en je vind nog 100 mogelijkheden.)

[ Voor 51% gewijzigd door Voutloos op 29-01-2005 00:26 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53

Thandor

SilverStreak

http://www.imageshack.us

Daar kun je je foto's kwijt. Kwak dan de Thumbnail-url die gegeven wordt op dit forum neer ;).

Gelieve niet de grote plaatjes aangezien deze de layout door de war brengen en/of erg groot zijn wat weer onnodig bandbreedte kost.

edit:
Spuit 11 :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 29-01-2005 00:30 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waarom je van procesor wilt veranderen, maar upgraden zou ik niet proberen.
Ten eerste is de snelste betaalbare proc die er in kan een P3 1,2 Ghz oftewel niet zo'n groot verschil.
Een ander bord lijkt me geen optie, want al zou het passen (wat de vraag is) het moet kunnen werken met een 200W voeding met een 12V lijn van 6 a7 A. En SDRAM past er niet in. Dan heb je dus een andere kast, moederbord, proc. (hollee), en geheugen. Oftewel je hebt je oude videokaart, optischebay's en hardeschijf meegenomen in een ander systeem. Als je de moeite had genomen op de HP site te kijken wat je maximale upgrade is was je klaar geweest.
Als je wilt gamen of grafisch werk wilt gaan doen, heb je een nieuw systeem nodig, en als je het wil om sneller te kunnen internetten, is het een questie van formateren en spyware/virus vrij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:40:
Ik weet niet waarom je van procesor wilt veranderen, maar upgraden zou ik niet proberen.
Ten eerste is de snelste betaalbare proc die er in kan een P3 1,2 Ghz oftewel niet zo'n groot verschil.
Een ander bord lijkt me geen optie, want al zou het passen (wat de vraag is) het moet kunnen werken met een 200W voeding met een 12V lijn van 6 a7 A. En SDRAM past er niet in. Dan heb je dus een andere kast, moederbord, proc. (hollee), en geheugen. Oftewel je hebt je oude videokaart, optischebay's en hardeschijf meegenomen in een ander systeem. Als je de moeite had genomen op de HP site te kijken wat je maximale upgrade is was je klaar geweest.
Als je wilt gamen of grafisch werk wilt gaan doen, heb je een nieuw systeem nodig, en als je het wil om sneller te kunnen internetten, is het een questie van formateren en spyware/virus vrij houden.
een P3 1400 gaat ook passen en werken hoor, probleem is alleen dat deze niet te vinden zijn en extreem duur zijn in verhouding tot wat een snellere upgrade zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:02:
[...]

een P3 1400 gaat ook passen en werken hoor, probleem is alleen dat deze niet te vinden zijn en extreem duur zijn in verhouding tot wat een snellere upgrade zou zijn.
Daarom zeg ik ook "betaalbare" oplossing. De 1400Mhz (Tuatalin) is een processor gemaakt om server te kunnen voorzien van upgrade mogelijk heden. De P3 Coppermine's zijn vaak nog wel voor een redelijke prijs te krijgen.En als hij nu een Copermine CPU in zijn systeem heeft, kan een Tuatalin ook nog wel een niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Alleen heeft de TS dan geen verdere uitbreidingsmogelijkheden en zal hij over hooguit een jaar weer moeten upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[img]http://www.imageshack.us/iframe.php?bgcolor=FFFFFF&txtcolor=111111&type=blank" scrolling="no" frameborder="0" width="280" height="70"> You must have an iframe-compatable browser to view the ImageShack.us upload form.</iframe>[/img]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img43.exs.cx/img43/2733/00001476fx.th.jpg

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img43.exs.cx/img43/7885/00001459dn.th.jpg

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53

Thandor

SilverStreak

@Jeroen2003
Lees dit ff goed ;) :
Je kunt je vorige post ook wijzigen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit knop.

Dat hoef je niet 3 berichten onder elkaar te plaatsen. Je kunt ook je bericht bekijken voordat je hem plaatst. Het is aan te raden om dit te doen, je kunt dan kijken of je een fout hebt gemaakt.

