[Ervaringen] Diabloo 3000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
Omdat de originele diabloo topic een beetje lang werd en mij te algemeen werd en er ook een aparte topic was voor de diabloo2600, deze thread
kort:
o AMD Mobile Sempron 2600+/ AMD Athlon64 Mobile DTR 3000+ ~ 3700+
o 20GB ~ 80GB 4200/5400/7200RPM
o 256 ~ 1024MB DDR333 SDRAM
o ATI Mobility Radeon 9700 128MB VGA
o DVD/CDRW ~ DVD+/-RW
o 17" WXGA TFT (1440 x 900)
o Interne TV-Tuner
o Interne Webcam
o Optioneel interne W-LAN/ Bluetooth
o 2 jaar pick up & return garantie

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=2814
lang:

Main Chipset

* VIA K8T800+VT8235CE

BIOS Size/Name

* Phoenix; 4MB; WFM V2.0/SMBIOS2.0; DMI; ACPI; WOL; WOR

Processor

* AMD Mobile Sempron 2600+/ AMD Athlon64 Mobile DTR 3000+ ~ 3700+
* uPGA754
* up to 3700+
* L2: 512KB/1MB

Video and Graphics

* ATI Mobility Radeon 9700 (M11)
* 128MB DDR SGRAM
* 8xAGP
* Built in Camera

Display

* 17" WXGA (1440 x 900)

Memory

* 256 ~ 1024MB DDR333 SDRAM

Storage

* 40 ~ 80GB Harddisk 4200/5400/7200RPM
* 4-in-1 cardreader
o MMC
o MS
o MD
o MS-Pro
* DVD/CDRW ~ DVD+/-RW

Audio

* AC'97 2.2; SB PRO Compatible; Virtual 6-channel audio output
* SB Pro Compatible
* 4 speakers + 1 subwoofer
* 1 x Microphone Audio-in
* 1 x Headphone Out/Jack
* 1 x Built-in Microphone/Spec

Communications

* 1Gigabit/100/10
* 1- RJ11
* 802.11b/g via miniPCI

PC Card Slot(s)

* 32-bit CardBus
* 1 type II

Interfaces (Ports)

* 1x IEEE1394a (Firewire)
* 1x RJ11; MDC module
* 1x RJ45
* 1x S-Video in and 1- Coax with TV Tuner
* 3 x USB 2.0
* 1x S Video Out
* 1 x External Monitor
* 1x LPT1 - ECP/EPP
* 1x COM1 (Serieel!)
* 1x IrDA 1.1 FIr/SIR/ASKIR; front
* 1x PS2

Input Devices

* 102-keys with numeric Pad
* 3 instant keys; www, email, applications
* Keyboard + numeric keypad
* Touchpad

Battery

* 8-cells; 4400mAH; 65.2Whrs

Dimensions

* 393x275x37.5
* 3.85kg w/o battery

Included Accessories

* 120W AC Adapter; auto-switching
* Carrying Case
* Drivers & Utilities CD

Extra Accessories

* Internal TV-Tuner
* Internal Sub-Woofer

De laptopper staat bekend om zn goede prijskwaliteit verhouding en is dan ook zeer in trek bij studenten(zoals mezelf).
Op het moment van schrijven zijn er verschillende bundels aangeboden.
bundel 1: hierbij is alles zelf in te stellen. je vertrekt van het basispakket zoals hierboven beschreven en kiest hieruit je processor, hd, ram en optische schijf. het is uiteindelijk de duurste optie als je wat meer wil dan de basis, omdat er vrij veel korting is bij bundels 2 en 3.
bundel 2: je zit vast bij een 3400+, 60gb@7200rpm, wifi, dvdrw en minimum 512mb ram(upgradeable).
bundel 3: de duurste optie. je zit vast aan een 3000+, 60gb@4200rpm, wifi, dvdrw. het ram is hier nu niet upgradeable en staat vast op 2*256mb. de reden waarom dit de duurste is: logitech cordless optical mouse. de logica omtrent deze bundel ontgaat mij volledig. hij is 26euro duurder dan bundel2, heeft enkel de muis extra en heeft voor de rest veel mindere specs.

volgende post zal mijn persoonlijke ervaringen geven met bundel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
ikzelf heb om overduidelijke redenen bundel2 gekozen. hij geeft je het meest waar voor je geld, en ik wou een desktopvervanger.

