Nog steeds druk bezig met een systeem om de scores van een roeiwedstrijd uit te rekenen. Nu is er echter een allerlaatste probleem waar ik op vastloop: het uitrekenen van een gemiddelde en dat gebruiken in een SQL-statement.
Situatie is als volgt:
tbl.deelnemers
deelnemerID (autonumber, integer)
score (double)
roeitijd (double) [In hele secondes]
Om de score uit te rekenen heb ik de volgende formule:
Gemiddelde Roeitijd (over alle deelnemers) * 100 / Roeitijd individuele deelnemer = score
Dit heb ik geprobeerd in een UPDATE statement te formuleren, die geeft echter errors, opp wat voor manier ik het ook probeer, met een tussentabel, tussenquery, het mag niet baten, telkens fouten. Kortom: ik wil SUM(roeitijd) gebruiken voor de verdere berekening, en dat mag op alle manieren, met een tussentabel, een tussenquery etc. etc.
Ik heb helaas geen vergelijkbare problemen op GoT gevonden, dus daar kom ik helaas niet verder mee!
Dank!
Situatie is als volgt:
tbl.deelnemers
deelnemerID (autonumber, integer)
score (double)
roeitijd (double) [In hele secondes]
Om de score uit te rekenen heb ik de volgende formule:
Gemiddelde Roeitijd (over alle deelnemers) * 100 / Roeitijd individuele deelnemer = score
Dit heb ik geprobeerd in een UPDATE statement te formuleren, die geeft echter errors, opp wat voor manier ik het ook probeer, met een tussentabel, tussenquery, het mag niet baten, telkens fouten. Kortom: ik wil SUM(roeitijd) gebruiken voor de verdere berekening, en dat mag op alle manieren, met een tussentabel, een tussenquery etc. etc.
Ik heb helaas geen vergelijkbare problemen op GoT gevonden, dus daar kom ik helaas niet verder mee!
Dank!