En over het plakken van een thumbnail van Image Shack :
Je upload het bestand. Wacht even tot het klaar is.
Je komt op een andere pagina waar een lading regels staan die je kunt kopieren.
Je zoekt naar deze :
Hotlink a clickable thumbnail on a forum or message board! Use second link if first link fails.
Je kopieert de bovenste regel van de twee. In mijn geval :
[URL=http://img138.exs.cx/my.php?loc=img138&image=s7fd.jpg][IMG]http://img138.exs.cx/img138/646/s7fd.th.jpg[/IMG][/URL]

Je plaatst de regel hier :
Afbeeldingslocatie: http://img138.exs.cx/img138/646/s7fd.th.jpg

En ziedaar een thumbnail, zo moeilijk is dat toch niet :? .
Kwestie van ff lezen wat er staat :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een paar berichten hieronder heb ik mijn systeem op de foto gezet. Ik ben erg benieuwd of hier dat setje wat een paar berichten terug is besproken in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:16:
een paar berichten hieronder heb ik mijn systeem op de foto gezet. Ik ben erg benieuwd of hier dat setje wat een paar berichten terug is besproken in past.
Je zult op zoek moeten gaan naar een micro ATX moederbord, een full ATX gaat er niet inpassen iig.
en die 250W voeding zou ik ook maar vervangen als ik jou was, die is te zwak voor een huidig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Gewoon een tweedehands P3 1Ghz d'r in.
Kost een paar tientjes op marktplaats en draait alles wat je maar wil (huidige productiePC is P3, 1,13Ghz en 512MB).

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

JHMvP schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:26:
Gewoon een tweedehands P3 1Ghz d'r in.
Kost een paar tientjes op marktplaats en draait alles wat je maar wil (huidige productiePC is P3, 1,13Ghz en 512MB).
en wat schiet je daarmee op?
Ik denk erg weinig eerlijk gezegd, zeker gezien het geld wat je er aan kwijt bent zou ik dit nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:40:
Als zijn MOBO geen Tualatin CPU's ondersteund is 1,13GHz de snelste, als die wel Tualatin CPU's ondersteund zou hij een 1,4GHz Celeron kunnen kopen.
Terw_Dan schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:02:

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:49:

Daarom zeg ik ook "betaalbare" oplossing. De 1400Mhz (Tuatalin) is een processor gemaakt om server te kunnen voorzien van upgrade mogelijk heden. De P3 Coppermine's zijn vaak nog wel voor een redelijke prijs te krijgen.En als hij nu een Copermine CPU in zijn systeem heeft, kan een Tuatalin ook nog wel een niet werken.
Nee, er zijn 2 1400 P3 CPU's, de P3-S (512kb L2 cache) en de gewone P3 (256kb L2 cache).

Overigens is het verschil tussen een Coppermine Celeron (128kb L2 cache) en een P3 Coppermine/Tualatin of Celeron Tualatin redelijk groot....maar het ligt eraan wat de TS wilt, als hij nu een I740 kaartje heeft of on-board graphics en hij wil gamen, dan heeft alleen een ander MOBO/CPU/Geheugen nog weinig zin.

Het zou dus handig zijn als de TS aangeeft wat hij er mee wilt, en wat zijn huidige Specs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Heb je wel een béétje gelijk in maar één en ander is natuurlijk sterk afhankelijk van wat hij ermee wil!

Aan de andere kant is het verschil tussen een P3 en een Celeron zeker merkbaar!! Voor 2 a 3 tientjes kun je het apparaat weer serieus gebruiken. Het alternatief is: nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuw geheugen, nieuw videokaartje, mogelijke voedingsproblemen (standaard hadden Compaqjes altijd 200W) en/of problemen met aansluitingen tussen huidige voeding en nieuw moederbord. En vervolgens gaat over een maand of wat je HD naar de bliksem...

IK wist het wel:
Gewoon werken met het ding? 2e hands P3 erin (plm. 30,-).
Games? Nieuwe PC kopen (min. 500,-).

No flame intended.

[ Voor 7% gewijzigd door JHMvP op 01-02-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

KILLorBE schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:37:
[...]

Als zijn MOBO geen Tualatin CPU's ondersteund is 1,13GHz de snelste, als die wel Tualatin CPU's ondersteund zou hij een 1,4GHz Celeron kunnen kopen.

Nee, er zijn 2 1400 P3 CPU's, de P3-S (512kb L2 cache) en de gewone P3 (256kb L2 cache).

Overigens is het verschil tussen een Coppermine Celeron (128kb L2 cache) en een P3 Coppermine/Tualatin of Celeron Tualatin redelijk groot....maar het ligt eraan wat de TS wilt, als hij nu een I740 kaartje heeft of on-board graphics en hij wil gamen, dan heeft alleen een ander MOBO/CPU/Geheugen nog weinig zin.

