Toon posts:

MSI KT6V start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een nieuw moederbord gekocht... msi kt6v lsr
na deze netjes in mijn kast geschroeft te hebben en alle hardware te hebben aangesloten stuit ik op een wat vervelend probleem. Als ik mn pc aanzet krijg ik geen beeld, helemaal niets. De fans enzo gaan wel allemaal draaien en power led ook aan...
Wat kan er fout zijn... ik kan niets vinden over dit probleem, alle andere mensen met problemen met deze mobo konden namelijk wel gewoon in hun bios
het lijkt me ook heel sterk dat tijdens het overzetten van mijn processor iets fout is gegaan... ik ben uiterst zorgvuldig met het dingetje omgegaan... k heb al van alles geprobeerd
opstarten zonder harde schijven en overige hardware, alleen proc geheugen en videokaart... ook al geheugen verwisseld (2 plakjes geprobeerd, allebei niets)
nu begin ik toch echt wanhopig te worden. heeft iemand hier nog ideen of is er een computeronderdeel overleden. Het enige dat ik kan zeggen is dat achterop de usb bracket 4 ledjes zitten die systeemstatus moeten weergeven. deze branden alledrie rood. volgens mobo boekje betekent dat dat er iets niet deugt aan de processor maar ik zal niet weten wat dat was, gisteren in mn andere pc deed ie t nog, en als er teveel koelpasta op zit ofzo of te weinig dan gaat zon ding toch niet meteen dood, en had ik het ook moeten ruiken/zien?

Verwijderd

Heb je je core niet gewoon gemold toen je de koeler weer terug deed? Verklaart je lampjes.
En misschien overbodig maar er: afstandsbusjes gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
afstandbusjes zeker
k zal idd es kijken of mn core nog wel heel is maar dat lijkt me vrij sterk, ookal merk ik nu wel dat ik de grootste moeite heb om mn koelblok dr af te krijgen :s
k vind t altijd nogal eng om keihard op zon blok te gaan beuken :P
maar ik krijg em dr opzich dus niet echt af |:(
dom, want op mn andere mobo deed ie t perfect

Verwijderd

Nee hoor op zich niet, als jij te enthousiast met dat coolblok tekeer gaat dan wil er wel eens een hoekje afbrokkelen en dan ben je toasted :D

Verwijderd

Tja als de lampjes een CPU probleem aangeven... En de koeler zit altijd wel vrij stevig op de processor, maar het moet er wel af gaan :). Probeer iig even de processor opnieuw te installeren (hardwarematig dus he).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me niet echt uitegeelfd hoor :P hij ging er heel makkelijk op alleen hij wil dr niet op (en nee hij zit niet verkeerd om :P)

wat ik aantrof was geen afgebrokkelde core, wel was de koelpasta een heel klein beetje zwart was boven op het koelblok... ik vermoed dat dat foute boel is, maar geen idee hoe ie dan kan doorfikken
en als een proc doorfikt, wat doet een moederbord dan? blijft die wel gewoon 100% operationeel of kunnen daar ook dingen doorfikken... maja morgen maar es bij iemand testen offie echt is doorfgefikt

edit: opnieuw installeren werkt niet dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 23:13 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Je bent de 4-pins powerconnector vergeten? :P

Verwijderd

Topicstarter
ohh god moet dat? bij mn oude mobo hoefde dat niet en haalde ie stroom uit de atx

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
jawel, zonder de 4 pins power aangesloten doet ie helemaal niks

probleem komt me bekend voor, heb dat moederbord ook gehad namelijk :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Anders even de BIOS resetten met een jumper op mainboard. Let op, je zet de jumper, wacht even (15 seconden), jumper terug, dan pas weer aan doen, zie ook je manual.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dr is nu alleen nog t probleempje dat ik n paar keer de koeler dr vanaf heb gehaalt... er zit nu niet meer zo veel koelpasta op de proc... zal ik er nieuwe op doen?
of de oude gebruiken en naar binnen vegen... op mn koeler zit namelijk van die witte maar k heb hier alleen zilvere liggen in n spuitje

Verwijderd

Topicstarter
ok ik geef toe, die kabel vergeten was stom :P
alles werkt nu enzo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:42:
ok ik geef toe, die kabel vergeten was stom :P
alles werkt nu enzo :)
Had ik ook, wilde je net antwoord geven. maar was al te laat.. ik had een MSI KT6 Delta LSR Prima bordje!

Chipset wel heel warm.. warmte afvoer is ook wat minder dan bij asus bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
te warm? ik zit juist met het rare feit dat mn cpu maar 34 graden word :s

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:25:
hmm dr is nu alleen nog t probleempje dat ik n paar keer de koeler dr vanaf heb gehaalt... er zit nu niet meer zo veel koelpasta op de proc... zal ik er nieuwe op doen?
of de oude gebruiken en naar binnen vegen... op mn koeler zit namelijk van die witte maar k heb hier alleen zilvere liggen in n spuitje
Zeker nieuwe koelpasta op doen! Eerst de oude er zorgvuldig afdoen (ook van je processor) en dan nieuwe er op doen zodat er een dun laagje tussen de processor en het koelblok zit. Anders post je hier over een paar dagen weer dat je CPU te warm wordt :P

Verwijderd

Topicstarter
ik post juist dattie 10 graden koeler is dan in mn vorige mobo :P
met zelfde koeler

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:15:
ik post juist dattie 10 graden koeler is dan in mn vorige mobo :P
met zelfde koeler
Kan een verkeerde sensoruitlezing zijn. Flash je BIOS maar eens naar de laatste versie, vaak worden dan sensorfouten rechtgezet. Of kijk je temperatuur eens na in het BIOS, die kan anders liggen dan de temperatuur die uitgelezen wordt door software ;)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb ook last van een probleem dat hier nogal veel op lijkt. Als ik de pc voor het eerst aanzet, geeftie geen beeld en start niet op (in enkele gevallen geeftie toch in 1x beeld, maar dan loopt de processor op 12,5 x 200 ipc 12,5 x 166, en loop hij dus na een tijdje vast). Druk ik dan op de reset knop nadat de lampjes van de cd/dvd drives uitgeknipperd zijn, start hij wel normaal op. Ik heb wel gewoon die extra stekker erop zitten. Meestal geeft het moederbord mbv de 4 leds aan dat de cpu of soms het geheugen brak zijn. De processor is een XP2600+ (na een warme reboot overigens stabiel op 2400 MHz te krijgen, 12 x 200)

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

Topicstarter
dan moet je gewoon in je bios de fsb ff vast instellen en niet op autodetect zetten... als het goed is pakt ie dan wel je fsb en multiplier goed iig... je kan ook je DDR clock instellen op de gewenste snelheid. autodetect werkte bij mij ook niet helemaal want hij zette em eerst op 15x100 ipv 15x133
Pagina: 1