Toon posts:

[AMD64-So939] Processor Hardware failure

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vrij vaak in games dat m'n computer spontaan reboot, en dat ik bij het opstarten zo'n schermpje krijg van "onze excuses, bla bla etc. Rapport verzenden >> niet verzenden".

Ik klik dus op Rapport Verzenden en ik krijg een internet scherm waarin de "mogelijke" oorzaak zou kunnen staan voor het crashen, namelijk:

CPU Hardware failure....

Zelfde verhaal op stock settings en normaal voltage.

Specs:

AMD Athlon 3200+ Socket 939 boxed (512MB cache)
Asus A8V Deluxe rev.2.0
2x 512 MB Corsair XMS PC-3200 geheugen @ 200 MHz 2-2-2-5
9800 Pro @ XT

Ik heb dit dus alleen maar bij games, systeem is voor de rest 100% stabiel.
Fastwrites staat uit, AGP op 8x

Nieuwste drivers voor alle hardware is uiteraard geinstalleerd ;)

Wie o wie :)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Is dit maar bij één game of meerdere games?

[ Voor 6% gewijzigd door Just_I op 27-01-2005 21:57 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:57:
Is dit maar bij één game of meerdere games?
Bedankt voor je snelle reply :)

Ik heb dit probleem nog nooit gehad met Doom 3, maar met alle games met de Source engine (HL2, CSS, alle mods, etc etc etc) krijg ik dit vrij vaak.

Everquest 2 trouwens ook.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

512MB cache? meteen al fout :P (geintje)

Maar je videokaart draait ook op XT snelheden....misschien dat daar de fout zit.
Aangezien die bij games crasht (en andere apps blijkbaar niet) denk ik dat het de videokaart is.
Windows zegt wel vaker wat van die rare dingen...dus ik denk niet meteen dat de CPU de boosdoener is.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:55:
Hoi,

Ik heb vrij vaak in games dat m'n computer spontaan reboot, en dat ik bij het opstarten zo'n schermpje krijg van "onze excuses, bla bla etc. Rapport verzenden >> niet verzenden".

Ik klik dus op Rapport Verzenden en ik krijg een internet scherm waarin de "mogelijke" oorzaak zou kunnen staan voor het crashen, namelijk:

CPU Hardware failure....

Zelfde verhaal op stock settings en normaal voltage.

Specs:

AMD Athlon 3200+ Socket 939 boxed (512MB cache)
Asus A8V Deluxe rev.2.0
2x 512 MB Corsair XMS PC-3200 geheugen @ 200 MHz 2-2-2-5
9800 Pro @ XT

Ik heb dit dus alleen maar bij games, systeem is voor de rest 100% stabiel.
Fastwrites staat uit, AGP op 8x

Nieuwste drivers voor alle hardware is uiteraard geinstalleerd ;)

Wie o wie :)
(512MB cache) WOW ;) dat moet KB zijn ;)

Maar wat voor een Voedingen heb je merk en hoeveel wat.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Je kan je CPU gewoon testen met Prime95. Selecteer eerst "just stress test", dan via Options -> Torture Test. Selecteer de bovenste manier, dan test hij je CPU maximaal, de 2e is maximale warmte ontwikkeling en 3e is ook veel RAM, dus die kan je ook doen.

Hm, je hebt je RAM overgeclocked of staat dat standaard zo? Als spul gaat crashen is het handig om het eerst even weer allemaal op default te zetten ...

Verwijderd

Topicstarter
Puh, jullie zijn gewoon jaloers op m'n halve gigabyte cache :P

Dat mijn videokaart de zwakke schakel is sluit ik niet uit, maar de kaart heeft al meer dan een halfjaar 100% stabiel op XT speeds gedraaid. Toch zal ik em voor de zekerheid ff terugflashen om te zien wat er gebeurt.

Voeding is een Thermaltake 360 Watter: http://www.thermaltake.com/purepower/W001516.htm

Er is niets van het systeem overgeklokt, alleen m'n dimms staan op 2-2-2-5 ipv 2-3-3-6, maar dat zouden ze gewoon aan moeten kunnen op stock speeds.

Ik ga straks naar school, tot die tijd laat ik even Prime95 aanstaan op stock (dus ook RAM weer op stock, maarja :'()

Kijken of 'ie dan errors geeft :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Schakel eens dat Automatisch rebooten gebeuren bij crashes uit. Dan zul je nuttige foutmeldingen krijgen in vorm van bluescreens :) Je kunt ook in de event viewer graven om de exacte foutmeldingen te achterhalen en vervolgens hierop te researchen.

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

BalusC schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 08:38:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Schakel eens dat Automatisch rebooten gebeuren bij crashes uit. Dan zul je nuttige foutmeldingen krijgen in vorm van bluescreens :) Je kunt ook in de event viewer graven om de exacte foutmeldingen te achterhalen en vervolgens hierop te researchen.
Voor de mensen die dat niet weten te vinden: Systeem Eigenschappen (Rechtermuisknop deze computer, eigenschappen), tabblad Geavanceerd, onder Opstart en herstel opties op Instellingen klikken, Automatisch herstarten uitschakelen.

Kan het niet zijn dat je PC gewoon herstart door een te warme CPU? Heb je de temperatuur al eens gemeten? (Na herstart gewoon ff in je bios kijken)

edit: Ik haal EN/NL talig door elkaar.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RpR op 28-01-2005 09:00 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost.

Processor is uitgesloten, na 5 uur Primen kreeg ik als resultaat 0 errors/warnings en een temperatuur van 45 Graden celsius (gemeten met Asus Probe 2)

Omdat ik de blend test heb gedaan werd bijna al het geheugen (op 4mb na) gestressed. Daar ligt het dus ook niet aan.

Videokaart was dus het probleem, na het terugflashen naar zijn originele staat kon ik lekker games als HL2 en Counterstrike spelen zonder last te hebben van crashes ed.

Wel raar in ieder geval, kaartje was 100% stabiel bij m'n oude Socket A setup.

Bedankt voor het meedenken, mensen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DjRp schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 08:59:
[...]
Voor de mensen die dat niet weten te vinden: Systeem Eigenschappen (Rechtermuisknop deze computer, eigenschappen), tabblad Geavanceerd, onder Opstart en herstel opties op Instellingen klikken, Automatisch herstarten uitschakelen.
Dat staat ook gewoon in die troubleshooter 8)7

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
Het is niet echt nuttig voor jouw verhaal, maar ik heb EXACT hetzelfde. Een 9800pro op XT geflashed. Werkte prima met socket A a7n8x deluxe, nu met dit A8V bord.. crash... ik kon het wat uitstellen door AGP voltage op 1.6 te zetten, maar nog steeds bij elke game.. crash...

Ik kreeg echter wel een VPU recover mededeling. Ik zal mijn kaart zo ns op stock clocken met dit bios. Atitool vond ook af en toe een paar artifacts (vroeger ook nooit) maar dit bord reboot dan blijkbaar :P

UNOX: The worst operating system

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
ok.. bij mij helpt terugflashen dus niet..iemand suggesties ?

Mijn ATI meuk zeurt btw over VPU recover.. Fast writes staan ook bij mij uit.. Mobo bios is laatste versie. Windows net schoon plus mobo drivers en alle updatemeuk die je maar kan verzinnen aan windows update, ati, enzovoort.

[ Voor 66% gewijzigd door Korvaag op 05-04-2005 01:22 ]

UNOX: The worst operating system

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om een op zichzelf staand probleem in andere topics te posten ;) Start gewoon een nieuw topic, met een topicstart geheel conform het PMG Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.