Het zou dus handig zijn als de TS aangeeft wat hij er mee wilt, en wat zijn huidige Specs zijn.
Ik ging er hier even vanuit dat hij een tualatin celeron had, maar het kan op zich ook nog een cumine zijn.

Als er nu een tualatin inzit vraag ik me af of het vervangen van dat ding door een coppermine P!!! 1000 merkbaar verschil geeft.
JHMvP schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:37:
Heb je wel een béétje gelijk in maar één en ander is natuurlijk sterk afhankelijk van wat hij ermee wil!

Aan de andere kant is het verschil tussen een P3 en een Celeron zeker merkbaar!! Voor 2 a 3 tientjes kun je het apparaat weer serieus gebruiken. Het alternatief is: nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuw geheugen, nieuw videokaartje, mogelijke voedingsproblemen (standaard hadden Compaqjes altijd 200W) en/of problemen met aansluitingen tussen huidige voeding en nieuw moederbord. En vervolgens gaat over een maand of wat je HD naar de bliksem...

IK wist het wel:
Gewoon werken met het ding? 2e hands P3 erin (plm. 30,-).
Games? Nieuwe PC kopen (min. 500,-).

No flame intended.
voor 30 euro vind je geen P!!!, zowel, kun je me misschien vertellen waar er dan 2 tegen dat bedrag te vinden zijn.

Daarnaast is het zo dat de kans groot is dat hij een tualatin heeft, en een upgrade naar een cumine niet uit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Terw_Dan schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:46:
[...]

voor 30 euro vind je geen P!!!, zowel, kun je me misschien vertellen waar er dan 2 tegen dat bedrag te vinden zijn.
Er KUNNEN wel 2 in zo'n Compaq maar er gaat er maar eentje werken... :+
Even zoeken op Marktplaats, in een oude PC van werkgever (wel toestemming vragen he?), etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
linkje met mijn spec:

http://h10025.www1.hp.com...duct=93184&dlc=nl&lang=en

Idd ik game(online) en surf graag en mn comp is gewoon een stuk trager geworden en leeg gooien is geen optie voor mij.

Tevens ben ik in het bezit van een MDA 2(prettig ding.)

Als ik het geen jullie willen weten binnen systeem beheer of apparaten beheer te vinden is benoem dit dan en onder welke naam ik dit kan vinden dan zoek dat namelijk ff op en plaats dit bij mn spec in het eerste bericht.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt dus een tualatin (of iig de support daarvoor), dus je kunt een dure upgrade naar een P3 overwegen.
Echter, je zult er niet veel van merken terwijl de prijs erg hoog is voor zo'n ding.

Ik zou zelf gewoon een uatx plank kopen, leuk amd sempron cputje, wat geheugen en goede voeding. Dan kun je er in ieder geval weer tegenaan, want je huidige bak is niet echt upgradebaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07

Gallus

Cheesy

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 02:57:
linkje met mijn spec:

http://h10025.www1.hp.com...duct=93184&dlc=nl&lang=en

Idd ik game(online) en surf graag en mn comp is gewoon een stuk trager geworden en leeg gooien is geen optie voor mij.

Tevens ben ik in het bezit van een MDA 2(prettig ding.)

Als ik het geen jullie willen weten binnen systeem beheer of apparaten beheer te vinden is benoem dit dan en onder welke naam ik dit kan vinden dan zoek dat namelijk ff op en plaats dit bij mn spec in het eerste bericht.
Uhmz... trager geworden? Hij was dus eerst sneller met dezelfde toepassingen/games? Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnaie als je gaat upgraden? Als er nou nog veel mogelijkheden waren voor die oude bak... maar die zijn er niet. Je hoeft ook niet je hele hardeschijf leeg te gooien als je windows installatie vern*ukt is, verwijder alleen windows. Trek daar even een avondje voor uit zou ik zeggen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is het ook een beetje hij was toen al niet zo snel maar met spellen van tegenwoordig wil ik toch nog een beetje bij kunnen komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:57:
ja maar dat is het ook een beetje hij was toen al niet zo snel maar met spellen van tegenwoordig wil ik toch nog een beetje bij kunnen komen .
Dan zul je toch naar nieuw mobo, cpu en mem toemoeten.
Evt nieuwe kast en voeding als het niet helemaal gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een topic dient in de daarvoor bedoelde subforum geplaatst te worden. Overige Hardware is _geen_ dumpbak, vragen over processors noch complete systemen horen hier thuis :o

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1