de bestelling
  • Mijn upgradeoptie hierbij was de overstap van 512mb naar 2*512 mb, wat me 160 euro extra kostte. niet zoveel eigenlijk, ware het niet dat alle prijzen zonder btw zijn op de site van de laptopper, wat trouwens mijn eerste kritiek is. de diabloo wordt gepromoot als studentlaptop, maar dan wordt wel overal de prijs zonder btw gerekend. dus ofwel rekenmachientje, ofwel iedere keer in winkelwagentje steken en kijken.
  • Toen ik de bestelbon kreeg doorgemaild als bevestiging stond hier een foutje op. De totaalprijs met hetgeen ik had besteld en hun prijs was dezelfde, er was alleen geen melding van de bluetooth adapter die ik erbij had besteld. na een mailtje kreeg ik nog een bevestiging, nu met adapter erbij.
de levering
  • een dag na mijn betaling kwam de bevestiging van hun kant. alles ok. na enkele dagen mailde ik hen of ze al een idee hadden wanneer die zou toekomen hier, en of het een koerier was van henzelf of een externe.
    ik kreeg als antwoord dat men aan de bestelling bezig was en dat iemand me zou bellen om een datum af te spreken. geen probleem voor me, ik was niet haastig.
  • Na enkele dagen toen ik thuiskwam van een examen, vroeg ik via msn of ze al iets meer wisten. (idd, de laptopper heeft een messenger-adres voor enkele van hun medewerkers). die persoon ging het doorspelen aan iemand die op de hoogte was van de orderstatus.
    Nu moet je weten dat die laptop al was aangekomen, alleen wist ik dat nog niet. mijn vader had de levering van het koerierbedrijf aangenomen, en ik had de doos niet zien staan in de gang.
    Ik krijg later die dag een mailtje van de-laptopper.
    Hetzelfde als enkele dagen eerder: "we zijn bezig met uw bestelling, en een van onze mensen zal contact opnemen om een datum af te spreken". ik vind dit niet echt kunnen. akkoord de laptop was wel al geleverd, maar blijkbaar wist de persoon die "alles over de orderstatus weet" toch niet dat de laptop normaalgezien al geleverd zou moeten zijn?
de laptop zelf
  • alles was vrij goed verpakt, en alles leek aanwezig.
    scherm: een vrij vette dode pixel 4mm van de rand (ik denk dat het er twee naast elkaar zijn). maar omdat het zo tegen de rand is, stoort het niet echt.
    verder nog een dode subpixel meer in het midden. op 1440*900 zie hem niet direct, tenzij op een scherm met effen kleur. niet echt superstorend.
    alles op de keper beschouwd had ik liever toch een pixelgarantie genomen. volgens mij is het zelfs nodig, omdat ze zelf zeggen op hun pixelpolicy dat leveranciers geen laptops terugnemen die volgens hun eigen specificaties nog goed zijn. je hebt dus veel kans dat je een laptop in handen krijgt die ooit eens niet door hun 0-pixelgarantie is geraakt... tenminste, dat is mijn visie
  • de installatie van windows leverde niet echt problemen op, er zat een handleiding bij de laptop.
    alleen voor de wifi was er geen drivercd bijgeleverd. mailtje en dag later (vandaag) zat de driver in mn mailbox.
  • verder wordt het ding vrij warm. je zet de laptop best altijd op een effen vlak om de koelers hun werk te kunnen laten doen. ik zou zelfs niet direct durven hem in mn bed mee te nemen om nog gauw een filmpje te kijken.
  • de externe uitgang van de ati stelde me een beetje teleur, ik vond de kleuren vrij slecht op een anders zeer goed eizo 21" scherm.
  • de tvtuner beschikt over coax en svideo, beiden enkel input. er is geen video-out (tenzij de poorten dubbel te gebruiken zijn, wat ik betwijfel). de bijgeleverde afstandsbediening werkt feilloos, je kan er oa zelfs je laptop mee aanzetten.
  • er is ps/2 aansluiting voor zowel keyb als muis, geen tussenstukje nodig dus.
  • vrij belangrijk: omdat dit build to order is, is de 7-dagen-koop-op-afstand-en-geef-terug-zonder-opgave-van-reden garantie niet geldig. zie artel 9a van het 7e boek van het BW van nederland.
als er nog vragen zijn, stel ze gerust. als mij nog iets tebinnen schiet, zal ik dat hier editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen vragen maar een opmerking

"mooie review"

ik heb sinds kort een nieuwe HP notebook en zat ook te twijfelen tussen een diabloo.
het is toch de HP geworden omdat deze iets kleiner en compacter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15
Hallo heb je ook foto's ??? ben wel benieuwd hoe hij er uitziet.
Maakt hij veel lawaai trouwens en hoelang doe je op de batterij ?

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang kan je ongeveer met de accu doen, en "veert"het toetsenbord als je typt?

wat foto's van de laptop zouden ook niet misstaat, verder prima topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
iemand enig idee wie de barebone fabrikant is? ik zit ook al een tijdje te kijken naar die notebook en uit andere topics weet ik dat ze ook Aopen barebones (die het weer van Compal zouden betrekken) gebruiken, maar ik wil graag ook wat reviews lezen van anderen die ook zo'n notebook hebben gekocht, evt. met een andere sticker erop... en daarnaast ook even de website van de fabrikant zelf bekijken :)

voor TS : zou je even onderop de notebook naar het stickertje kunnen kijken en de inhoud ervan kunnen fotograferen of anders overtikken? dank 8)

[ Voor 17% gewijzigd door dr.dunno op 30-01-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
het toetsenbord veert niet, tenzij je harder dan normaal op een toets zou duwen en er echt op zou letten (is iets waar ik nog niet bij stilgestaan had)

de barebone fabrikant is clevo

wat betreft batterijduur: nog niet op gelet aangezien hij altijd op netvoeding zit (wat ook de bedoeling was bij aankoop). kan er iemand een programma aanraden dat een full-load van een laptop simuleert en dan timet wanneer de pc uitvalt?

kwa geluidsproductie: op stationair draaien is hij te horen, maar toch vrij stil. op full-load wordt het geluid wat hoger en luider, maar het overstemt niet je game-geluid.
Pagina: 1