Toon posts:

Copperjet upload lager dan Speedtouch 510i ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag mijn Tweak Ultra DSL abonnement over laten zetten naar een VoDSL abonnement.
Nu haal ik met het bijgeleverde copperjet 816-2P modem een upload die aanmerkelijk lager is dan met mijn oude speedtouch 510i.
Is hiervoor een logische verklaring te vinden in het feit dat de Copperjet upstream reserveert voor het voice verkeer o.i.d. ?!
Wat ik gelezen had over VoDSL was dat deze bandbreedte alleen zou worden gebruikt bij actief voice verkeer.
Of is er iets in de configuratie wat kan worden gewijzigd waardoor ik mijn normale upstream snelheid ook met de copperjet krijg ?

Hieronder mijn testresultaten (meerdere keren geprobeerd)
Upstream vanaf 100Mbit shell account en downstream vanaf ftp.tweakdsl.nl

Speedtouch:
-upstream
2897708 bytes received in 30.59 seconds (92.52 KB/s)
-downstream
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 2 minutes 4 seconds (826,2 KB/s)

Copperjet 816-2P:
2897708 bytes received in 42.03 seconds (67.32 KB/s)
-downstream
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 2 minutes 2 seconds (837,1 KB/s)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wellicht een centrale waar BBned Alcatel apparatuur gebruikt wat net-even-ietsje beter samen werkt met jou Alcatel modem dan met je AlliedData modem.

Zou het een centrale zijn waar BBned (nog) Cisco gebruikt had het wellicht andersom geweest.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het kan niets met het voice gedeelte te maken hebben dan ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:49:
Maar het kan niets met het voice gedeelte te maken hebben dan ?
Zou kunnen, maar heb nog niets gelezen hier dat dat het geval zou zijn.

Voice is een extra PVC dat voor voice gereserveerd is. Dacht niet dat de bandbreedte van je data PVC gelijk gedrukt werd om BW te reserveren. Zou met deze hoeveelheid ook zijn dat als je 2 voice kanalen hebt je nog iets van 400kbit over houdt. En als je dan 4 voice kanalen hebt?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet wel gemerkt dat ik dezelfde storing heb als ik hier meer heb gelezen....
Mijn beide voice kanalen geven bezettoon wanneer ik een willekeurig nummer bel!
Hier zou wel 'ns het verlies van mijn bandbreedte mee te maken kunnen hebben, aangezien dit ongeveer gelijk is aan de bandbreedte van 2 voice kanalen :)
Bellen zo maar 'ns dus...

Verwijderd

Topicstarter
Ze zouden er een storing van maken in ieder geval, de vriendelijke man van de helpdesk kon mij niet met zekerheid vertellen of de lagere upload lag aan de voice lijnen die voor uitgaande gesprekken bezet waren
Even afwachten dus maar....

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels kan ik via 1 van de 2 poorten naar buiten bellen, de andere blijft nog steeds bezet als ik wil bellen.
Ook is m'n upload nog steeds slechts 69kB ofzo, terwijl ik met de Speedtouch 93kB haal :(

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:30

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Met mijn CopperJet 816-2P haal ik strak 105KB/s (1024Kbit sync up) op een Cisco dslam. Misschien dat je kan achterhalen op wat voor type dslam je zit.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik daar achterkomen ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de helpdesk konden ze me zo niet vertellen wat voor type dslam het was in ieder geval...
Ze gaan een storing melden en ik zal 't wel horen binnenkort

Verwijderd

Topicstarter
Nou hebben ze me weten te vertellen dat: 'sommige modems hebben nou eenmaal een lagere upload dan andere, we kunnen die snelheden niet garanderen' ?!???

Als ze dat nou ff van tevoren erbij hadden verteld ofzo ?
'Meneer u kunt wel gaan bellen via uw ADSL, maar dan krijgt u een ander modem en uw upload zakt dan wel met ca. 25-30 kB/s'
Ik krijg het idee dat zo ook zomaar wat roepen daar eerlijk gezegd, de vorige medewerker die ik aan de lijn kreeg zou er een storing van maken nog en nu krijg ik ineens te horen dat ze er niets aan kunnen/willen doen ?
Dit is mijn eerste slechte ervaring die ik heb met Tweak, en de laatste ook als het aan mij ligt.
Pagina: 1