Memory Dump na elk spel!

Pagina: 1
Acties:

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met bijna elk spel dat ik speel. Even specs:

Mobo: A7V8X-X (Asus)
CPU: AMD Athlon 2000+
VGA: Geforce FX 5200
RAM: 256mb Twinmos 400mhz, PC3200

Ik heb de nieuwste Mobo-drivers, vga-drivers, enz. enz. en toch krijg ik na een random tijd een gezellig blauw scherm waarin wordt verteld dat er vanalles mis is en dat Windows wel even afsluit, omdat anders alles naar de mallemoere gaat. Memory-dump, enzo, ik word er een beetje moe van want het is met elk spel wat ik speel! Ik heb al wat extra ram besteld, maar ik weet niet zeker of dat de boel gaat oplossen. Heeft iemand nog tips?

Spellen waarmee ik het heb getest:
1. Neverwinter Nights (+ Expansions)
2. Halflife (1 + 2)
3. Simcity 3000
4. Baldur's Gate 2 (SoA en ToB)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Je geheugen testen met memtest :) --> PMG FAQ Misschien dat het daar aan ligt.

Het is altijd stap voor stap uitzoeken waar dit soort klotedingen aan liggen :/

[ Voor 13% gewijzigd door Tripp op 27-01-2005 21:40 ]

specs

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Okee, zowel met memtest als met een van die andere progjes die werden aangeraden, kon hij niets vinden. Met Motherboard Monitor valt het me wel op dat mijn cpu temperatuur gelijdelijk aan het stijgen is. Toen ik hem een uur geleden aanzetten was het 28C, nu is het 50. Volgens mij stijgt het nog steeds.
Misschien koelpasta eens vervangen? Met m'n geheugen is blijkbaar niets mis.

Verwijderd

Digidoo schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:02:
Okee, zowel met memtest als met een van die andere progjes die werden aangeraden, kon hij niets vinden. Met Motherboard Monitor valt het me wel op dat mijn cpu temperatuur gelijdelijk aan het stijgen is. Toen ik hem een uur geleden aanzetten was het 28C, nu is het 50. Volgens mij stijgt het nog steeds.
Misschien koelpasta eens vervangen? Met m'n geheugen is blijkbaar niets mis.
Weet niet of 50C dan je idle temp is? Maar kan me voorstellen dat het tijdens een game nog wel een graadje of 5-10 kan stijgen. Maar daar moetie niet op crashen zou je zeggen. Hoe zit het met de koeling van je videokaart?
Overigens had ik dit geintje een tijd terug ook. Bleek het geheugen te zijn..... Terwijl ik het getest had met memtest en geen problemen ondervonden.

Verwijderd

Probeer eens je geluidsdrivers the herinstalleren. Ik had dit probleem ook een keer. maar het lag aan de geluidsdrivers heel vaag :S