Toon posts:

amd overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus pas een complete amd sempron 2600+ 1.83GHZ gekocht..
maar na een beetje research over over clocking ja .. maar geprobeer ik zit nu op 2.07 Ghz met een cpu temp van 44 dus datkan nog .
maar hoe overclocking proof is amd ?

de rest van de pc

amd sempron 2600+
asrcock K7S41GX
512 ddr33 pc 2700
200 GB maxtor 8mb
dvd speler/brande.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat is niet te voorspellen want als we dat wisten dan waren we wel rijk geweest.

Iedere processor is anders dus daar kunnen we zo echt niets over zeggen ;)
Hoe ver je je systeem kunt overclocken is afhankelijk van de zwakste schakel in je systeem. Dat zal bij jou waarschijnlijk óf je mobo óf je mem zijn aangezien beide officieel neit verder dan een FSB van 166 ondersteunen en meestal wil de proc nog wel wat verder.

[ Voor 46% gewijzigd door sapphire op 27-01-2005 22:31 ]

Gabriël AM5

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:52

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Qua overclocken heb je niet echt het beste moederbord. Je zou wel hoger moeten krijgen maar dat gaat met asrockjes meestal niet zo goed ivm met bios opties.
Je kan wel je FSB nog een beetje omhoog gooien maar of het echt stabiel gaat draaien weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
wat is de beste optie ik wil me pc wel laten blijven leven
gewoon terug clocken naar std 166 fsb ?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ALs je proc niet te warm word en je pc gewoon stabiel is zie ik geen reden om weer terug te clocken ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
er werd mij verteld
dat ik moet op passen met amd overclocken omdat daarbij het mobo snel kan doorbranden..
wat is hier waar van ?

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:52

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Onzin

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wie heeft jou dat verteld? Een banaan op een fiets?

Verwijderd

Topicstarter
Laukui schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:41:
Wie heeft jou dat verteld? Een banaan op een fiets?
dacht ik al..

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Oud verhaal uit de Tunderbird tijd dat AMD 'zomaar' (niet eens zomaar, maar goed) doorbrand

Gabriël AM5

• Laurens
  • Niet online
:P

Je kan in principe overklokken wat je wilt, als je je temperatuur maar in de gaten houdt, dus gewoon kleine stapjes nemen.
En zoals al gezegd was, is het vaak ook een kwestie van geluk, niet alle processors klokken even hard over.

Verwijderd

Topicstarter
is er software dat je temp van je cpu laat dalen ik dacht dat ik dat ooit gelezen had..
zo ja waar kan ik het downlaoden ?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Die software zal die banaan op die fiets ook wel hebben :+

Er bestaat niet zulke software. Wat hierboven al genoemd is, stapje voor stapje omhoog tot je systeem niet meer stabiel is en dat weer wat terugklokken. En zo een tijdje testen.

Verwijderd

Topicstarter
ok maar tjah het geld groeit niet op me rug dus ik ben zuinig op me pc..

ik heb mbm5

die geeft aan cpu 45 en mb 30

ik heb die ingesteld als de warmte in me kast boven de 40 komt schakelt die uit
en als me cpu warmer word als 55 graden slaat die af.. kan dan weinig fout gaan toch?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
55 graden lijkt me vrij weinig voor een AMD Athlon CPU, kan je gerust op 65 zetten. idle zal het best wel onder de 55 graden blijven (45 is best prima te noemen), maar full stressed... ligt oa ook wel aan de CPU cooler.

C:\>_

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:58:

ik heb mbm5

en als me cpu warmer word als 55 graden slaat die af.. kan dan weinig fout gaan toch?
Lees het moederboard boekje , dat reeds bij uw moederboard gezamelijk met een moederboarddoos en enkele andere verluffendheden is mee geleverd!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:58:

ik heb mbm5

Dan kan er niet zoveel mis gaan nee, helemaal niets eigenlijk. Maar misschien heb je wat aan de FAQ waar de basics van het overklokken instaan vermeldt. Dingen waar je op moet letten enzo. Misschien goed om daar eens te kijken? FAQ

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Laurens
  • Niet online
Zolang jij je vcore voltage niet verhoogt zal je temperatuur niet schrikbarend omhoog gaan hoor.

44 graden is ook nog netjes zat. Is dat idle of stressed?

Verwijderd

Je PC gaat niet meteen kapot als je rustig overklokt hoor :). Probeer het gewoon. In het uiterste geval boot het hele ding niet doordat de CPU te weinig stroom krijgt ofzo, maar dan helpt een BIOS reset. Dat gebeurt waarschijnlijk niet hoor, hij boot meestal nog wel. Fouten komen vaker gewoon in de benchmarkproggies als SuperPi etc. SuperPi is Hier te downloaden. Dat is een programma om je CPU "aan het werk te zetten", dmv hem de waarde van Pi te laten berekenen. Als hij dat stabiel kan is er niks aan de hand. Zo kun je ook meteen zien hoe warm hij stressed wordt.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vinnie schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:01:
55 graden lijkt me vrij weinig voor een AMD Athlon CPU, kan je gerust op 65 zetten. idle zal het best wel onder de 55 graden blijven (45 is best prima te noemen), maar full stressed... ligt oa ook wel aan de CPU cooler.
Vrij weinig is het niet hoor, als stressed temeratuur is het te doen maar weinig is het niet !
objectief2 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:53:
Die software zal die banaan op die fiets ook wel hebben :+

Er bestaat niet zulke software. Wat hierboven al genoemd is, stapje voor stapje omhoog tot je systeem niet meer stabiel is en dat weer wat terugklokken. En zo een tijdje testen.
Mooi dus dat dat wel bestaat, ik dacht dat het iets als S2k bus disconnect heet. Hierdoor zijn mijn temps vooral idle soms wel meer dan 5 graden lager ;)
Ik vraae alleen dat het niet bestaat voor SiS schipsets, k zal een kieken.

http://gathering.tweakers...s2k%2Cbus%2Cdisconnection
Alleen voor nForce en VIA chipsets, jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 27-01-2005 23:22 ]

Gabriël AM5

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

zenith_ust, ik zie wel heel veel vragen van jou in dit topic die met wat leeswerk in DOC of in howto's over het overclockgebeuren prima te achterhalen zijn, danwel te leren zijn door lekker zelf van alles te proberen.

Begin er dus eerst zelf mee, en als je echt tegen een probleem aan komt waar je na hard zoeken en proberen niet uit komt, kan je altijd een nieuw topic openen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.