Prepaid, welke aanraden

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo,

Ik weet dat we geen opsom topics mogen maken, maar ik heb in deze toch een belangrijke vraag en misschien dat mensen me willen helpen.

Ik werk in Ierland en ben regelmatig in NL op bezoek voor zaken. Nu is het zo dat ik hier in NL gebruik wil maken van mijn Imate GPRS msn en email. Mijn vraag is dan ook welke prepaid is het beste te gebruiken om ook te kunnen gprsen.

Vroeger maakte ik veel gebruik van vodafone maar deze werken nu met tijdsloten om te internetten enz??? ik heb graag always on msn verbruikt niet zo gek veel en headers van email is ook te doen.

Aan prijzen dacht ik zelf rond de 3 euro per mb of zo?

Ik hoor graag jullie mening! Thnx

[ Voor 5% gewijzigd door iNickx op 27-01-2005 21:16 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou naar Telfort kijken, die schijnt het goedkoopste te zijn, iin ieder geval met de abo's. Maar de Telfort site is een beetje vaag, kan het zo snel niet vinden.

www.telfort.nl

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Prepaid GPRS bij Telfort kost € 0,50 per 100 KB (€ 5,12 per MB).
Prepaid GPRS bij Orange kost € 6 per maand dan kan je onbeperkt wappen heb mag je 2 MB internetten of mailen (€ 3 per MB). Met wat kunstgrepen kan je ook onbeperkt internetten, meer info daarover staat in het Orange World topic.

Bij T-Mobile en KPN kost prepaid GPRS zo'n € 15 per MB en zijn de mogelijkheden erg beperkt. Met T-Mobile kan je alleen wappen en niet mailen of internetten. Bij KPN kan je alleen iMode gebruiken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

en KPN kost prepaid GPRS zo'n € 15 per MB
Bij KPN kan je alleen iMode gebruiken
Beide niet juist. Eerste MB is 17 euro, daarna ~5 euro per MB.
Daarnaast kan je met KPN GPRS gewoon het internet op (heb geen enkel probleem om met MSN te verbinden in ieder geval)

Besef me eigenlijk net dat ik iets te voorbarig geweest ben. Ik heb Hi25, geen prepaid :+

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 27-01-2005 21:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 19:49
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:33:
Prepaid GPRS bij Telfort kost € 0,50 per 100 KB (€ 5,12 per MB).
GPRS is bij prepaid van Telfort niet mogelijk. Alleen bij abo en samenbellen contractjes.
Bij abonnementen van Telfort geldt een vast tarief van € 1,50 per MB.

Voor zover ik weet heeft alleen T-Mobile (prijzig idd), Orange (not sure) en KPN (I-mode prepay) bij prepaid GPRS ondersteuning. Veelal wordt WAP wel gewoon ondersteund voor een tarief per tijdstap.

[ Voor 34% gewijzigd door gertvdijk op 27-01-2005 21:42 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:35:
GPRS is bij prepaid van Telfort niet mogelijk. Alleen bij abo en samenbellen contractjes.
Nee hoor. Kijk hier maar.

• gertvdijk
Ik vind het knap als jij het voor elkaar krijgt >:)
Bij veel gestelde vragen staat namelijk dat je voor GPRS mobiel internet een geschikt abonnement nodig hebt en nog wat meer voorwaarden... klik
Verwarrend is het dat Telfort het gewoon als mobiel internet presenteert. Pas als je instellingen op gaat vragen controleert ie of het nummer bij een abo of prepay klant hoort.

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 27-01-2005 21:47 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:45:
Ik vind het knap als jij het voor elkaar krijgt >:)
Bij veel gestelde vragen staat namelijk dat je voor GPRS mobiel internet een geschikt abonnement nodig hebt en nog wat meer voorwaarden...
Verwarrend is het dat Telfort het gewoon als mobiel internet presenteert. Pas als je instellingen op gaat vragen controleert ie of het nummer bij een abo of prepay klant hoort.
Het is toch echt zo sinds eergisteren. Daarvoor was het met prepaid (officieel) niet mogelijk maar nu wel. Als de FAQ nog niet is aangepast is dat alleen maar dom van ze...

