Toon posts:

TV kaart, hoe in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Hauppauge WINTV Go2.

Alleen nu is het probleem dat ik alleen de eigen kanalen van Essent kabelcom kan ontvangen.
Overige zenders zijn zeer slecht, en altijd zwart/wit. Ik heb het volgende ingesteld:

Afstem modus: Kanalen per land
Land: Netherlands
Ether/kabel: Kabel
Tuner-formaat: BG
Video formaat: PAL BGHIDK

Wat doe ik fout, ik heb alles al geprobeerd geloof ik, maar niks schijnt te helpen?
Bij de winkel waar ik hem kocht zeiden ze iets van VHF/UHF. Maar die optie kan ik nergens vinden.

(ik heb de search gebruikt maar wordt niet echt wijzer)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 23:03
kijk even rond op het forum van www.hauppauge.tv

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Dat lijkt me nogal logisch dat je alleen de kanalen kunt ontvangen die de kabelmaatschappij doorzendt. Of dacht je nu dat je de hele wereld kon ontvangen?

VHF en UHF kun je ook verder niets mee. Als het goed is, heeft je kabelbedrijf (en dit geval dus Essent) wel een (online) lijst van zenders met de daarbij horende kanalen en frequenties. Aan de hand van deze lijst moet je tv kaartje makkelijk te installeren zijn.
Let er natuurlijk wel op dat je voor een goed beeld (tenslotte is je monitor veel scherper
dan je tv) wel goede kabel en evt. splitters + antenneversterkers gebruikt (Hirschmann is een goed merk.)

Kijk eens aan, gevonden al -> Essent Lijst, te selecteren per woonplaats

Mijn YouTube Channel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lekker kort door de bocht antwoord op iets onmogelijks ;)

Als je meerdere kanalen wil ontvangen, zul je bijvoorbeeld digitenne of een schotel moeten aanschaffen... Anders zit je logischerwijs vast aan de door de kablemaatschappij uitgezonden zenders...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gebruik je het meegeleverde programma of een ander programma? Download anders DScaler eens, dan sluit dat het gebruikte programma in ieder geval uit.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
Snowwie schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:45:
Dat lijkt me nogal logisch dat je alleen de kanalen kunt ontvangen die de kabelmaatschappij doorzendt.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door ParkOverall op 28-01-2005 16:04 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 23:03
MikeyMan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:07:
[...]

lekker kort door de bocht antwoord op iets onmogelijks ;)

Als je meerdere kanalen wil ontvangen, zul je bijvoorbeeld digitenne of een schotel moeten aanschaffen... Anders zit je logischerwijs vast aan de door de kablemaatschappij uitgezonden zenders...
ok , het is kort door de bocht, maar op dat forum zal hij technische hulp kunnen krijgen van nederlandse hauppauge mederwerkers en zal misschien die vraag al een keer gesteld zijn.. dus ben van mening dat mijn reply misschien wel kort door de bocht is, maar zeker niet zinloos 8)7
Pagina: 1