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:47:
[...]

Het is toch echt zo sinds eergisteren. Daarvoor was het met prepaid (officieel) niet mogelijk maar nu wel. Als de FAQ nog niet is aangepast is dat alleen maar dom van ze...
Misschien ben je in de wazige navigatie van die telfort site wel in het abo gedeelte gekomen. Want als je hier kijkt dan zie je een overzicht van diensten van prepay van Telfort. Als je dan klikt op mobiel internet, dan zie je echt alleen GSM internet van € 0,20 /min staan.
Waar heb jij trouwens de informatie vandaan dat het sinds eergisteren mogelijk zou zijn?

edit:
Ik zit nog eens wat te snuffelen op telfort site en zie dat er bij tarievenoverzicht van prepay wel GPRS staat en bij dienstenoverzicht niet. 8)7
En ik lees nu inderdaad ook hier dat ATB gelijk heeft... Had Telfort wel wat beter op de site mogen vermelden :r
En raad eens waarom ik ben overgestapt van prepay --> samenbellen 500... 8)7

Mijn excuses... :/

[ Voor 25% gewijzigd door gertvdijk op 27-01-2005 21:58 ]

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:50:
Misschien ben je in de wazige navigatie van die telfort site wel in het abo gedeelte gekomen. Want als je hier kijkt dan zie je een overzicht van diensten van prepay van Telfort. Als je dan klikt op mobiel internet, dan zie je echt alleen GSM internet van € 0,20 /min staan.
Waar heb jij trouwens de informatie vandaan dat het sinds eergisteren mogelijk zou zijn?
Klik hier even en ga met je muis op Mobiel internet staan en let op de tekst rechts daarvan.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:58
Ik zou zeker voor orange gaan.

6 euro voor GPRS en beter bereik dan Telfort. En wees eerlijk 6 euro de maand is niet echt verschrikkelijk veel. Weet niet waar en hoelang je Nederland bent. Dat scheelt ook.

Ik ben uitermate tevreden over orange. Je kan Orange World ook aanzetten als je aankomt en uit als je vertrekt. Dan krijg je het overige terug (heb ik al vaker gehad) ..

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Kijk dat is nu interresant dan zal het waarschijnlijk wel orange worden : 0

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:14
blogbuster schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 08:04:
Kijk dat is nu interresant dan zal het waarschijnlijk wel orange worden : 0
Bovendien is het tegoed onbeperkt houdbaar. Je hoeft dus niet allerlei kunstgrepen uit te halen als je een tijdje (>1 jaar) niet hebt opgewaardeerd of je nummer hebt gebruikt. Is wellicht ook handig ;)

Ik zou ook n.a.v. je gebruik Orange Ready aanraden, gezien de relatieve lage prijs per MB en de goede ondersteuning van World voor prepaidgebruikers.

[ Voor 17% gewijzigd door rclahsen op 28-01-2005 09:18 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:58
Maeslant schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:18:
....

Ik ben uitermate tevreden over orange. Je kan Orange World ook aanzetten als je aankomt en uit als je vertrekt. Dan krijg je het overige terug (heb ik al vaker gehad) ..
Dit geld iig voor Free gebruikers.

Ik weet niet zeker of het met prepaid ook is. Maar waar en hoelang blijf je dan in nederland ?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik zou ook voor Orange gaan in dat geval. Met Ready heb je een all-in bundel dus je kunt gewoon je hele beltegoed gebruiken om mee te GPRSen. Je betaalt wel 6 Euro per maand voor GPRS (incl 2 MB internet en onbeperkt WAP, daarna 3 Euro/MB), maar die gaat ten eerste van je belbundel af en ten tweede 'abonneer' je je steeds voor een maand. Als je de maand erop weer GPRS wil moet je het gewoon gebruiken en ben je opnieuw voor een maand aangemeld. Je bent alleen wel steeds die 6 Euro kwijt.

Als je echt heel weinig gebruik maakt van GPRS kan Telfort goedkoper zijn omdat het daar 5 Euro/MB is zonder vaste kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door jona op 28-01-2005 10:55 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:46
telfort prepay kan wel gprs'en. Lees anders dit eens
Pagina: 1